LESZCZ, łowienie leszczy, sposób na leszcze, jak złowić leszcza

Powrót - Leszcz kompendium

Wspomnienie wielkiej rzeki...

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości - wędkarską inicjację. Nigdy przedtem nie odważyliśmy się samotnie rzucić wyzwania Wielkiej Rzece. Owszem, bywal…

Słońce stało tuż nad horyzontem, wieczór był jasny, dobrze więc widziałem całą okolicę pod sobą. Przede mną rozpościerał się widok na całą bagienną dolinę. Z tej wysokości doskonale widziałem w odległości około kilkunastu kilometrów jezioro, obrzeżone gęstym sitowiem. Przez lornetkę zauważyłem licz…

Zepsute starorzeczeKolejny tegoroczny długi weekend przed nami, jest więc okazja by wybrać się nad wodę. Prognozy pogody co prawda straszyły deszczem, ale co tam deszcz, jak chce się pooddychać na świeżym powietrzu. Choć przyznać muszę, że nie tylko o oddychanie tu chodzi, a o wielce szanownych panó…

Wtorek siódmego października przywitał mnie porankiem pełnym wrażeń bo moja najstarsza pociecha stwierdziła że nie wybiera się do przedszkola. Moja córka upór i zaciętość odziedziczyła po tacie więc był niezły cyrk aby przekonać ją jednak do wizyty w przedszkolu. Gdy tylko małżonka pojechała zawieść…

Wstępne plany na tegoroczne lato, były mocno spinningowe. Ba, nocno spinningowe. Jednak, jak to czasami bywa, na planach się skończyło i podczas minionego lata, skupiłem się mocno na nocnych, ale nie spinningowych sandaczach, a feederowych leszczach.W roku ubiegłym, wybrałem się kilkukrotnie typowo …

Sposób spędzenia soboty - 4.10.2014 r. - podpowiedział mi Edek. Była to propozycja wspólnego spławikowania w porównywalnych warunkach. To coś w rodzaju treningu bez trenera. Chodziło o sprawdzenie atrakcyjności zanęty, trafności dobrania użytych zestawów i rozpoznanie dna pod kątem, gdzie łowimy les…

Jest ciemno. Kot wyszedł na spacer, nie ma z kim porozmawiać i dlatego muszę to opisać. Po sobotnich zawodach w spławiku, pozostało mi trochę zanęty i robaczków. Ponieważ niedziela zaczęła się słonecznie, spakowałem do samochodu tyczkę ze stanowiskiem i ruszyłem nad zbiornik Brzegi 3. Zamierzałem do…

Jakieś miesiąc temu siedząc z kumplami przy kartach (w tym oczywiście z sąsiadem) pada hasło, musimy jechać na Bug. Od słowa do słowa i wyprawa gotowa. Dwóch naszych kolegów postanowiło jechać z nami. Wyjazd zaplanowany na połowę września, ostatecznie ruszyliśmy 18. W tak zwanym międzyczasie, był…

Sposób na rzeczne krąpiki i leszczykiOstatnie dni sierpnia, to zdecydowanie chłodniejsze noce z temperaturą około 10°C, poranne mgły oraz odczuwalna w powietrzu, zwłaszcza o poranku wilgoć i towarzysząca jej rosa. Woda w rzece powoli się klaruje, chociaż nadal widoczne są ślady zakwitów. Las nad rze…

Nadszedł czas na powtórkę z rozrywki, czyli ponowny wypad nad Wisłę. Ostatnio szalał młody, może tym razem i mnie się poszczęści. Sąsiad co prawda po tygodniowym urlopie (bardziej pasuje określenie ,,po kilku dniachwolnego’’) musiał wrócić do pracy, ale my z młodym jeszcze luzaki, więc r…

Urok sierpniowej zasiadkiSierpień wreszcie ostudził powietrze. Lato wyluzowało i nieco spuściło z tonu.Muszę przyznać ,że niezmiernie mnie to cieszy...W zasadzie co roku jest mniej więcej podobnie ,że po okresie upałów w którymś momencie przychodzi ochłodzenie które dobrze wpływa na wędkowanie w sie…

Nocka nad WartąDwa tygodnie po ostatnim wypadzie nad rzekę, udaje nam się doprowadzić do nocnej wyprawy. Upały jednak nie ustępują, a na dodatek wokół krążą burze. Pogoda nad wyraz niestabilna. Ostatnia analiza pogody daje 50% szansy, że wszystko wytrzyma do niedzielnego popołudnia, więc decyzja już…

Na ryby jeżdżę najczęściej na rzeki. Postanowiłem kilka wypadów na rzekę Bug poświęcić testom zanęty i dodaniu jej optymalnych składników. Zawsze wybieram dosyć głębokie miejsca, a przede wszystkim miejsca gdzie może się pokarm zatrzymać. Miejsce te ma ok. 3-4m. Mam również 2 miejsce obok ok 50m. …

LeszczLeszcz jest gatunkiem występującym w znakomitej większości polskich wód. Nie oznacza to jednak, że łatwo jest go „upolować” bez wcześniejszego przygotowania. Na całkowity sukces wpływ będzie miało wiele czynników, takich jak choćby pogoda, ciśnienie, odpowiedni dobór stanowis…

Planujemy kolejny wyjazd nad Wisłę, jednak nasze plany na bieżąco weryfikuje prognoza pogody. Teoretycznie czeka nas mokry weekend, panuje więc prawdziwa huśtawka nastrojów. Jedziemy, nie jedziemy, mamy dylemat, ryby na mokro czy mecz o trzecie miejsce w domu przed telewizorem. W piątek zapada decy…

Leszczowa zanęta z firmą Dragon Potrzebne składniki:- Zanęta Dragon XXL Leszcz 2kg- Atraktor Leszczowy Dragon 40ml- Melasa w płynie 60ml- Kukurydza konserwowa (jedna trzecia puszki) - Czerwone Pieczywo Fluo 30ml- Paczka dużej pinki 250 ml- Jedno opakowanie kasterów - Jedna paczka białych robaków- Je…

Skręciliśmy w kierunku niewielkiego rozlewiska, z trudem przepłynęliśmy przez linię srebrno zielonej trzciny. Wysoki na blisko 3m mur wydawał się nie do przebicia. Kilkadziesiąt metrów dalej wydostaliśmy się na spokojną, płytką rzeczkę o bardzo przejrzystej wodzie i mulistym dnie. Miała najwyżej 1…

No I jednak mnie ruszyło...Praktycznie od początku cerwca nosiłem się z zamiarem opisania czegoś na blogu no ale jakoś wciąż brak weny. W końcu wypadów niewiele jak i sił i czasu na nie zbyt mało to jednak coś w sumie za każdym razem było , coś co zasługuje choćby na małą wzmiankę, więc mnie w koń…

Lin z gruntu dla początkującychŁowienie linów nie jest w gruncie rzeczy łatwe ale po wypracowaniu sobie kilu technik może się wszystkiego nauczyć. Chciałbym dzisiaj przedstawić kilka podstawowych informacji które mogą się przydać początkującym wędkarzom, którzy nadal mają z tym problem. Pamiętam m…

Wczesnowiosenny feederI tak źle, i tak nie dobrze. W zeszłym roku były narzekania na długą zimę, zbyt wysoką wodę i było bardzo ciężko. W tym roku było zupełnie odwrotnie (z wyjątkiem tego ostatniego) - o ile brak zimy na wczesnowiosenne łowienie nie był zmartwieniem, o tyle poziom wody, który przyp…

/ Dla początkujących wędkarzy/Leszcz też ryba!Zacznę od modyfikacji mojej zasady-reguły:-W wędkarstwie nie ma reguł, ale…… są i obowiązują zasady.Dziś o leszczach, ale i (po trosze) o braku wędkarskich reguł, pewników, czyli wiadomo o czym - o urodzie wędkarstwa.Tym samym – wszystk…

Mieszanka zanętowa na bazie Mondial -f MS-1 Carp food (Halibut)Firma Mondial, jako producent m.in. zanęt, zapewne dla niektórych z Kolegów będzie znana, jednak ja osobiście z samą firmą i zanętą MS-1, miałem do czynienia podczas ostatniego wypadu po raz pierwszy. Opakowanie o wadze 3,5kg, w przyzwo…