Troć - Jak złowić?

Jak złowić troć, łowienie troci, sposób na trocieSprawdź, jak złowić troć. Skorzystaj z obszernej bazy porad użytkowników wedkuje.pl na temat połowu troci. Troć od A do Z. Tylko u nas najlepsze i sprawdzone metody i techniki połowu, sposoby prowadzenia zestawu. Od dziś łowienie troci nie będzie dla Ciebie żadnym problemem.

Powrót - Troć kompendium

Kołowrotek Robinson Quartz Pro Sea 5006

Pierwszy dzień sezonu szczupakowego postanowiłem rozpocząć od przetestowania, wygranego niedawno w konkursie wedkuje.pl na Twitterze, kołowrotka morskiego Robinson Quartz Pro Sea. A że, nad morze miałem dość daleko, tym razem przysłużył mi się on przy ciężkim spinningu. Wcześniej jednak, miałem…

Kuszenie srebrniaka to nie łatwa sprawaPrzygotowaniaMemoriał Wiktora Wierzbickiego zbliżał się wielkimi krokami, jak co roku pierwsza niedziela marca jest dniem w którym trociarze zjeżdżają nad brzegi Parsęty, aby dowieść swojego kunsztu. Każdy wierzy w swoją technikę, każdy ufa swoim przynętom. No …

Zimowa troć 2015PrzygotowaniaJuż od połowy grudnia siedziałem jak na szpilkach, nie mogąc się doczekać pierwszej wyprawy na zimową troć. Każdą wolną chwilę poświęcałem, na doglądanie sprzętu czy wspominaniu sezonu 2014. Po świętach nadszedł upragniony dzień. Wizyta w wędkarskim.

Coś mnie podkusiło żeby znowu wypocić parę zdań na temat naszych wędkarskich wypraw. Mowa o mnie i moim bracie. Nasze wędkarskie hobby to pasmo wielu przygód ,niepowodzeń i zabawnych historii .Z wód śródlądowych przenieśliśmy się na Zatokę Gdańską. Przyczyn jest wiele, brak ryb w wodach PZW,wysoki…

Wielu wędkarzy uważa że trolling to wędkarstwo dla leniwych ,i do tego nic pasjonującego .Nic bardziej mylnego. Ta odmiana połowu ryb ,nie tylko wymaga dużego wysiłku ale też ciągle zmusza do pomysłowości i wdrażania coraz to nowych udoskonaleń ,oraz nowinek w tym temacie. Jest jeszcze jedna kwesti…

Pierwsze moczenie solanki jesieniąCóż, początek jesiennego sezonu trociowego za pasem. Dlaczego w poprzednim zdaniu odniosłem się do początku ? Należy zacząć od tego, że nasza bohaterka, owa troć jest rybą zimnolubną. Podręcznikowo, temperatura wody powinna spaść poniżej 10 kresek na termometrze, a …

czytaj więcej

Reklama

Wielkanocny steelhead z Bałtyku

Wielkanocne śniadanko świąteczne minęło w rodzinnej atmosferze. Przydałoby się trochę ruchu na świeżym powietrzu, by spalić nadmiar kalorii! Wiadomo, że najlepszy ruch, to ruch w wodzie:-). O godzinie 14 dostałem wreszcie zielone światło od żony! Szybko zebrałem sprzęt, przebrałem się w ubranie do b…

W tym artykule chciałbym poruszyć zagadnienie doboru wędki spinningowej. Przeglądając forum wiele osób zadaję wciąż te same pytania, które moim zdaniem świadczą o tym, że nasz mały wędkarski świat zwariował, przez marketing firm oferujących nam sprzęt. Ostatnio w oko wpadł mi komentarz, portalowego …

Rhino to definitywnie marka dla poważnych wędkarzy. Nazwę tę noszą produkty poszukiwane przez każdego, kto oczekuje maksymalnej wydajności i gwarancji niezmiennej jakości. Od wielu lat Rhino umacnia swoją pozycję producenta przynęt trollingowych przeznaczonych do połowów morskich.  Przedstawiam…

W roku 2011 jednym z moich noworocznych postanowień było polowanie na troć. Mieszkam w pobliżu rzeki Raduni do której te piękne, silne ryby wchodzą na tarło. Początek roku miałem raczej mało pracowity, więc każda wolna chwilę spędzałem nad rzeką. Brak doświadczenia w połowie troci nadrabiałem czasem…

Dwóch polskich wędkarzy szczęśliwie zainaugurowało trociowy sezon 2014. Pierwszy dzień nowego roku z pewnością na długo pozostanie w pamięci Kolegów: Marcina z Włocławka i Krzysztofa z Warszawy. W przypadku obydwóch Panów pierwszoplanową rolę w drodze do sukcesów odegrały nowe woblery trociowe "Boni…

[p]Styczeń to jeden z wielu miesięcy, kiedy nad pomorskim rzekami można spotkać największe tłumy wędkarzy. Od pierwszych dni, tuż po wschodzie stają gotowi, pełni nadziei. Wyposzczeni trzy miesięczną przerwą, startują do wyścigu o trociowe bądź łososiowe trofeum. Najbardziej znane i dostępne miejscó…

Witam!Dzis dzien wolny od pracy mialem spedzic spokojnie w domu,ale o godzinie 10:00 po godzinnym lezeniu na kanapie zerwalem sie, ubralem, zlapalem wedke i hopa w samochod!Po przejechaniu 15 km autostrada znalaclem sie nad Rzeka.Pogoda byla idealna lekki wiaterek,sporo swiezego sniegu,i pochmurne …

W lecie 2012 roku wybrałem się z kolegą Andrzejem na położone niedaleko naszej miejscowości jezioro Passader. Mieliśmy mało czasu, więc zaraz po wypłynięciu z przystani skierowaliśmy się pod pas trzcin, gdzie dno opadało do ok 4-ch metrów. No i zaczęliśmy łowić, a właściwie Andrzej zaczął na pomarań…

Niebawem rozpocznie się kolejny sezon trociowy na rzekach Pomorza. Rzesze wędkarzy wyruszą w poszukiwaniu troci, pomimo niepokojących sygnałów o chorobie jaka dopadła ryby. Czekam również z niecierpliwością na 01 stycznia, po dokonanych już niezbędnych przeglądach kołowrotka, wędziska i żyłki. Opróc…

Postanowiłem zamieścić jeszcze kilka zdjęć moich woblerów. Są to korpusy od pięciu do ośmiu centymetrów. Dłubanie przy łukach skrzelowych zajmuje trochę czasu, ale chyba warto się pobawić, bo efekt jest całkiem niezły. Woblery od siedmiu cm w górę zbroję stelażem z jednego kawałka drutu o przekroju …

W sobotę, 15-go września 2012 wybraliśmy się pod Goleniów na 'trociny'. To taka zmyłka, żebychłopcy z ABW-u nie połapali się za łatwo o czym mowa...W składzie wypróbowanym; dwaj panowie z pieskiem. Mój kompan i towarzysz walk z szuwarami i komarami nad rzekami - Sławek, wielkiej euforii nie okazywał…

Zdecydowana większość użytkowników tego portalu opisuje swoje sukcesy, nie wspominając o wędkarskich porażkach. Postanowiłem wyjść trochę na przekór i opisać moje porażki związane z połowem troci, które to uzupełniły mój bagaż doświadczeń i spostrzeżeń oraz udoskonaliły umiejętności, nie tylko te do…

O mały włos, a tytułowe rozpoczęcie sezonu opóźniło by się o kolejny tydzień lub dwa, pogodę i warunki na oceanie śledziłem od tygodnia i wyglądało na to że w końcu trafimy okienko pomiędzy dużymi falami, silnym wiatrem i deszczem, chociaż ten ostatni jest do przyjęcia, niestety moja łódka nie…