Amur w niepogodę

Wybrałem się na łowisko „ Złap i Wypuść „ . Łowiskiem tym jest nasz akwen „ Spałek „ w Strzelcach Op. . Dlaczego ? , otóż uznałem iż po zawodach które rozegraliśmy z okazji „ Dni Ziemi Strzeleckiej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta ( 03.06.2012 ) miejscówki zostały wspaniale podnęcone . Wiadomo wszystkim że łowisko obfituje w bardzo duże ryby , a nikt na zawodach nie miał kontaktu z dużą rybą . Dzień wcześniej wstrzeliłem w moją miejscówkę puszkę kukurydzy , a w następny dzień czyli piątego czerwca o godz. piętnastej przed samym wędkowaniem wpis w rejestr i podałem pół puszki kukurydzy . Teraz tylko rozłożyć wędki , założyć kukurydzę na włos i oczekiwać pierwszych rybek . Powiem szczerze zakupiłem nową wędkę i to był jaj chrzest , na nią właśnie wycholowałem dziś rybkę . Ten kij to Grand Virtuoso Carp – Jaxon . Pogoda tego dnia nie była zbyt miła , już drugi dzień przelotne obfite deszcze , zimno i pochmurno . To nic , ważne że od wczoraj widać żerujące karpie i amury . Czyli wszystko na dobrej drodze . W oczekiwaniu na pierwsze branie przeglądałem swój przybornik z przyponami.
Nagle załamanie pogody , niebo jakby się rozerwało , potężna ulewa . Jak to niestety bywa właśnie w tym momencie jeden z sygnalizatorów rozpoczął przyjemny dla uszu koncert . Żyłka niemiłosiernie szybko wysuwała się ze szpuli kołowrotka . Blokuję wolny bieg , zacinam i jest , jest ryba i to spora . Hol ryby był niesamowity , trwało przeciąganie się , ryba nie zamierzała się poddawać , co chwilę wybierała kilkanaście metrów żyłki . Odjazdy były imponujące . Wreszcie zaczerpnęła powietrza i jest w podbieraku , przepiękny duży amur . Teraz na namoczoną matę , ważenie i och dobrze że nadszedł chociaż jeden przechodzeń w tą koszmarna pogodę . Kilka zdjęć , szybkie ważenie , waga pokazuje z matą 11,20 kg . a po odjęciu wagi mokrej maty rybka ma 9,70 kg. , jeszcze tylko dezynfekcja i odkażenie rany i wracaj rybko do wody .

To mi wystarczyło zwijam majdan i do domu . Cały mój wypad trwał raptem półtora godziny . Mój sprzęt w tym dniu to :
1. wędka – PHANTOM / 3,5 lb. / 390 – Tandem Baits
kołowrotek – Carp Max / Cx 600 – Jaxon .
żyłka 0,35 – hak kuty bez zadziorowy 6.
2. testowana wędka to : Grand Virtuoso Carp / 3,5 lb. / 3,90 – Jaxon
kołowrotek – Vertigo / FRM 500 – Jaxon .
Trzeba przyznać piękny kijek Grand Virtuoso Carp / 3,5 lb. / 3,90 , wspaniała akcja na całej długości kija .Oto opis firmowy :
Blanki zbudowane zostały na bazie włókna grafitowego 24T z dodatkiem wysokomodułowego grafitu 30T/36T w szczytowych elementach decydujących o akcji wędziska . Do uzbrojenia wykorzystaliśmy niezawodne przelotki klasy SIC-TS przydatne przy łowieniu z użyciem klasycznych żyłek i coraz częściej stosowanych plecionek z gęstego splotu włókien Dyneema i Spectra . Całość dopełnia ergonomiczny uchwyt do kołowrotka i wygodna rękojeść . Wyjątkowo atrakcyjną szatę graficzną wszystkich wędek VIRTUOSO . Grand Virtuoso Karpiówki 3-elementowe
Wygodna w transporcie, 3-elementowa wersja karpiówek. Również w tej wersji zastosowano specjalne, trwałe uchwyty do kołowrotka z duraluminium.

Pozdrawiam adler .

4.9

Amur w niepogodę - opinie i komentarze

mleczus3mleczus3
Piękna ryba ;) Kilka lat temu miałem podobną przygodę. Znajomy zaprosił mnie na staw, rozłożyliśmy rod pod'a, zarzuciliśmy zestawy i... niesamowita ulewa pokrzyżowała nam plany. Po 30 minutach łowienia zaczęliśmy się zwijać. Już miałem wykręcać sygnalizatory, a podwieszony swinger delikatne drgnął, po czym ruszył w górę. Zaciąłem... i jest!!! Piękny amur wyholowany w totalnej ulewie. Znacznie mniejszy od Twojego, ale 4,9 kg dało mi wtedy niesamowitą satysfakcję. Rybka wróciła do wody. Pozdrawiam 5***** (2012-06-09 11:13)
dawidwoldawidwol
Piękny amurek panie Krzysztofie :) Życzę więcej takich ***** (2012-06-09 11:57)
tobi088tobi088
Koledze gratulacje :) Bardzo miłe to że u nas w opolskim jest kilka łowisk No-kill, wybieram się na łowisko Śródlesie II w przyszłym tygodniu i też po zawodach tylko 5 dniowy i tydzień po :) zobaczymy może mi też swinger wędke podrzuci :). (2012-06-09 11:59)
ajoszajosz
daje ***** i zapraszam na mojego bloga http://ajosz.wedkuje.pl/blog/index.php?ID=89770 (2012-06-09 12:17)
Zibi60Zibi60
Zasiadki na karpie jeszcze nie zakosztowałem, ale po takim wpisie... kto wie. Tym bardziej, że mój zębaty "król" jest bardzo chimeryczny. 5* (2012-06-09 14:04)
tomczyk001tomczyk001
Gratulacje, daje *****. (2012-06-09 18:14)
krzychu64krzychu64
Piękna ryba Krzysztof. Gdybyś zdjęci nie zamieścił myślałbym, że takie ryby tylko w opowiadaniach.;) U mnie na zbiorniku i owszem łowimy amury ale nie takie małe jak Twój. U nas mają całe 30cm ;)). Za wpis, a przede wszystkim rybkę *****, Pozdr. (2012-06-09 19:14)
Bernard51Bernard51
Ladna ryba i fajnie opisane,szczególnie wedka Pozdrawiam Bernard 5-***** (2012-06-09 20:13)
JKarpJKarp
Krzysztof super opis i super rybka. ***** JK (2012-06-10 18:58)
volnikovvolnikov
Piekna ryba, a ile miara wskazywala?;) podrawiam (2012-06-10 21:09)
andrzej3023andrzej3023
No no ładny ten amur tylko tak dalej za opis ***** (2012-06-11 20:18)
ZanderHunterZanderHunter
Piękna tzw. torpeda swego czasu łowiłem amury i bardzo ceniłem je za ich niespotykaną waleczność ach te odjazdy...:) *****. P:) (2012-06-11 22:15)
prezesik1983prezesik1983
ladny ladny tez od paru dni poluje na amurki narazie lipa........pozdro (2012-06-11 23:05)
adleradler
Dziękuję za miłe i pozytywne wpisy . W czwartek znów jadę na " Spałek " . Zobaczymy czy tym razem powalczę z pięknymi dużymi rybkami . Pozdrawiam . (2012-06-12 11:06)
maras74maras74
Krzysiek wspaniała torpeda i super wpis***** pzdr. (2012-06-12 12:51)
mechanik samochodowy wedkarzmechanik samochodowy wedkarz
to ja dzisiaj malutkiego widzę złowiłem tylko 31cm,wędka to spining pogoda podobna,na kukurydze i białego kanapka,nie warzzyłem,zabrałem do domku,to moj rekord w tym roku,i wypusciłem do oczka wodnego:)pozdrawiam i ***** (2012-06-17 22:10)
MorciatyMorciaty
Panie Krzysztofie widzę, że pan również jak ja ufa firmie Jaxon jak mało kto ;) Mam kołowrotki i feedery z tej firmy i jestem bardzo zadowolony. Co do artykułu, kurcze frajda musi być z holu takiego amura! Ja jeszcze nigdy nie złowiłem swojego ale planuję to zmienić w tym roku. Pozdrawiam serdecznie i zostawiam ***** za miło czytający się artykuł. (2012-06-21 13:30)
pinex77pinex77
szybki wypad piękna ryba. moje gratulacje. (2012-08-23 20:46)
moczykij77moczykij77
Ładny !!! Piąteczka (2013-12-16 18:32)