Szczupak - Jak złowić?

Jak złowić szczupaka, łowienie szczupaków, sposób na szczupakiSzczupak - fachowe porady na temat połowu tej ryby. Dowiedz się jak złowić szczupaka, sprawdź jaki sprzęt i akcesoria wędkarskie polecają wędkarze. Łowienie szczupaków od A do Z. Sprawdź najlepsze metody połowu, sprawdzone miejscówki

Powrót - Szczupak kompendium

• 2014-10-17, komentarzy (7)

Medalowy jaź z Izumi Shad Alive

Idzie jesień więc czas powspominać co działo się w piękne upalne lato 2014 Był to okres z pewnością bardzo dziwny Moje ulubione sandacze nie chciały w ogóle współpracować Trochę lepiej było ze szczupakiem ale to nie było to co w poprzednich latach Jednak nie mogłem aż tak narzekać bo przynajmniej miałem dwa miejsca które w tym roku okazały się bankówkami 30 lipca postanowiłem wybrać się na łódź …

zobacz więcej » 7

• 2014-10-16, komentarzy (0)

Plecionka Phantom Green Spin - recenzja

W ostatnim czasie troszkę mi się poszczęściło i w konkursie dla członków grupy Robinson wygrałem plecionkę Robinson Phantom Green Spin Postanowiłem napisać więc jej krótką recenzję troszeczkę w ramach podziękowania Redakcji ale głównie jednak z myślą o Was &8211; być może jej przyszłych użytkownikach żebyście w razie potrzeby wiedzieli co kupujecie Otrzymaną 100metrową szpulę Green Spina o średn…

zobacz więcej » 0

• 2014-10-14, komentarzy (16)

Największy szczupak w Polsce - Szczupak 25,5 kg! - AKTUALIZACJA!

Nowy największy szczupak w Polsce został złowiony 13102014 na zbiorniku Żwirowni w Żarkach nad Nysą Wędkarzem który poskromił tą rekordową rybę był Mariusz Skowron Szczupak o długości 122 cm ważył 255 kilogramów Ryba zacięła około godziny 21:00 na żywca (leszcz) &8222;postawionego&8221; z gruntu Wcześniejszy oficjalny największy szczupak to złowiony w 1976 roku przez Wacława Biegana mierzący 128 c…

zobacz więcej » 16

• 2014-10-13, komentarze (4)

Wędkowanie w wakacje - jezioro Lubikowo

Wakacje 2014 Wakacje powitałem bardzo optymistycznie Chciałem często być nad wodą i łowić ryby Jednak nie było to wcale takie proste Obóz sportowy i późniejsze mistrzostwa wydatnie uszczupliły moje zasoby czasu Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło Po zawodach przyszedł czas na odpoczynek i oczywiście wędkowanie w wakacjeW połowie lipca wybrałem się na obóz żeglarski do Lubikowa Lub…

zobacz więcej » 4

• 2014-10-13, komentarzy (14)

Październikowe wędkowanie i jesienny pech

Wielkimi krokami nadszedł październik i na dobre zaczęła się jesień Przyroda w zbliża się do zimy a liście klonów malowniczo pokryły się już czerwienią purpurą i brązem Na wodzie pełno liści brzozy i dębu Jesień westchnąłem jeszcze tylko kilka tygodni i karpiowe wędki trafią do mojego magazynku a w ręce będzie gościć jedynie spinning ewentualnie bardzo delikatna spławikówka Mimo wspomnienia o wę…

zobacz więcej » 14

• 2014-10-09, komentarz (1)

Wrześniowe szczupaki na żywca i nie tylko...

Dziś będzie trochę więcej do oglądania Wrzesień poświęciłem głównie szczupakom Jest to dla mnie ryba nr 1 tego miesiąca Ale na samym początku nęciłem trochę karpie Spotkałem nad wodą Mateusza i Adama Chłopaki łowili na żywca Ja zapytałem o wyniki i pogadałem z nimi Nie złowili jeszcze tego dnia nic Rozmowa trochę się przedłużyła Było już prawie ciemno gdy spławik Mateusza zniknął pod wodą Szybkie …

zobacz więcej » 1

• 2014-10-08, komentarzy (0)

V Tura Ligi Spinningowej - FINAŁ

Uwaga wędkarze Zarząd Koła nr 19 Syrenka Białobrzegi organizuje w dniu 12102014r zawody spinningowe LIGA SPINNINGOWA 2014 TURA V Zbiórka wędkarzy o godz 600 615 na kanale za składem budowlanym Serdecznie zapraszamy wędkarzy PZW 19 Syrenka BiałobrzegiSzczegółowy program zawodów:600 przyjmowanie zgłoszeń615 odprawa techniczna630 początek zawodów1130 koniec zawodów ważenie ryb posiłekOkoło 1200…

zobacz więcej » 0

• 2014-10-08, komentarzy (6)

Spinning na kanale Gliwickim - jesienne przecieranie szlaków

Zwykło się mawiać ze po burzy wychodzi słońce a po nocy jest dzień Banalnie proste ale doświadczyłem na własnej skórze że może oczarować Początek jesieni to dla mnie czas wędkarskiego doła Zwykle nie mam już tyle czasu co zawsze a i pogoda za oknem nie napawa mnie optymizmemTak było i tym razem Siedzę w biurze i nagle dzwoni mi telefon Spoglądam kto to próbuje się dobić i widzę…

zobacz więcej » 6

• 2014-10-07, komentarzy (31)

Montaż zestawu na żywca - tania żywcówka

Wielu młodych adeptów na forum zastanawia się jak zmontować tanią i dobrą/skuteczną żywcówkę Wiele razy się o to nas pyta Wielu z nas zaraz im proponuje odłożyć parę zł i poleca kupić coś droższego I to jest dość dobra rada ale możliwy jest również tańszy i skuteczny montaż zestawu na żywca Dlatego właśnie postanowiłem napisać ten artykuł Powiem szczerze że do połowu drapieżników takich jak szczup…

zobacz więcej » 31

• 2014-10-06, komentarzy (6)

Powrót na jezioro Foxen – biały łoś zamiast białych myszek

Rok temu po raz pierwszy odwiedziłem Szwecję w celach wędkarskich i od razu była to &8222;głęboko woda&8221; i to nie tylko w cudzysłowie bo jezioro Foxen ma miejscami ponad 50 metrów głębokości Kamienne dno niewielka liczba zaczepów pochodzenia roślinnego jest ułatwieniem ale rozmiar i pora roku jaką jest jesień nie czyni tego zbiornika łatwym Po ponad 24 godzinnej podróży z Polski wieczorem 27 w…

zobacz więcej » 6

• 2014-10-05, komentarze (3)

Słoneczny spinning w rejonie Trzykolne Młyny

Słoneczny spinning w rejonie Trzykolne MłynyW niedzielę ruszamy zgodnie z decyzją Ryszarda na spinning w rejon "Święconka" i " Trzykolne Młyny" znajdujące się w obwodzie Rybackim rzeki Warty Nr 6 W związku z tym że jest to rejon objęty pewnymi ograniczeniami wyprawę poprzedzamy dokładną analizą opisów obrębów na stronie Zarządu Okręgu PZW w Poznaniu oraz sprawdzeniem map…

zobacz więcej » 3

• 2014-10-03, komentarz (1)

Zarybienia szczupakiem łowiska Bukowo Duże k/Trzcinna

W październiku ubiegłego roku zarybiliśmy szczupaczkiem jezioro Bukowo Duże w ilości 20 kg Szczupaczek miał wtedy około 25 cm W październiku tego roku koledzy spiningiści złowili kilkanaście sztuk są to już 40 cm sztuki dowodzi to że szczupaczkom na tym łowisku dzieje się bardzo dobrzeDodaję kilka zdjęć …

zobacz więcej » 1

• 2014-10-03, komentarzy (8)

Spinningowanie na Bugu - Szczupaki z końca świata

Od wtorku codziennie rano i wieczorem mój tato (gruntowiec z krwi i kości) nękał mnie telefonami; pastwił się nade mną pracującym w biurokratycznym transie informując mnie o kolejnych kilku szczupakach czy okoniach wyciągniętych z wody i to o dziwo na spinning pierwszą tego typu wędkę którą dostał od nas niedawno w prezencie Szczerze Myślałem że nigdy jej nie użyje bo jak sam mawiał: Bez robaka n…

zobacz więcej » 8

• 2014-10-02, komentarzy (12)

Przynęty selektywne

Jesień to doskonały rozdział szczupakowego sezonu Chłodniejsze powietrze oraz spadająca stopniowo temperatura wody wpływają znacząco na aktywność drapieżników Nad wodą można spotkać coraz więcej wędkarzy pojawiających się na pomostach łodziach a także nad brzegami nizinnej rzeki Wszystko wskazuje na to ze szczupaki wreszcie zaczęły intensywnie żerować Jesienią lubię używać przynęty selektywne cz…

zobacz więcej » 12

• 2014-10-01, komentarzy (7)

Spinning szczupakowy - lekki strzał w (5) 10-tkę

Lekki strzał w (5) 10tkę Nie pamiętam jakoś dokładnie momentu w którym lekki spinning zawładnął mną po całości Był to raczej ciągły stopniowy proces w którym to zacząłem odchodzić od korzystania z poprzedniej wędki a był to typowy spinning szczupakowy na rzecz lżejszej bardziej wymagającej okoniówki W każdym razie po kilku latach machania tak cienką witką jestem szczęśliwszym człowiekiem i czuj…

Moje wędkowanie

Dokąd to wszystko mnie zaprowadzi Co wyznacza kres tej pasji szaleństwa graniczącej z obłędem manii którą tak przyziemnie nazywam swoim hobby moje wędkowanie Z tym określeniem kojarzy się raczej zbieranie znaczków coś przyjemnego w formie miłego w uprawianiu i ogólnie akceptowalnego jako "rodzaj niegroźnego uzależnienia danego osobnika od szeregu bodźców będących następstwem pewnego zbioru zachow…

zobacz więcej » 16

• 2014-09-29, komentarzy (8)

Wobler Frog F45 – żaba killer

Kilkuhektarowe wyrobisko o głębokości max 2 m było moim szczupakowym eldorado w poprzednich sezonach Łowiło się tam pięknie Praktycznie zero roślin i zaczepów a to dlatego że wyrobisko świeże Jeszcze nie zdążyło zarosnąć Postanowiłem się tam wybrać tej wiosny Zamiast błękitnej czystej wody przywitała mnie roślinna zupa Najróżniejsze badyle były pod wodą nad wodą a także płożyły się po tafli Uuuu z…

zobacz więcej » 8

• 2014-09-29, komentarzy (8)

Jesienny szczupak i spinning pełen niespodzianek

Spinning pełen niespodzianekDojeżdżamy nad zalew równo ze wschodem słońca Szybkie rozłożenie sprzętu wykonujemy przy samochodzie i w niespełna pięć minut jesteśmy na brzegiem Taktyka spinningowania zakładała wykorzystanie ripperów Dragona poczynając od różnych kolorów z serii Lunatic Demon Mamba Fatty i Mutant Uwzględniając większą głębokość zbiornika od strony tamy uzbrajam przynęty w główki o gr…

zobacz więcej » 8

• 2014-09-28, komentarzy (11)

Szwedzki spinning - Do Szwecji z firmą PROS

WYCIECZKA DO SZWECJI Z FIRMĄ PROSWitam serdecznie i zgodnie z obietnicą chciałbym napisać kilka słów o wycieczce którą wygrałem na naszym portalu w konkursie fotograficznym z firmą PROS W tym miejscu oczywiście bardzo ale to BARDZO WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla firmy PROS za nagrodę która okazała się najlepszą przygodą mojego dotychczasowego wędkarskiego życia przeżycie które na bardzo długie lata zos…

zobacz więcej » 11

• 2014-09-28, komentarze (4)

Spinning w lato - Dzień gorącego lata

Kolejny upalny dzień sierpnia i nadzieja że dziś uda się coś złapać spinning w lato jednak zaraz po wyjściu nad wodę szybko przekonałem się że długo w tym słońcu nie pociągnę Wykonałem kilka rzutów na ulubionych miejscówkach&8230; nic się nie dzieje stwierdziłem że skoro nawet ryby w ten upał nie mają zamiaru się ruszać to i ja zarządzam odwrót Po fali upałów przyszedł czas na umiarkowaną tempera…

zobacz więcej » 4

• 2014-09-28, komentarzy (8)

Woblery Strike PRO Flex X

Jestem choć może już w tej chwili można napisać byłem konserwatywnym wędkarzem Dotychczas przynęty spinningowe to dla mnie blachy obrotówki no i woblery &8222;Klasyczne&8221; woblery z pianki czy drewna Szerokim łukiem natomiast omijałem łamańce i im podobne &8222;wynaturzenia&8221; kolorowe świecące plastikowe woblery uważałem za chińskie tandetne świecidełkaW wakacje dostałem prezent Odpakowałe…

zobacz więcej » 8

• 2014-09-26, komentarzy (11)

Kołowrotek Robinson Jasper 306

Kołowrotek dla początkującego spinningisty (i nie tylko) Nie pamiętam czy miałem już okazję pochwalić się czy też jeszcze nie że od kilku lat wędkuję w towarzystwie mojej dziewczyny Na ile rzeczywiście wspólne łowienie przynosi jej radość pozostaje kwestią względną aczkolwiek propozycje wspólnych wypadów na ryby wychodzące z jej inicjatywy każą mi przypuszczać że wędkowanie wciągnęło ją już po ca…

zobacz więcej » 11

• 2014-09-24, komentarzy (8)

Wędkowanie na Bugu - odsłona druga

Jakieś miesiąc temu siedząc z kumplami przy kartach (w tym oczywiście z sąsiadem) pada hasło musimy jechać na Bug Od słowa do słowa i wyprawa gotowa Dwóch naszych kolegów postanowiło jechać z nami Wyjazd zaplanowany na połowę września ostatecznie ruszyliśmy 18 W tak zwanym międzyczasie byłem jeszcze na weselu gdzie temat przy stole zszedł na wędkarstwo Okazało się że dwóch braci mojej prywatnej…

zobacz więcej » 8

• 2014-09-23, komentarzy (17)

Szczupaki z płycizny

Gdyby ktoś dziś spytał się z czym kojarzy mi się jesień lub co oznacza dla mnie ta pora roku Odpowiedź za pewne nie będzie dla nikogo zaskoczeniem To czas drapieżników(Szczupaków)Teatr jednego aktora Czas ich połowów przez Homo Sapiens a jednocześnie ostatnie tygodnie zbierania zapasów na zimę Najpierw agresywnie jak w amoku atakować każdą potencjalną ofiarę bez znaczenia na &8222;rozmiar&8221; …

zobacz więcej » 17

• 2014-09-22, komentarzy (7)

Pomorskie krajobrazy okiem wędkarza

Każdy z nas wie jak bardzo potrzebne jest znalezienie swego azylu na ziemi Jak bardzo potrzebne jest nam odpoczynek i relaks Nie mówię tu teraz o tym by usprawiedliwić nocne wyjazdy wędkarzy przed żoną:) Każdy z nas ma jakieś inne hobby jakieś inne zajęcie Jedni piszą wiersze jedni kręcą blanty z marichuany:) inni idą na ryby a jeszcze inni na rybyJest jedna rzecz która łączy nas wszystkich "Na c…

zobacz więcej » 7

• 2014-09-17, komentarzy (10)

Błystki Jaxon Holo Select – przynęty pozbawione kompleksów…

Co łączy całą serię błystek Jaxon Holo Select Przede wszystkim doskonałe wyważenie unikatowa praca i niesamowita skuteczność Co więcej cała seria obejmuje kilkadziesiąt modeli opartych na zróżnicowanym wzornictwie co pozwala odnaleźć w kolekcji przynęty idealne na każdy typ łowiska Błystki Holo Select posiadają charakterystyczną dla siebie paletę kolorów co w sposób szczególny je wyróżnia W o…

zobacz więcej » 10

• 2014-09-16, komentarzy (10)

Szczupaki we wrześniu - wiślane drapieżniki

We wrześniu można naprawdę dostać zawrotu głowy Zresztą później będzie jeszcze gorzej ( lepiej ) Tyle możliwości stoi przed wędkarzami otworem tyle ryb po długiej letniej przerwie na dobre bierze się za "budowanie masy" że przeciętny moczykij głupieje Fajny ten stan Chciałoby się powiedzieć: "chwilo wiecznie trwaj"Tu klenie ostatnie letnie bolenie tam budzące się powoli okonie i sandacze a przeci…

zobacz więcej » 10

• 2014-09-14, komentarz (1)

V Ogólnopolskie Zawody Spinningowe parami z łodzi

W dniu 14IX2014rna jeziorze Rychnowskim odbyły się V Ogólnopolskie Zawody Spinningowe parami z łodzi Wystartowało 37 załóg dwuosobowych Złowiono 11 szczupaków(powyżej 50 cm) oraz 105 okoni(powyżej 18 cm) Ryby po zmierzeniu przez sędziów wracały do wody WYNIKI ZAWODÓW: 1) Miłkowski Roman + Tomczyk Jerzy(Starogard Gdański) 4800 pkt( 3 szczupaki + 12 okoni)2) Gradek Grzegorz + Gradek Henryk( Czł…

zobacz więcej » 1

• 2014-09-10, komentarz (1)

Wędkowanie w Boksze

Kocham BokszePrzyznałem się już dawno temu że wędkowanie w Boksze to moja miłość Czas płynie zawsze sprzyja zmianom ale moje uczucia są stałe Kocham wolność pływania w krajobrazach Boksza przesmaczne obiady z dziczyzny w sali myśliwskiej u Pani Grażynki i stale istniejącą perspektywę złowienia metrowego szczupaka Co jeszcze jest działającą na mnie atrakcją Kompleks przyczyn i ich wzajemnych związk…

zobacz więcej » 1

• 2014-09-10, komentarzy (0)

Gumy Tournament D’Fin na sandacze, szczupaki i okonie

Naszym celem było stworzenie szerokiej gamy niezawodnych akcesoriów wędkarskich różnorodnego zastosowania Większość z nich została opracowana w ścisłej współpracy z naszą firmą matką w Tokio/Japonii wiele produktów wytwarzanych jest bezpośrednio w Japonii Wszystkie nasze wyroby są bardzo dokładnie testowane przez wędkarzy z Europy i Japonii gdyż wyłącznie najlepsze artykuły otrzymują od nas nazwę …

zobacz więcej » 0

• 2014-09-08, komentarzy (7)

Szczupaki w Bugu i starorzeczu

A szczupaka jak nie było tak nie maMijają już dwa tygodnie bez wędek nuuuuuuuda Tyle że nie specjalnie można coś z tym zrobić Wisła w tym roku dostała jakiejś głupawki Ryba jest ryby nie ma jest nie ma Wysoka woda niska wysoka niska kurde normalnie zachowuje się jak winda towarowa Wędkarzy mnóstwo lub nikogo z tym że wędkarzy mnóstwo nie oznacza wspaniałych połowów czasem wręcz przeciwnie W nocy …

zobacz więcej » 7

• 2014-09-08, komentarzy (0)

Wędkarskie Zawody Spinningowe 2014 r. Relacja.

Dnia 07 09 2014 roku o godzinie 07:00:00 na łowisku WYSPA [Zalew Rosnowski] odbyły się zawody wędkarskie organizowane przez Koło PZW nr 025 Koszalin Miętus Były to zawody spiningowe zaliczane do klasyfikacji Wędkarza Roku 2014 naszego koła W zawodach udział wzięło 17 wędkarzy Zawody rozpoczęły się ustaleniem regulaminu i ustaleniem wymiarów ryb Podniesiono wymiar okonia z 15 cm na 17 cm pozosta…

zobacz więcej » 0

• 2014-09-04, komentarzy (7)

Test plecionek - Robinson Phantom Spin

Test plecionek Robinson Phantom Spin (vs Mikado Nihonto Octa Braid)Na początku lipca Redakcja wytypowała mnie do testowania plecionki Mikado Nihonto Octa Braid Nieświadom jeszcze wyróżnienia dzień przed ogłoszeniem listy testerów zakupiłem moją ulubioną i sprawdzoną linkę &8211; Robinson Phantom Spin Teraz po dwóch miesiącach naprzemiennego korzystania od nowości z obu tych plecionek przyszedł c…

zobacz więcej » 7

• 2014-09-04, komentarze (4)

Okonie w sierpniu - wymarzone zakończenie wakacji

Ostatni dzień wakacji był dużo chłodniejszy niż najcieplejsze dni tego lata Mimo bezchmurnego nieba i słońca w zenicie termometr wskazywał kilka kresek poniżej 20 Piotr po porannym spacerze z rodziną siedział w swoim fotelu popijając ulubioną gorącą herbatę z cytryną W duchu sam do siebie się uśmiechał że przestał być typowym (w oczach wielu) wędkarzem z odpalanym jeden od drugiego papierosem w zę…

zobacz więcej » 4

• 2014-08-31, komentarze (2)

Spinningowe Mistrzostwa Okręgu PZW Słupsk

W dniach 3031 sierpnia 2014r na jeziorze Rychnowskim odbyły się Spinningowe Mistrzostwa Okręgu PZW Słupsk Zawody zorganizował WKS DORADO Zawody rozegrano w dwóch turach sześciogodzinnych(jedna w sobotę druga w niedzielę) w dwóch sektorach Ryby łowiono z łodzi Walka była zacięta i wyrównana trzech pierwszych zawodników zaliczyło po pięć pkt sektorowych a następnych czterech po sześć Zawody…

zobacz więcej » 2

• 2014-08-24, komentarzy (6)

Mikado Nihonto Octa Braid

Nihonto Octa Braid to nowa plecionka spod znaku Mikado charakteryzująca się ciasnym splotem z ośmiu mikrowłókien Dostępna w trzech kolorach: żółtym zielonym oraz czarnym; w średnicach 008050mm i odcinkach 10m; 150m; 300mPierwsze wrażenie:Tuż po wyjęciu szpuli z pudełka oczom ukazuje się jaskrawa plecionka która jest znakomicie widoczna na tle łowiska Silikonowa powłoka sprawia że plecionka jest b…

zobacz więcej » 6

• 2014-08-21, komentarze (3)

Nowości firmy Dragon - EFTTEX 2014

Na tegorocznych Europejskich Targach Wędkarskich EFTTEX 2014 nie zabrakło jednego z największych rodzimych producentów sprzętu wędkarskiego firmy Dragon W wędkarskie nowości wprowadził nas Krzysztof Feter Nowe wędziska i kołowrotki przeznaczone do łowienia ryb drapieżnych zaspokoją oczekiwania najwybredniejszych spinningistów …

zobacz więcej » 3

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

zamów reklamę

Wędkarskie okazy

Na blachę w nocy z dna metodą opadu.
rekordy Twojego Koła PZW »