ryby:

atlas ryb łowiska wędkarskie porady wędkarskie

• 2011-05-07, komentarzy (5)

Karp technika połowu

Karp nazwa tej ryby wywodzi się od greckiego słowa harpox co oznacza płód Nie przypadkowo tak właśnie nazwano tę rybę Jest ona bowiem niewiarygodnie płodna Podczas tarła samice składają ogromne ilości ikry od kilkuset tysięcy jajeczek do miliona Dzięki swej płodności szybkiemu wzrostowi i walorom smakowym ryba ta podbiła świat Karp jest dziś najbardziej znaną rybą słodkowodną w Europie Masowo h…

zobacz więcej » 5

Zawody o Puchar Burmistrza Pilawy - 2011

Dnia 03052011r na zbiorniku JORDAN w Pilawie odbyły się zawody w wędkarstwie spławikowym (zaliczane do cyklu "Wędkarz Roku") o "Puchar Burmistrza M i G Pilawa" Można powiedzieć że już tradycyjnie (bo po raz piąty z kolei) spotkali się wędkarze z tutejszego koła aby rywalizować o prestiżową nagrodę jaką jest "Puchar Burmistrza" Już na samym początku dnia powitała nas gęsta niczym londyńska mgła W…

zobacz więcej » 0

Otwarcie sezonu szczupakowego 2011.

W świąteczny wtorek 3go maja nasze koło /SUMIKPolice/ zorganizowało towarzyskie zawodyspinningowe na otwarcie sezonu połowów szczupaka Łowiliśmy z łodzi w/g znowelizowanego RAPRUczestników było 28miu a łowiskiem jezStolsko które od chwili przejęcia go przez PZW jest pod opieką naszego koła i corocznie jest przy naszym udziale zarybiane wylęgiem szczupaka W tym rokuzarybianie /50 tysszt/ z moim ud…

Popołudnie na Prosną

Trzecie popołudnie z rzedu wybralem sie pospiningować nad Prosnejak zawsze po pracy szybki obiadzmiana ciuchów na morodo garażu po mójego jednośladowego nieodlącznego przyjaciela spingowych wypraw i nad wodęRzeka plynie jakieś 300m od mojego domu więc pa 5minjuż jestem i zaczynam niedaleko miejscowosci JastrzebnikiObchodze swoje dołeczkirzucam i blystkamnii gumami i ciągle nicTwistery kopyta rozny…

zobacz więcej » 0

Płotka z szynką i boczkiem

Płotki z szynką i boczkiemSkładniki:6 sprawionych płotek70 g chudego boczku wieprzowego6 plastrów szynkikilka plastrów lub ćwiartek cytryny250 ml oliwy lub oleju4 łyżki mąkiprzyprawy: sól pieprzSposób przyrządzania:Ryby opłucz odsącz na sicie a następnie dopraw solą i pieprzem Plastry szynki zwiń w ruloniki i włóż do wnętrza ryb Boczek pokrój w kostkę i smaż go na gorącym oleju Obtocz rybę w mące …

• 2011-05-06, komentarzy (13)

Okoniowy zawrót głowy...

Cofając się pamięcią każdemu z nas rysuje się obraz pięknej nie zurbanizowanej Polski w której każdy nie mal kawałeczek wody był zamieszkały przez okazałe ryby&8230;Czasy się zmieniły my wraz z nim aby w dobie telewizorów 3D komórek robiących zdjęcia lepszej jakości niż kiedyś mogliśmy sobie tylko pomarzyć &8211; nie zostać w tyle uważanym za dziwaka&8230;Zmieniło się samo wędkarstwo lecz mimo teg…

zobacz więcej » 13

• 2011-05-06, komentarze (2)

Wyprawa Na zalew Cieszanowski

Witam Dziś chciał bym opisać moją wyprawę spinningową z 2 maja nad zalew CieszanowskiŁowisko jest dosyć bogate w drapieżnika a wiem to ponieważ bywam tam często i konsultuję się również z innymi wędkarzamiMożna tam spotkać naprawdę duże ryby a największymi z nich są karpie i sumy które osiągają naprawdę pokaźna wagęMoja wyprawa skupiała się na szczupaku ponieważ jak zapalony wędkarz chciałem rozpo…

zobacz więcej » 2

• 2011-05-06, komentarzy (16)

Metoda na leszcza

Witam wszystkich użytkowników portalu jestem tu od niedawna bardzo zainteresował mnie konkurs pt 'Złów opisz i wygraj' Postanowiłam wziąść w nim udział i podzielić się moimi informacjami mam nadzieję że mój wpis spodoba Wam się chociaż w minimalnym stopniu jeśli nie słowa krytyki przyjmę z pokorą i następne wpisy będą lepsze Ryba o jakiej napisze jest to leszcz przejdźmy do konkretów Trochę praw…

zobacz więcej » 16

Sum

O rybie: SumWartość: 1028 kg 248 cmRekord: Rekord ŚwiataRok: 2006Ustanowił: Stefan SeußW nocy pomiędzy 21 i 22 Marca 2006 dwaj wędkarze testowi Quantum Stefan Seuß i Benjamin Gründer zapisali się w historii połowów olbrzymich sumów Już od początku zawodów Bernhard and Ute Heiner's 'Welscamp' na rzece Po wędkarze zespołu Quantum wyciągali spore sztuki lecz tej pamiętnej nocy pobili rekord świata …

Puchar Prezesa Koła PZW nr 16 Sobienie Jeziory - SPINING 2011

Wszystkich członków Koła PZW nr 16 Sobienie Jeziory zapraszam serdecznie na zawody o Puchar Prezesa Koła PZW nr 16 Sobienie Jeziory SPINING 2011 Zawody rozpoczną sezon spiningowy w naszym Kole Zawody rozegramy dnia 15 maja 2011 roku nad Jeziorem Piwonińskim (zawody z łódek)Ryby punktowane: Szczupak 50cm Okoń 18cm Boleń 40cm Jaź 25cm Kleń 25cm Wzdręga 15cmProgram zawodów:Zbiórka zawodników 0…

• 2011-05-05, komentarz (1)

majowka 2011

Długo oczekiwałem na ten weekend Błażejewko jezioro Bnińskie Przed wyjazdem uszykowałem sprzęt w czym dzielnie pomogła mi moja małżonka Wyjazd w sobotę po drodze zakupy w Kórniku kupione zezwolenie zanęty przynęty oraz uzupełnienie akcesoriów Zaraz po przyjeździe szybkie wypakowanie i na pomost Pierwsze branie i radość Coś się dzieje Ale po wielkości ryby małe rozczarowanie Na drugi dzień poszli…

zobacz więcej » 1

• 2011-05-05, komentarze (3)

Połów karasia

WitajciePrzedstawię wam mój sposób połowu karasia A więc zacznijmy od zanęty:05kg (TRAPER FEEDER)1 puszka kukurydzydwie garście kaszy ( nie gotowanej)zapach waniliowy ( najlepszy cały flakon taki do pieczenia)Pierwszy raz gdy zastosowałem taką mieszankę zanętową na efekty nie trzeba było długo czekaćDobra zanęta powinna pływać po wodzie i powoli pracować tworząc chmurkę Zanęta powoli osiądzie na m…

zobacz więcej » 3

Karaś z pomostu

Witajcie oto mój opis połowu KARASIA010511 wyprawa rowerkiem nad łowisko w celu sprawdzenia miejscówki ( niestety zakończona rozwaleniem roweru)020511 dzień rozpoczęcia sezonu wędkarskiego dla mnie i brataGodzina : 8:00 pada decyzja ' jedziemy na ryby autobusem'Ok jak jedziemy to na rower i po robaki do sklepu ;)O godzinie 11:00 byliśmy gotowi na wyprawę nad jezioro UzarzewskiePo dotarciu nad ł…

zobacz więcej » 0

• 2011-05-05, komentarzy (20)

Szlaban na ryby.

Dochodziły do mnie radosne wieści że droga wzdłuż Zalewu Sulejowskiego pomiędzy Karolinowem a Zarzęcinem jest modernizowana Super myślę sobie wreszcie bezpiecznie o swój pojazd dojadę nad wodę Odcinek tej drogi pomiędzy tymi miejscowościami to jakieś 6 kilometrówJakież było moje zdziwienie gdy koledzy wędkarze chcąc dojechać do Zarzęcina odbili się od szlabanu Kto co jak Nasuwały mi się pytaniaA …

zobacz więcej » 20

• 2011-05-05, komentarzy (15)

Sukcesy w walce z kłusolami

Z niekłamana radością spieszę donieść o kolejnych małych zwycięstwach w walce z kłusownictwem na wodach Wielkopolski odniesionym przez Policję i Funkcjonariuszy PSRW nocy 03/04052011 r na terenie gminy Ślesin konińscy policjanci zatrzymali 4 kłusowników Mężczyźni przewozili w samochodzie 15 kg ryb i wontonyOkoło północy w Wygodzie na terenie gm Ślesin policjanci z Komisariatu Policji w Ślesinie za…

zobacz więcej » 15

• 2011-05-05, komentarzy (7)

Firma Ekagro- test robaków

Witam w dzisiejszym artykule chciałbym opisać kilka rodzai robaków firmy Ekagro Są to: dendrobena nr4/3 czerwone robaki nr2i oczywiście niezastąpione rosówki Zawsze kupowałem te robaki w sklepach wędkarskich (są w przystępnych cenach) ale pewnego razu dostałem propozycje przetestowania ich Od razu się ucieszyłem ponieważ wiedziałem że są to świetne robaczki Można to wywnioskować po tym że mają sp…

zobacz więcej » 7

• 2011-05-05, komentarzy (14)

Złów, opisz i wygraj - konkurs

Lubisz dzielić się wiedzą wędkarską z innymi Jeśli tak to nasz nowy konkurs jest właśnie dla Ciebie Rozpoczynamy nową zabawę w ramach dwóch kategorii: jak złowić wybrany gatunek ryb np okonia druga z nich to: moje spostrzeżenia nt ubrań wędkarskich Na autorów trzech najlepszych prac w każdej z kategorii czekają atrakcyjne nagrody Nasz nowy konkurs to doskonała okazja dla wszystkich tych którzy chc…

zobacz więcej » 14

Zawody spiningowe Majowy Szczupak relacja

Dnia 3 maja wędkarze z koła PZW Józefów jak co rocznie spotkali się na spiningowych zawodach Majowy SzczupakTym razem gościły nas piękne wody zbiornika Sigła w AleksandrowieO godzinie 630 odbyła się zbiórka oraz omówienie zasad wędkowania po czym rozeszliśmy się na wybrane miejscówkiRyby brały bardzo chimerycznie szczególnie okonie którym przeszkadzały kolory paprochów oraz przypony których bra…

zobacz więcej » 0

• 2011-05-05, komentarzy (13)

Woblery bonito na majowe bolenie

[strong]Woblery bonito [/strong] Opiszę dziś koledzy jakie rybki brały mi podczas ustawiania moich boleniowych woblerów o wadze 75g i wielkości 5cm Jednego bolka na mój boleniowy prototypW pierwszych dniach maja ustawiałem w płocku na jednej z główek boleniówki Miejsce ustawiania nie było przypadkowe Wiedziałem że tu są spore bolenie a miejscówkę pokazał mi kolega Jacek Urbański Ja niestety ni…

zobacz więcej » 13

• 2011-05-04, komentarzy (0)

II Mistrzostwa Polski w wędkarstwie brzegowo-plażowym Darłowo 2011

W dniach 29 041 05 w Darłówku Zachodnim najlepsi polscy wędkarze plazowi wzieli udzial w II Mistrzostwach Polski w Wedkarstwie Brzegowo Plazowym Do mistrzostw zglosilo sie 47 zawodników którzy reprezentowali okręgi i kluby PZW z Elbląga Poznania Lęborka Koszalina Bydgoszczy Warszawy Mazowsza Wrocławia Gorzowa Wielkopolskiego SłupskaKolobrzegu Ostrowa Wlkp Gdańska Legnicy i Darłowa Z tej grupy z w…

zobacz więcej » 0

• 2011-05-04, komentarze (3)

Wyprawa na staw

Dnia 1 maja 2011 roku w godzinach popołudniowych zdecydowałem pojechać z kuzynem Patrykiem na ryby do Bartoszowa W Bartoszowie są 3 stawy: jeden duży jeden średni i jeden mały Na początku ja łowiłem na spławik a kuzyn na grunt z koszyczkiem Wiał jednak wiatr i trudno łowiło się na spławik Zmieniłem również na grunt Po chwili zauważyliśmy że cały czas ktoś wyciąga jakiegoś karpia albo lina Ponieważ…

zobacz więcej » 3

• 2011-05-04, komentarzy (15)

Mój pierwszy jesiotr

Dzień drugi maja dzień jak co dzień Pogoda nie napawała optymizmem ponieważ wiatr chmury nie zapowiadały przyjemnego wędkowania Ale jak już z rana zakupiłem zanętę to po powrocie postanowiłem wybrać się na ryby Zjadłem obiad spakowałem sprzęt wskakuje na rower i jazdaJako że do zbiornika mam koło 1km droga mi długo nie zajęła Zająłem stanowisko na głębszej wodzie i rozłożyłem sprzęt Rozrobiłem zan…

zobacz więcej » 15

• 2011-05-04, komentarzy (6)

Pierwszy leszcz - no i nastał w końcu ten dzień

No i nastał w końcu ten &8222;magiczny dzień&8221; długo wyczekiwany przez cały rok &8211; dzień pierwszego wyjazdu na rybki i jednocześnie dla mnie oficjalne otwarcie sezonu wędkarskiego w roku 2011 Pogoda jest piękna od kilku dni ciśnienie jest stabilne i świeci piękne słońce temperatura od kilku dni utrzymuje się w granicach 20 stopni a nawet więcej więc mogło oznaczać to tylko jedno Wiedziałe…

zobacz więcej » 6

• 2011-05-03, komentarzy (12)

Intuicja spinningisty

INTUICJA SPINNINGISTYZ Robertem na majowe spinningowanie umówiłem się wstępnie jeszcze na początku kwietnia Nie ukrywam że propozycja Kolegi wspólnego spinningowania była dla m nie atrakcyjna gdyż chciałem podpatrzyć w akcji dobrego spinningistę na naszej wodzie Ponadto Robert jest niesamowicie sympatycznym i skromnym człowiekiem co było dodatkowym atutem Ostatecznie termin został sprecyzowany po…

zobacz więcej » 12

• 2011-05-03, komentarzy (0)

Towarzyskie Zawody Spławikowe o Puchar Starosty Powiatu Sochaczewskiego

We wtorek 03maja 2011r Zarząd Koła Sochaczew &8211; Miasto zaprosił wszystkich wędkarzy z powiatu sochaczewskiego zrzeszonych w Okręgu Skierniewickim na Towarzyskie Zawody Spławikowe z ok &8222;Uchwalenia Konstytucji 3 &8211; Maja&8221; o Puchar Starosty Powiatu Sochaczewskiego &8211; Tadeusza Korysia Zapisy trwały do godziny 645 Sędzia Sekretarz &8211; Mariusz Bajurski zapisał 16 zawodniczek i za…

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

rekordy Twojego Koła PZW »