Wędkarska wyprawa nad Nidę - na długie kije przyszedł już czas

Krótka zima i deszczowa lutowa aura zadecydowała że dopiero 10 marca na coczwartkowym zebraniu klubu Lecha Fish Team
zapadła decyzja. 13 marca jedziemy z długimi kijami na starorzecze Nidy na tzw. „Olajarnię” w Pińczowie. Jest to stare koryto Nidy, o szerokości 30 m i głębokości 1,5 m. Zanętą moją był „Leszcz Brasem” Bogusława Bruda, Super Aroma Leszcz / Piernik oraz mała pinka która była też przynętą. Jeszcze rzut oka na stację pogodową, temperatura 4,3 stopnia C, ciśnienie 1032hPa i wilgotność 90% i w drogę. Nad wodą byliśmy w składzie klubowym (Lech, Bolek, „Szpachelka” i ja) o  godz. 6,30. Szybko przygotowałem nętę wzbogacając ją o ziemię z kopca kreta. Rozłożyłem moją bolonkę 6-metrową SHIMANO TE GT 3-600, kołowrotek FUX GEAR RATIO 5.1;1 z główną żyłką 0,20 XT, z przyponową żyłką  0,12 SIGLON, spławik w kształcie bombki 1,0 g TRADE MARK firmy BALSAX, oraz haczyk czerwony druciak 16 OWNER. Szybko ustawiłem grunt na 10-tym metrze i rozpocząłem wędkowanie. Brały nieduże krąpie i sporadycznie płotki a po zanęceniu na łowisku do końca wędkowania zaczęły dominować ukleje. Sporadycznie raz na jakiś czas przerywnikami były większe krąpie i płocie. O godzinie 12,30 zakończyliśmy wędkowanie. Wszyscy mogliśmy pochwalić się dużą ilością złowionych ryb ale takich do wzięcia mogliśmy policzyć na palcach jednej ręki. Z zaspokojonym bakcylem na ten tydzień zadowoleni bezpiecznie wróciliśmy do Kielc.

4.2

Wędkarska wyprawa nad Nidę - na długie kije przyszedł już czas - opinie i komentarze

JędrulaJędrula
Fajna ekipa emerytów wędkarzy , paczka wiekowych kumpli i rozpoczęcie sezonu . Jednak na litość boską , te zdychające śledzie w wiaderku to fatalny i żenujący widok . (2016-03-14 16:06)
rysiek38rysiek38
Wypad nie powiem - udany ale z tymi rybami to Jędrula ma rację , moim zdaniem ryba przeznaczona do zabrania powinna natychmiast być uśmiercona (tak jak to robią pstrągarze) bo nawet w obszernej "sportowej siatce i tak przeżywa niepotrzebny stres" (2016-03-14 16:49)
ewenementatrniexewenementatrniex
Nida swietna rzeka szkoda tylko ze ludzie biora co popadnie (2016-03-14 18:33)
CACYCACY
Ja ryb nigdy nie zabieram a uklejki wzięliśmy na specjalne zamówienie letnich kolegów wędkarzy. Zdjęcie zrobione po wrzuceniu ich z rękawa. Nie przeszkadza mi jak ktoś zabiera ryby z łowiska, przecież ryby są w naszym łańcuchu pokarmowym a nie odwrotnie. Co innego jak ktoś weźmie i je nie zagospodaruje (czytaj zniszczy). (2016-03-14 20:20)
padalecpadalec
Najważniejszy klimat nad wodą,,,,wczesna wiosna,,,,wszystko przed nami koledzy wędkarze....pozdrowienia z Antwerpii. (2016-03-14 21:25)
rysiek38rysiek38
Jędrula i Ewenementatrniex = trza zrobić ściepkę na flaszkę i oblać rekord minusów bo takich dwóch jak nas trzech to ani jednego ...Jesteśmy z zakonu CZERWONEJ PAŁY :-) . trza wykopać topór wojenny ! (2016-03-15 16:32)
JędrulaJędrula
Rysiek , przestań stary z tym toporem... :) Te czerwone pałeczki świadczą tylko o tym , iż mieliśmy rację . Zdychające rybki akwariowe w wiadrze , to tylko dowód na brak rozsądku i głupotę ''łofcóf '' . Niestety , do pewnych rzeczy trzeba dorosnąć albo odejść do krainy wiecznych łowów . Taka karma ... (2016-03-15 18:09)
ewenementatrniexewenementatrniex
Dokładnie Jędrula zdechlaki w wiaderku wstawiac a pozniej za opinie minusiki sypac (2016-03-15 22:39)
rysiek38rysiek38
Powiem Wam że ja nawet wolę dostać minuska niż nic bo przynajmniej wiem że ktoś zainteresował się moim komentarzem lub wpisem.aczkolwiek ktoś tak mi pojechał po moich wpisach że chyba zainwestuje w konto vip by dowiedzieć się co to za kwakwarakwa (najgłupszy rodzaj gatunku ludzkiego) (2016-03-16 23:42)