ryby:

atlas ryb łowiska wędkarskie porady wędkarskie

• 2011-05-16, komentarzy (0)

Rozpoczęcie sezonu wędkarskiego 2011 w Kole na jeziorze ostrowskim- 17.04.2011

W dniu 17 kwietnia 2001 roku na rozpoczęcie sezonu wędkarskiego 2011 odbyły się zawody wędkarskie na j Ostrowskim zaliczane do Grand Prix Koła Nr 1 w SulęcinieW piękny niedzielny kwietniowy dzień na dobrze przygotowanym pod względem technicznym łowisku na jeziorze Ostrowskim spotkało się 51 wędkarzy (41 seniorów 3 juniorów 6 kadetów i 1 kobieta) którzy wzięli bezpośredni udział w pierwszych w tym …

zobacz więcej » 0

• 2011-05-16, komentarzy (7)

Czerwiec

Dla prawdziwych wędkarzy każdy miesiąc jest dobry Nie ma dla nich przerw w wędkowaniu a na pytanie kiedy zaczynasz sezon zazwyczaj odpowiadają : jaki sezon sezon przecież trwa cały rok Ja też do nich należę Zimą lubię posiedzieć nad wywierconą dziurą w lodzie poławiając płocie leszcze i okonieNa wiosnę łazikuję z lekkim spinningiem po brzegach rzek i rzeczek Obserwuję budzące się życie wd…

zobacz więcej » 7

• 2011-05-16, komentarze (2)

Następny karpik

WitamPo ostatnim wędkowaniu nad Zalewem w miejscowości Roszków kiedy udało mi się złowić karpika nabrałem ochoty na powtórkę z rozrywkiDlatego wybrałem się tam ponownieZaopatrzony w dwie wędki Pierwszą stanowiła karpiówka z kołowrotkiem Dragon Maxima z wolnym biegiem żyłka główna 020przypon 018haczyk nr 8koszyczek z ciężarkiem 5g bez dnaDrugą natomiast dla odmiany wziąłem bolonkę 5 metrową z żyłk…

zobacz więcej » 2

• 2011-05-16, komentarzy (9)

Spinning na pstrąga - dylematy

Nie ma forum wędkarskiego gdzie nie byłby poruszony temat "idealnego" spiningu na pstrąga Czy w ogóle taki istnieje Istnieje Nie jest to jednak jeden wybrany model wędki określonej firmy Kiedy zaczynałem łowienie potokowców a to już prawie 18 lat temu nie było takiego wyboru sprzętu jak dzisiaj Porad i pomocnych głosów Pierwszą moją wędką był zwykły szklak o długości 195m Oczywiście polski Dru…

zobacz więcej » 9

• 2011-05-16, komentarzy (28)

Majowy konkurs sms - finał

Majowy konkurs sms dobiegł końca Po kilku tygodniach rywalizacji znamy już nazwiska sześciu szczęśliwców do których trafią nagrody ufundowane przez firmę Cupido Przypomnijmy że aby mieć szansę na ich wygranie wystarczyło wysłać sms pod numer 72624 2 zł (246 z VAT) z odpowiedzią na podane niżej pytanie Pytanie konkursowe brzmiało:Która z ryb kojarzy się z majowymi połowamiJeśli uważasz że to:Okoń …

zobacz więcej » 28

• 2011-05-16, komentarzy (34)

Jak złowić węgorza – kilka rad dla nocnych marków

Moja fascynacja tą rybą trwa już ponad dwadzieścia lat Pamiętam jak mój tata łowił je podczas naszych długich wakacyjnych biwaków na Pojezierzu PomorskimTo były czasy &8211; czyste jeziora pełne ryb i ja mały beztroski blondynek z bambusem w ręku Zawsze mnie dziwiło dlaczego węgorz tak różni się od innych ryb Nie ma płetw jest czarny i śliski bardziej podobny do węża niż do ryby Kiedy mi ojciec po…

zobacz więcej » 34

• 2011-05-16, komentarze (3)

Przygotowanie katamaranu (łodzi) do wędkowania

PRZYGOTOWANIE KATAMARANU (ŁODZI) DO WĘDKOWANIAWędkowanie z łodzi lub katamaranu daje ogromną swobodę i dodatkowe poczucie wolności i niezależności Niesie jednak ze sobą potrzebę dostosowania naszego sprzętu i konieczność zabezpieczenia odpowiedniego wyposażenia Musimy sobie zapewnić możliwość wygodnego siedziska zamocowania i ułożenia zestawów stosownie do wybranej metody łatwego dostępu do akce…

zobacz więcej » 3

• 2011-05-15, komentarz (1)

Mistrz spławika wyłoniony

Wczoraj tj 14 maja na łowisku 'Kotliny' spotkali się wędkarze koła nr 6 Nowy Glinnik aby rozegrać Spławikowe Mistrzostwa Koła za rok 2011Na starcie stawiło się 28 zawodników a wśród nich 4 juniorów Zawody rozgrywane było w kategorii seniorów a młodzież nie chciała słyszeć aby było inaczejO siódmej Prezes koła a zarazem sędzia główny rozpoczął odprawę przedstawiając regulamin i zasady rozgrywania z…

zobacz więcej » 1

• 2011-05-14, komentarzy (10)

Trzynastego maja w piątek

'Piątek 13go dzień uznawany za szczególnie feralny i nieszczęśliwy Data pt 13 może w ciągu jednego roku przypaść co najmniej 1 raz i maksymalnie 3 razy Nie jest możliwe aby w ciągu całego roku ani jeden piątek nie wypadł trzynastego dnia miesiąca W 2011 roku piątek 13go wypada tylko raz w maju'I całe szczęście że tylko raz Poniżej opiszę wczorajszy wypad na ryby w przebieg którego z pewnością i …

zobacz więcej » 10

• 2011-05-14, komentarzy (20)

Gore Tex Bundeswehry jako komplet przeciwdeszczowy

KOMPLET PRZECIWDESZCZOWYPrzygotowując się do wyprawy na ryby trzeba wziąć pod uwagę że podczas łowienia mogą się popsuć warunki atmosferyczne i może trochę popadać Dobry wędkarz jest gotowy na taką ewentualność i na swoim wyposażeniu ma jakiś komplet odzieży przeciwdeszczowej Często widziałem elegancko ubranych wędkarzy w piękne kombinezony renomowanych firm Szczerze mówiąc trochę im zazdrościłem …

zobacz więcej » 20

• 2011-05-14, komentarzy (8)

Karp?

Witam wszystkich serdecznie Jest to mój pierwszy wpis na blogu więc prosze o wyrozumiałość Do napisania skłoniła mnie ostatnia 'wyprawa' na ryby Przygode z wędkarstwem zaczełem z jakieś 10 lat temu Dawniej na ryby wybierałem sie sporadycznie teraz jednak gdy tylko mam czas staram sie jechac13052011 roku postanowilem że po szkole wybiore sie na rybki z kolegąPo obiedzie spakowałem swoją odległoscio…

zobacz więcej » 8

• 2011-05-14, komentarzy (18)

Sposób na lina

Sposób na LinaWielu wędkarzy lubi zastawiać się w ciszy i spokoju na lina zwanego potocznie 'prosiaczkem' lecz nie jest to ryba łatwa do złowienia szczególnie dla młodszych wędkarzy@1Wybór Akwenu@Lina najczęściej pada zdobyczą na jeziorach później na starorzeczach ewenementem jest złapanie tego gatunku ryby w wodach płynących choć tam też się pojawiają Jezioro jest najpewniejszych punktem wyjściow…

zobacz więcej » 18

• 2011-05-14, komentarzy (0)

Pirwsza tura Mistrzostw Koła

W niedzielę 80511r na Gwdzie (za szkołą policji) odbyła się pierwsza tura mistrzostw Koła "Złota Rybka"Piła w wędkarstwie spławikowym Przed rozpoczęciem losowania były życzenia i upominki dla solenizantów był duży tort od kończącego 15 lat Marcina Aniserowicza a nawet szampan dla dorosłych Po losowaniu wędkarze rozeszli się na stanowiska i o 9:00 rozpoczęło się łowienie Przy pochmurnej pogodzie i …

zobacz więcej » 0

• 2011-05-13, komentarzy (27)

Leszcz w jeziorze - czyli gdzie szukać łopat

Jedną z najbardziej rozpowszechnioną rybą w naszych wodach jest leszcz i ciężko było by mi wskazać zbiornik w którym ten gatunek nie występuje Mimo znacznej liczebności dość mało jako wędkarze interesujemy się tym gatunkiem i tutaj też nasza wiedza o nim często bywa skromna Czynniki jakie przekładają na taki stan rzeczy to przede wszystkim mała &8222;waleczność&8221; leszcza w porównaniu z innym…

zobacz więcej » 27

• 2011-05-13, komentarzy (23)

Sandacz - mój wróg i przyjaciel

Moja przygoda z wędkarstwem trwa od kilku lat Musiałem się wiele nauczyćzmarnować wiele sprzętu i spędzić wiele godzin nad wodą żeby wreszcie załapać o co w tym wszystkim chodzi Moją ulubioną metodą łowienia jest metoda gruntowa i to na niej się skoncentrowałem Będąc wędkarzem (drapieżnikiem) doszedłem do wniosku że aby wyrównać szanse muszę mieć równego sobie przeciwnika &8211; również drapieżni…

zobacz więcej » 23

• 2011-05-13, komentarzy (21)

Poranne LINY

Czytając na forum dokładnie sprawdzałem jak jak bierze Pan Lin Gdy zobaczyłem wpisy kolegów że lin się już dość ruszył postanowiłem zapolować na tą cwaną i waleczną rybę Łowisko na którym zamierzałem łowić jest to dość duży dziki staw który w najgłębszym miejscu nie przekracza 15m Nastawiłem się jedynie na lina ponieważ karaś gdzieś zaginął Nęciłem gotowaną kukurydzą własnej roboty przez 3 dni wpa…

zobacz więcej » 21

• 2011-05-13, komentarzy (13)

Sposób na pstrąga

Coraz częściej na portalach wędkarskich słyszy się o połowie pstrąga W tym artykule opiszę ważne elementy dotyczące sprzętu technik oraz ubioru które decydują o sukcesie lub porażce na pstrągowej ekspedycji Niewątpliwie można stwierdzić że &8222;pstrągowanie&8221; uzależnia Niezwykły klimat oraz otoczenie rzek pstrągowych sprawiają że wędkarz chce jak najszybciej powrócić nad tą wodę Swój opis …

zobacz więcej » 13

• 2011-05-12, komentarzy (0)

Wędkowanie na j. Bablino i Mositko

W myśl komunikatu Dyrektora RZGW w Poznaniu z dnia 9 maja br istnieje możliwość uprawiania amatorskiego połowu ryb między innymi na jeziorach Bąblino i Mositko na zasadach zgodnych z treścią komunikatu którego treść niżej przedstawiam:"Poznań dnia 9052011 rZARZADZENIE Nr 19/N/2011DYREKTORAREGIONALNEGO ZARZĄDU GOSPODARKI WODNEJW POZNANIUz dnia 9 maja 2011 rw sprawie zasad dokonywania amatorskiego …

zobacz więcej » 0

• 2011-05-12, komentarzy (7)

Pora na lina

Lin to bardzo atrakcyjna ryba Moja z nią przygoda zaczęła się 40 lat temu w Sorkwitach (na Mazurach) Był maj przy zwalonym drzewie łowiłem płotki Obok stała druga moja wędka uzbrojona w rosówkę na węgorza Niestety nie był mi on pisany gdyż spławik wykonywał przeróżne harce zupełnie nietypowe dla węgorza Zacinałem bez efektu Przy tym ironiczne docinki sąsiada denerwowały mnie aż w końcu pozostawiłe…

zobacz więcej » 7

• 2011-05-11, komentarzy (0)

Zawody spławikowe z okazji Dnia Dziecka

Ogłoszenie Koło PZW CZŁOPA organizuje z okazji DNIA DZIECKAZAWODY WĘDKARSKIE na jez Miejskim dla młodzieży szkolnej w wieku od 10 do 16 lat które odbędą się 29052011r Zapisy przyjmuje Pogorzelski Jerzy i Baniowski Dariusz (ilość miejsc ograniczona)Zbiórka uczestników o godz 830 nad jeziorem MIEJSKIM ul leśna Rozpoczęcie zawodów o godz 900 Każdy zawodnik musi posiadać wędkę i siatkę na ryby o…

zobacz więcej » 0

Zmiana terminu zawodów spinningowych !!!

Zarząd Koła informuje o zmianie terminu pierwszej tury spinningowych zawodów Koła BIG &8211; FISH z dnia 2105 na dzień 28052011 Zawody zostaną rozegrane z środków pływających na Jeziorze Wełtyń Zbiórka o godzinie 630 w miejscowości Wełtyń Wszystkich uczestników zawodów obowiązują zezwolenia na wody Gospodarstwa Rybackiego Miedwie (Modehpolmo) wwwrybymodehpolmoplWięcej szczegółowych informacji p…

• 2011-05-10, komentarzy (14)

Wiślane klenie

10 V 2011r Tym razem wybraliśmy się na naszą ulubioną Wisełkę poniżej Krakowa :) Od rana zapowiadało się bardzo ciekawie piękne słoneczko lekki wiaterek no idealna wiosenna pogoda na klenia :) Zaczęliśmy nasze połowy około godziny 12:00 oczywiście nasz ukochany spinning Dziś testowałem chrabąszcza Lipińskiego wybrałem kolor ciemny brąz pierwsze rzuty do wody i miła niespodzianka mocne zdecydowanie…

zobacz więcej » 14

Karpie

Witam kolegów po kiju Mój wpis dotyczy karpia dokladnie jedniodniowej zasiadki na karpieWybieram sie na weekend na karpie na nocną zasiadke i tu zwracam sie do kolegów karpiarzyczym zachęcić karpie do brania w ciągu jednej nocy i co założyć na haczykŁowisko obfituje w karpie nie małemiejscowi mówią że biorą tam na kukurydzezdarzy sie nawet proteinaale ja jako młody adept sztuki karpiowej chciał by…

zobacz więcej » 0

• 2011-05-10, komentarze (4)

Mistrzostwa spławikowe koła PZW 117 Czapla

W dniu 8 maj 2011 r grupa miłośników połowów spławikowych spotkała się nad malowniczą rzeką NOGAT w miejscowości Kępa Rybacka by rozegrać zawody towarzyskie spławikowe o tytuł MISTRZA KOŁAPoranek nie zapowiadał się zbyt ciekawie pochmurne niebo i lekki deszczyk nie ostudził zapału uczestników i wszyscy ochoczo przystąpili do połowuRyby brały znakomicie i już w chwilę po sygnale do rozpoczęcia zawo…

zobacz więcej » 4

Żwirownia Mieczkowo

Żwirownia w Mieczkowie Wielkie 3 stawy sąsiadujące ze sobą o nieźle rozwiniętej linii brzegowej Świetne łowisko które nie należy do żadnego właściciela Dominujące tam ryby to na pewno szczupak lin i karaś Powiat Nakielski i gmina Kcynia Mieczkowo od Kcyni znajduję się około 15 km Wędkuje tam na prawdę wielu wędkarzy nie tylko miejscowych ale także z innych nie blisko znajdujących się miejscowości …

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

Wędkarskie okazy

rekordowy lin 2.10kg
rekordy Twojego Koła PZW »