KARAŚ, łowienie karasi, sposób na karasie, jak złowić karasia

KARAŚ, łowienie karasi, sposób na karasie, jak złowić karasia | wędkarstwo - wedkuje.plKaraś, to jedna z najpiękniejszych ryb polskich wód. Sprawdź, jak złowić karasia, jakie metody i techniki połowu stosować. Tylko u nas najlepsze, sprawdzone porady społeczności wędkarskiej. Przekonaj się, że łowienie karasi to nic trudnego.

Powrót - Karaś kompendium

Wspomnienie szczenięcych lat

Było to z dobre trzydzieści lat temu ,długa samotna podróż cugiem (po polsku pociągiem), wizyta w prawdziwym sklepie wędkarskim,poznanie tego jak wygląda procedura połączenia telefonicznego.Doświadczenie choroby morskiej z której zawsze się śmiałem nie wierząc w jej istnienie no i pierwsze szli…

A gadali ze przysłowia są mądrością narodow czyli do trzech razy sztuka musi dać efekt. a tu totalna porażka ,plus straty no i przegrana z Józkiem ,co akurat naj mniej mnie martwi bo to kompan \"pierwyj sort\" i kazdy jego sukces cieszy jak mój ale do rzeczy;Pierwsza opcja wypadu obejmowała sobotni …

W niedzielę wybraliśmy się z rodzicami i bratem na całodzienne łowienie. Nawet się zbytnio nie nastawialiśmy bo było gorąco, ale miły rodzinny piknik na świeżym powietrzu to zawsze coś fajnego. Udało nam się zająć miejsce samochodem przy samym stanowisku więc było całkiem spoko. Najpierw zanęciliśmy…

Majowe poranki mają swój nie powtarzalny urok.Rześkie powietrze,świata budzący się do życia napawa ogromną pozytywna energią. Dla mnie to ulubiony okres połowu rybek spokojnego żeru, odpuszczam głodowe formy szczupaka które walą teraz we wszystko co się rusza. A wybieram się na karasie i l…

Pamiętam, jak jako mały chłopiec łowiłem złociste karaski w wiejskim stawie. Od tamtych czasów minęło sporo lat. Dorosłem, a wraz ze mną „dorosły” łowione przeze mnie karasie. Podzielę się z wami jak przechytrzyć te piękne i niezwykle waleczne ryby. Właśnie teraz, gdy wiosna jest w pełn…

Nie lubię tłoku nad wodą. Nie mogę oddać się całkowicie wędkarstwu kiedy wokoło mnóstwo wędkarzy. Dlatego w majówkę odpuszczam szczupakom i boleniom i zaszywam się na starorzeczu ze spławikówkami. Moim celem jest białoryb. Głównie karasie srebrzyste i liny.Maj to dla mnie najpiękniejszy czas na sied…

Początek mojej fascynacji tą rybą, ma swoje miejsce w młodzieńczych latach, kiedy to w parne letnie poranki i dopołudnia, uganiałem się za nią podczas wakacji. Z racji położenia miejscowości do której jeździłem, najczęściej odwiedzałem potorfowe wyrobiska (tzw. kanały) z leszczynowym wędziskiem w …

...Jest 28-my kwietnia a ja w robocie ze świadomością że nadal nie mam opłaconej składki więc moja wizyta nad czymś niby konkretnym pod wielkim znakiem zapytania .W sumie na składkę prawie uzbierane ale właśnie to PRAWIE (jak w reklamie) !tym bardziej że koło czynne tylko w poniedziałki więc duuupa.…

Weekend majowy zbliża się wielkimi krokami a my jak co roku szykujemy dłuższy wyjazd. Jeżeli Wierzyc prognozom to pogoda podczas tegorocznej majówki nie zamierza nas rozpieszczać. Liczymy jednak że prognozy okażą się pomyślniejsze i przynajmniej dwa dni będziemy mogli spędzić nad wodą. Codzienne spr…

Po szkole....uffff nareszcie! Czas na ryby.Wujek przyjechał po mnie w piątek o 15-30 by mieć kompana do kolejnej wyprawy wędkarskiej. Spakowałem się, ale jak zawsze zapomniałem kilku rzeczy.:)Byliśmy już prawie na miejscu, lecz zaszliśmy do wuja domu by przygotować zestawy.Wszystko było j

Mija tydzień a co za tym idzie zbliża się niedziela i jedyna szansa na kilkugodzinny wypadzik.Tradycyjnie pod koniec tygodnia od kilku miesięcy prognozy są przewidywalne czyli ma lać ,wiać no i jak na dworcu w Kielcach :-) No ale odpuścić tę jedyną szanse w tygodniu na choćby godzinny wypad byłby gr…

Tak jakoś dziwnie się złożyło ze odkąd wędkuję nigdy nie złowiłem karasia. Niby ryba pospolita, niby chętna do atakowania przynęty a mi się nie udawało. Nawet kilka razy zdarzyło mi się pojechać wyłącznie z chęcią i nastawieniem na karasia. Zbierałem informacje gdzie karaś występuje w mojej okolicy…

Witam wszystkich serdecznie.Kalendarzowa zima zbliża wielkimi krokami, wędki stoją wyczyszczone na stojaku czekając na nadejście wiosny, a ja jak pewnie większość z was, w wolnym czasie myślę o zeszłym sezonie. W głowie pobrzmiewa wiele pytań… Jaki sprzęt dokupić, i czy w ogóle kupować? Co mo…

Testy zanęt Robinson Lin-Karaś - relacja.Wielu z nas zastanawia się która zanęta lepsza, ta droższa czy tańsza, markowa czy jakiejś zwykłej firmy. To najlepiej nam zweryfikują ryby w danym łowisku. Zawsze szukamy najlepszej, dzięki której nałowimy się do syta.Miałem możliwość przetestować zanęty, kt…

Brzeziny opanowane "bananem"A miało być tak pięknie, zaproszenie kolegi z portalu na nocne zawody czyli morda się smieje bo to przecierz to co "tygrysy lubią najbardziej " a tu jak zwykle czyli człowiek myśli Pan Bóg kreśli, no i niestety zawody musiałem odpuścić ale sobotni wieczór w domu byłby już…

Kiedy byłem jeszcze dzieckiem, w wakacje mój dziadek często zabierał mnie na okoliczny staw. Mały, płytki, z brudną wodą. W ciepłych miesiącach pozarastany roślinnością wodną do granic możliwości. Jednak ryby, które można było tu złowić, wprawiłyby w osłupienie niejednego wędkarza. Nawet takiego, co…

Nareszcie gorące, letnie dni!Może nawet trochę za gorące?Może, ale czy się już taki narodził, by nam choć raz dogodził?Leje – źle! Chłodno – też niedobrze! Trochę słońca – mogłoby być chłodniej!Księżyc w pełni – po co! Ciemna noc – przydałoby się trochę światła!I tak da…

Jest środa , siedzę w robocie i ciągnie mnie na rybki. Wszystko wskazuje na to że skończę o rozsądnej porze więc myślę gdzie by tu uderzyć-tak by nie za daleko a w miarę skutecznie zakończyć dzionek (pod wędkarskim względem) Jak w większości przypadków padło na bryś czyli szybki obiad i wypad, tym …

Będzie to krótkie opowiadanie o Koledze, wędkarzu z krwi i kości. Wędkarzu, który pomimo wieloletniej przerwy w wędkowaniu spowodowanej latami nauki i pracą poza rodzinnymi stronami, nie zatracił wielkiej pasji do wędkarstwa, a przede wszystkim niesamowitej intuicji wędkarskiej, co obecnie skutkuje …

Czasem mam wrażenie, że karaś to ryba niedoceniana – traktowany jako przyłów, gdzieś tam się zawsze wplącze, między szlachetniejsze liny. A jednak jest to przede wszystkim ryba bardzo sportowa, cudownie walcząca, zwłaszcza jeśli nie grzeszy rozmiarem. Ja osobiście, uwielbiam łowić duże karasi…

Zanęta lin karaś - prosta do wykonania. Na te dwa rodzime i jakże urocze wędkarsko gatunki ryb, jakimi są niewątpliwie lin i karaś pospolity, poluje większość wędkarskiej Braci. Wiadomym jest, że sposobów i technik przygotowania zanęty i przynęty na lina jest tyle, ilu wędkarzy. Niemniej należy…

W paru słowach postanowiłem opisać moje zmagania z Method Feeder wiosną.Jak już wcześniej pisałem mój arsenał wędkarski umocnił się o bardzo ciekawy kij.Kij ten z założenia od razu przeznaczony był pod methoda.Zakupiłem 3 metrowego feedera Browninga z serii Ambition.Własnie tym kijem mam zamiar walc…

Mieszanka zanętowa na bazie Mondial -f MS-1 Carp food (Halibut)Firma Mondial, jako producent m.in. zanęt, zapewne dla niektórych z Kolegów będzie znana, jednak ja osobiście z samą firmą i zanętą MS-1, miałem do czynienia podczas ostatniego wypadu po raz pierwszy. Opakowanie o wadze 3,5kg, w przyzwo…

Myślę że każdy w jakiś sposób zapamiętał swoje pierwsze ryby i łowisko , tak i mi utknęły "zapachy " wody w głowie o których postanowiłem tu wspomnieć ... Jako mały chłopak już byłem ciągany do tego hobby , zaraził mnie nim mój ojciec i chwała mu za to ;-)Często…

W ostatnim rozdaniu sprzętu do testowanie otrzymałem od Redakcji do testu zanętę MVDE, oraz dwa atraktory. Za wyróżnienie mojej osoby oraz przyznanie sprzętu do testu bardzo dziękuje. Zanęta Super Crack MVDE - test nad wodąGdy otworzyłem paczkę w pracy moim oczom okazała się kilowa paczka …

Druga część wywiadu z Radkiem - kierownikiem stoiska wędkarskiego w sklepie ELeclerc w Warszawie. Tym razem Radek pokaże jak wciela w życie porady i zasady o których mówił w pierwszej części w sklepie. Dowiemy się jak prawidłowo mieszać zanętę i jak skutecznie nęcić.