Leszcz - ryba leszcz, leszcze - strona 3

udostępnij:

Przygoda na Ostrowitym

Postanowiłem w tym roku odwiedzić Barbarę i Piotra Wachowskich. Administrowane przez nich łowisko w okolicach Golubia Dobrzynia półtora roku temu obdarzyło mnie naprawdę pięknymi rybami. Jadę tam z dwóch powodów. Sprawdzić, co zmieniło się na łowisku oraz czy można cokolwiek złow…

Z feederem na kanał

3.30 nad ranem. Budzik bezwzględnie wyrywa mnie ze snu. Z lekkim poirytowaniem otwieram oczy. Sam jestem sobie winien – przecież wczoraj wprawiłem w ruch to elektroniczne badziewie. Z każdą sekundą gorycz jednak przemija. Przecież jest już sobota, przecież dzisiaj dzień wolny od pracy, przeci…

Nocne leszcze z gruntu

Na pierwszą leszczową nockę umawialiśmy się z Romanem już od jakiegoś czasu. Pamiętam jak w kwietniu czytałem wpis krisbeer"a, opisujący jego nockę z młodym i sąsiadem. Zastanawiałem się w duchu, jak bardzo przemarzli. Jednak szczerze mówiąc, zazdrościłem im tego wyjazdu. Klimat takich zasiadek doce…

Leszcze na tyczkę z Nielbarka

Zrobiło się trochę cieplej, tak nie zupełnie do końca lecz wyraźnie widać postępy odradzającej się przyrody. Rybom w wodzie, a szczególnie szczupakom, okoniom i płociom zebrało się na miłosne igraszki. Z niecierpliwością czekam na majówkę ponieważ w kwietniu obowiązuje w moim okręgu okres ochronny z…

Grunt wygrał ze spławikiem

Jak to często bywa w dzień wyjazdu na ryby, obudziłem się jeszcze przed budzikiem. Uśmiech od razu zawitał na mojej twarzy, bo przez okno widziałem bezchmurne niebo, a pierwsze promienie słońca rozświetlały poranną szarówkę. Ten widok, dodał mi energii, której tak często brakuje zaraz po wstaniu z ł…

Całodniowy wypad na Gzel - Rybnik.

Wczoraj postanowiliśmy wybrać się na całodniowe wędkowanie na Gzel. Wyruszyliśmy dosyć wcześnie bo o 5 rano więc o 5:20 około byliśmy nad wodą. Było stanowczo za zimno jak na kwiecień ale stanowiska były wolne. Rozłożyliśmy sprzęt i zaczęliśmy wędkować około godziny 6:00 przy wschodzie Słońca. Bardz…

Nocne wędkowanie czyli nie ma to jak nocka

Podczas ostatniego wypadu sąsiad rozpoczął łowienie 2015. My z młodym musimy jeszcze poczekać. Szansa na pierwsze ryby będzie ostatni marcowy weekend. W piątek sąsiad, przebąkuje o wyjeździe na nockę. Torpeduję jednak ten pomysł  przywołując prognozę pogody: piątek, sobota pogoda stabilna ̵…

Wiosenny leszcz

Szukając w okolicy dobrego łowiska pojechałem nad staw w miejscowości Szczodre. W miejscowości tej znajduje się ośrodek zarybieniowy i z tego co słyszałem staw jest co jakiś czas zasilany rybami. Staw znajduje się w parku, jego przedłużeniem( połączone płytkim rowem) jest tzw Kaczy Staw na którym m…

Sposób na jesienno-zimowe płocie z glinianki

Gdzie łowić?W okresie jesienno-zimowym jednym z moich ulubionych płociowych łowisk są glinianki położone w miejscowości Zielonka. Łowisko to jest bardzo zróżnicowane i każdy znajdzie tam miejsce dla siebie. Ja najbardziej upodobałem sobie część z małymi stawami położonymi od strony torów kolejowych.…

Fenomen feedera

W wodzie żyją nie tylko drapieżniki...Zakochanemu bez pamięci w spinningu wędkarzowi trudno jest myśleć o rybach inaczej niż o żądnych mięsa, niekoniecznie zębatych bestiach , które w nieskrępowany niczym sposób folgują swoim morderczym instynktom. Kiedy mówię, że wybieram się na ryby to zawsze pier…

Warciański feeder i test zanęt Goodfish

W ostatnich tygodniach grudnia byłem pochłonięty spinningiem. Do tego tak naprawdę stopnia, że moje nogi zaczęły odmawiać posłuszeństwa. Chcąc nie chcąc, musiałem więc zrobić sobie krótką przerwę. Aby nie rezygnować jednak zupełnie z wędkowania, postawiłem na feeder. Niedzielne wyprawy na zębacze, z…

Wspomnienie wielkiej rzeki...

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości - wędkarską inicjację. Nigdy przedtem nie odważyliśmy się samotnie rzucić wyzwania Wielkiej Rzece. Owszem, bywal…

Sztuczna ochotka... szybko, tanio i łatwo ?

Witajcie drodzy koledzy Wędkarze i koleżanki Wędkarki, dzisiaj chciałbym przybliżyć kwestię sztucznej ochotki jako przynęty podlodowej.Ochotka sztuczna, jak każda rzecz na świecie ma swoich zwolenników, jak i przeciwników, a co za tym idzie wady, i zalety, które chciałbym w poniższym wpisie prz…

Testy Zanęt M.V.D.E-lin/karaś cz. 3 oraz podsumowanie

Witam wszystkich serdecznie. Dzisiejszym wpisem chciałbym podsumować przeprowadzone przeze mnie testy zanęt M.V.D.E. w kategorii lin/karaś. Oprócz ostatniej części relacji przedstawię wam również moją opinię i spostrzeżenia na temat każdego z testowanych produktów z osobna. Zapraszam was koleżanki i…

Zaginione łowisko cz. 4

Słońce stało tuż nad horyzontem, wieczór był jasny, dobrze więc widziałem całą okolicę pod sobą. Przede mną rozpościerał się widok na całą bagienną dolinę. Z tej wysokości doskonale widziałem w odległości około kilkunastu kilometrów jezioro, obrzeżone gęstym sitowiem. Przez lornetkę zauważyłem licz…

Zepsute starorzecze

Zepsute starorzeczeKolejny tegoroczny długi weekend przed nami, jest więc okazja by wybrać się nad wodę. Prognozy pogody co prawda straszyły deszczem, ale co tam deszcz, jak chce się pooddychać na świeżym powietrzu. Choć przyznać muszę, że nie tylko o oddychanie tu chodzi, a o wielce szanownych panó…

„Przypadkowy” leszcz na spinning

W niedzielne popołudnie 26 października wybrałem się z kolegą nad rzekę Wartę w miejscowości Sieraków. Naszym celem było złowienie szczupaka na spinning, choć szczęśliwi bylibyśmy także gdyby na nasze przynęty skusiły się okonie. Obrzucanie główek zaczęliśmy od godziny 13.30. Pierwsz…

Wstępny rekonesans nad Kanałek Żerańskim

Wstępny rekonesans nad Kanałek ŻerańskimNareszcie nasza ukochana i oczekiwana jesień nadeszła. I cieszą się z niej nie tylko łowcy drapieżników ale także białorybu. I tak się składa że w obu grupach jestem ja Boczny Trok łowca jesiennych okoni jak i płoci z nad Kanału Żerańskiego. Jesień jest czasem…

Wietrzny bat.

Wtorek siódmego października przywitał mnie porankiem pełnym wrażeń bo moja najstarsza pociecha stwierdziła że nie wybiera się do przedszkola. Moja córka upór i zaciętość odziedziczyła po tacie więc był niezły cyrk aby przekonać ją jednak do wizyty w przedszkolu. Gdy tylko małżonka pojechała zawieść…

Leszczowanie

Sposób spędzenia soboty - 4.10.2014 r. - podpowiedział mi Edek. Była to propozycja wspólnego spławikowania w porównywalnych warunkach. To coś w rodzaju treningu bez trenera. Chodziło o sprawdzenie atrakcyjności zanęty, trafności dobrania użytych zestawów i rozpoznanie dna pod kątem, gdzie łowimy les…

Definitywne zakończenie

Jest ciemno. Kot wyszedł na spacer, nie ma z kim porozmawiać i dlatego muszę to opisać. Po sobotnich zawodach w spławiku, pozostało mi trochę zanęty i robaczków. Ponieważ niedziela zaczęła się słonecznie, spakowałem do samochodu tyczkę ze stanowiskiem i ruszyłem nad zbiornik Brzegi 3. Zamierzałem do…

Zakończenie w spławiku - taktyka na zawody

Rano, już na wyjściu z klatki schodowej przywitał mnie deszczyk. Nie cofnąłem się. Wszak oprócz tego, że jestem zawodnikiem amatorem, to jestem także działaczem wędkarskim. To ja mam realizować rekreację i sport. Jeżeli już przyjdzie mi uznać wyższość deszczu nad planem zawodów naszego Koła, to miej…

Wędkowanie na Bugu - odsłona druga

Jakieś miesiąc temu siedząc z kumplami przy kartach (w tym oczywiście z sąsiadem) pada hasło, musimy jechać na Bug. Od słowa do słowa i wyprawa gotowa. Dwóch naszych kolegów postanowiło jechać z nami. Wyjazd zaplanowany na połowę września, ostatecznie ruszyliśmy 18. W tak zwanym międzyczasie, był…

Lin na nogacie w księżycową noc

Księżycowa noc i Pan Profesor06-07 Września 2014-Noc księżycowa, 9 stopni i lekki wiatr.Po powrocie z grzybów w Ornecie, szybko zapakowałem kije i nad wodę. Dojechałem nad rzekę Nogat, ustalałem miejscówkę przez tydzień, na łowisku byłem o 19:00. Piękny dzień skusił mnie na ten wypadzik. Do godziny…

Feeder na Wisłę - Robinson Tritium Feeder

Poprzedni sezon nauczył mnie jednego. Duża woda na rzece to jeszcze nie tragedia. Zalane bankowe miejscówki, ograniczony dostęp do koryta to tylko bodziec, który zmuszał do szukania innych rozwiązań. Szukając nowych miejsc i nowych zestawów w końcu trafiłem na miejsce gdzie woda cofa się z Wisły do …

Robinson Bluebird Match - teleskopowa matchówka

To nie miało być tak! Jest piątkowe przed południe, czas na który czekałem z utęsknieniem. Jeszcze tylko kilka godzin aby zniknąć, odizolować się od zgiełku cywilizacji. Gdzieś w nieokreślonym miejscu na ziemi Dobrzyńskiej nad brzegiem jeziora w środku dziewiczego lasu. Tylko ja, moja wędka i nieo…

Leszcz z rzeki - rzeczne krąpie

Sposób na rzeczne krąpiki i leszczykiOstatnie dni sierpnia, to zdecydowanie chłodniejsze noce z temperaturą około 10°C, poranne mgły oraz odczuwalna w powietrzu, zwłaszcza o poranku wilgoć i towarzysząca jej rosa. Woda w rzece powoli się klaruje, chociaż nadal widoczne są ślady zakwitów. Las nad rze…

Bezrybie

Nadszedł czas na powtórkę z rozrywki, czyli ponowny wypad nad Wisłę. Ostatnio szalał młody, może tym razem i mnie się poszczęści. Sąsiad co prawda po tygodniowym urlopie (bardziej pasuje określenie ,,po kilku dniachwolnego’’) musiał wrócić do pracy, ale my z młodym jeszcze luzaki, więc r…

Wędkowanie w sierpniu

Urok sierpniowej zasiadkiSierpień wreszcie ostudził powietrze. Lato wyluzowało i nieco spuściło z tonu.Muszę przyznać ,że niezmiernie mnie to cieszy...W zasadzie co roku jest mniej więcej podobnie ,że po okresie upałów w którymś momencie przychodzi ochłodzenie które dobrze wpływa na wędkowanie w sie…

Nocka nad Wartą

Nocka nad WartąDwa tygodnie po ostatnim wypadzie nad rzekę, udaje nam się doprowadzić do nocnej wyprawy. Upały jednak nie ustępują, a na dodatek wokół krążą burze. Pogoda nad wyraz niestabilna. Ostatnia analiza pogody daje 50% szansy, że wszystko wytrzyma do niedzielnego popołudnia, więc decyzja już…

Leszcz z Bugu z zanętą Dragon

Na ryby jeżdżę najczęściej na rzeki. Postanowiłem kilka wypadów na rzekę Bug poświęcić testom zanęty i dodaniu jej optymalnych składników. Zawsze wybieram dosyć głębokie miejsca, a przede wszystkim miejsca gdzie może się pokarm zatrzymać. Miejsce te ma ok. 3-4m. Mam również 2 miejsce obok ok 50m. …

Na leszcze z zanętami Firmy Dragon

LeszczLeszcz jest gatunkiem występującym w znakomitej większości polskich wód. Nie oznacza to jednak, że łatwo jest go „upolować” bez wcześniejszego przygotowania. Na całkowity sukces wpływ będzie miało wiele czynników, takich jak choćby pogoda, ciśnienie, odpowiedni dobór stanowis…

Lekcja pokory

Planujemy kolejny wyjazd nad Wisłę, jednak nasze plany na bieżąco weryfikuje prognoza pogody. Teoretycznie czeka nas mokry weekend, panuje więc prawdziwa huśtawka nastrojów. Jedziemy, nie jedziemy, mamy dylemat, ryby na mokro czy mecz o trzecie miejsce w domu przed telewizorem. W piątek zapada decy…