LESZCZ, łowienie leszczy, sposób na leszcze, jak złowić leszcza

LESZCZ, łowienie leszczy, sposób na leszcze, jak złowić leszcza | wędkarstwo - wedkuje.pl

Jak złowić leszcza? Najlepsze i sprawdzone sposoby na temat połowu leszcza. Dowiedz się jak złowić leszcza dzięki poradom społeczności wędkarzy wedkuje.pl. Metody i techniki połowu, najlepszy sprzęt i nie tylko. Opisujemy najlepsze przynęty i sposoby na łowienie leszczy.

Powrót - Leszcz kompendium

Pomost na linowisku

Praktycznie to od ubiegłego roku nosiłem się z zamiarem rekonstrukcji zaniedbanego, zniszczonego upływem czasu pomostu nad jeziorem, z którym wędkarsko jestem związany od 1980 roku. Dlatego też już od wczesnej wiosny, kombinowałem wspólnie z Krzysztofem, jak spełnić wszystkie wymagane procedury umoż…

Było to z dobre trzydzieści lat temu ,długa samotna podróż cugiem (po polsku pociągiem), wizyta w prawdziwym sklepie wędkarskim,poznanie tego jak wygląda procedura połączenia telefonicznego.Doświadczenie choroby morskiej z której zawsze się śmiałem nie wierząc w jej istnienie no i pierwsze szli…

Miłośnicy „złotych łopat” powinni właśnie teraz być w największej gotowości!!! Okres zimowej i wiosennej pauzy się kończy, a czas leszczowego ELDORADO nadciąga! Choć brzmi to trywialnie, przełom czerwca i lipca, to jeden z najlepszych okresów „leszczowych żniw”. Warto zebrać …

Witam, Dawno mnie nie było na forum. Niestety nie miałem czasu na umieszczanie artykułów na forum. Studia i inne ważne sprawy zabierały ten czas. Ale już wracam i mam nadzieję, że na dobre. Jak to z rybami bywa raz są a raz ich nie ma. I tak było w moim przypadku z leszczami. Przez długi c…

Postanowiłem w tym roku odwiedzić Barbarę i Piotra Wachowskich. Administrowane przez nich łowisko w okolicach Golubia Dobrzynia półtora roku temu obdarzyło mnie naprawdę pięknymi rybami. Jadę tam z dwóch powodów. Sprawdzić, co zmieniło się na łowisku oraz czy można cokolwiek złow…

3.30 nad ranem. Budzik bezwzględnie wyrywa mnie ze snu. Z lekkim poirytowaniem otwieram oczy. Sam jestem sobie winien – przecież wczoraj wprawiłem w ruch to elektroniczne badziewie. Z każdą sekundą gorycz jednak przemija. Przecież jest już sobota, przecież dzisiaj dzień wolny od pracy, przeci…

Na pierwszą leszczową nockę umawialiśmy się z Romanem już od jakiegoś czasu. Pamiętam jak w kwietniu czytałem wpis krisbeer"a, opisujący jego nockę z młodym i sąsiadem. Zastanawiałem się w duchu, jak bardzo przemarzli. Jednak szczerze mówiąc, zazdrościłem im tego wyjazdu. Klimat takich zasiadek doce…

Jak to często bywa w dzień wyjazdu na ryby, obudziłem się jeszcze przed budzikiem. Uśmiech od razu zawitał na mojej twarzy, bo przez okno widziałem bezchmurne niebo, a pierwsze promienie słońca rozświetlały poranną szarówkę. Ten widok, dodał mi energii, której tak często brakuje zaraz po wstaniu z ł…

Szukając w okolicy dobrego łowiska pojechałem nad staw w miejscowości Szczodre. W miejscowości tej znajduje się ośrodek zarybieniowy i z tego co słyszałem staw jest co jakiś czas zasilany rybami. Staw znajduje się w parku, jego przedłużeniem( połączone płytkim rowem) jest tzw Kaczy Staw na którym m…

"Chcesz to cię zawiozę..."Na ryby miałem jechać dopiero w połowie miesiąca i juz byłem pogodzony z tą myślą. Praca rodzina, codzienne sprawy i wędkarstwo. Wszystko trzeba pogodzić, a rzeczą, której zawsze brakuje jest czas. Tak się fajnie złożyło, że w piątek udało mi się urwać kilka godzin. Problem…

W wodzie żyją nie tylko drapieżniki...Zakochanemu bez pamięci w spinningu wędkarzowi trudno jest myśleć o rybach inaczej niż o żądnych mięsa, niekoniecznie zębatych bestiach , które w nieskrępowany niczym sposób folgują swoim morderczym instynktom. Kiedy mówię, że wybieram się na ryby to zawsze pier…

W ostatnich tygodniach grudnia byłem pochłonięty spinningiem. Do tego tak naprawdę stopnia, że moje nogi zaczęły odmawiać posłuszeństwa. Chcąc nie chcąc, musiałem więc zrobić sobie krótką przerwę. Aby nie rezygnować jednak zupełnie z wędkowania, postawiłem na feeder. Niedzielne wyprawy na zębacze, z…

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości - wędkarską inicjację. Nigdy przedtem nie odważyliśmy się samotnie rzucić wyzwania Wielkiej Rzece. Owszem, bywal…

Słońce stało tuż nad horyzontem, wieczór był jasny, dobrze więc widziałem całą okolicę pod sobą. Przede mną rozpościerał się widok na całą bagienną dolinę. Z tej wysokości doskonale widziałem w odległości około kilkunastu kilometrów jezioro, obrzeżone gęstym sitowiem. Przez lornetkę zauważyłem licz…

Zepsute starorzeczeKolejny tegoroczny długi weekend przed nami, jest więc okazja by wybrać się nad wodę. Prognozy pogody co prawda straszyły deszczem, ale co tam deszcz, jak chce się pooddychać na świeżym powietrzu. Choć przyznać muszę, że nie tylko o oddychanie tu chodzi, a o wielce szanownych panó…

Wtorek siódmego października przywitał mnie porankiem pełnym wrażeń bo moja najstarsza pociecha stwierdziła że nie wybiera się do przedszkola. Moja córka upór i zaciętość odziedziczyła po tacie więc był niezły cyrk aby przekonać ją jednak do wizyty w przedszkolu. Gdy tylko małżonka pojechała zawieść…

Wstępne plany na tegoroczne lato, były mocno spinningowe. Ba, nocno spinningowe. Jednak, jak to czasami bywa, na planach się skończyło i podczas minionego lata, skupiłem się mocno na nocnych, ale nie spinningowych sandaczach, a feederowych leszczach.W roku ubiegłym, wybrałem się kilkukrotnie typowo …

Sposób spędzenia soboty - 4.10.2014 r. - podpowiedział mi Edek. Była to propozycja wspólnego spławikowania w porównywalnych warunkach. To coś w rodzaju treningu bez trenera. Chodziło o sprawdzenie atrakcyjności zanęty, trafności dobrania użytych zestawów i rozpoznanie dna pod kątem, gdzie łowimy les…

Jest ciemno. Kot wyszedł na spacer, nie ma z kim porozmawiać i dlatego muszę to opisać. Po sobotnich zawodach w spławiku, pozostało mi trochę zanęty i robaczków. Ponieważ niedziela zaczęła się słonecznie, spakowałem do samochodu tyczkę ze stanowiskiem i ruszyłem nad zbiornik Brzegi 3. Zamierzałem do…

Jakieś miesiąc temu siedząc z kumplami przy kartach (w tym oczywiście z sąsiadem) pada hasło, musimy jechać na Bug. Od słowa do słowa i wyprawa gotowa. Dwóch naszych kolegów postanowiło jechać z nami. Wyjazd zaplanowany na połowę września, ostatecznie ruszyliśmy 18. W tak zwanym międzyczasie, był…