Sum - Jak złowić?

Jak złowić suma, łowienie sumów, sposób na sumyPrzeczytaj fachowe porady na temat połowu suma. Dowiedz się jak złowić suma, połów suma od A do Z. Sprawdź najlepsze porady na temat łowienia tej ryby. Poznaj sposoby na łowienie sumów oraz wszelkie niezbędne przynęty.

Powrót - Sum kompendium

• 2014-10-14, komentarz (1)

UWAGA - Zakaz Połowu Suma do dnia 17.10.2014 na Wiśle nr 4

UWAGAW dniu 14102014r odbyło się zarybianie rzeki Wisły nr 4 na odcinku od Woli Czerwińskiej do Rakowa rybą z gatunku sum Zgodnie uchwałą Zarządu Koła "Sum" nr 54 PZW Wyszogród do dnia 17102014r włącznie obowiązuje całkowity zakaz połowu ryb tego gatunku na wyżej wymienionym odcinku rzeki Zarząd Koła Sum nr 54 PZW Wyszogród…

zobacz więcej » 1

• 2014-10-14, komentarzy (8)

Sierpniowe sumy - miało być lepiej

Początek sierpnia przywitał nas suchą i ciepłą pogodą wprost wymarzoną na nocny wypad nad Wartę Planowaliśmy to już z portalowym kolegą Markiem od pewnego czasu ale jak to w życiu bywa nie każdemu pasowało W końcu nadszedł ten dzień jedziemy Dylematu nie mieliśmy metoda ustalona nastawiamy się na suma Miejscówkę mieliśmy upatrzoną już dawno trzy tygodnie z rzędu co sobota lub niedziela po 46 go…

zobacz więcej » 8

Moje wędkowanie

Dokąd to wszystko mnie zaprowadzi Co wyznacza kres tej pasji szaleństwa graniczącej z obłędem manii którą tak przyziemnie nazywam swoim hobby moje wędkowanie Z tym określeniem kojarzy się raczej zbieranie znaczków coś przyjemnego w formie miłego w uprawianiu i ogólnie akceptowalnego jako "rodzaj niegroźnego uzależnienia danego osobnika od szeregu bodźców będących następstwem pewnego zbioru zachow…

zobacz więcej » 16

• 2014-09-15, komentarzy (6)

Sum 174 cm z jeziora Bukowo Duże

W dniu 12092014r przyjechaliśmy na jezioro Bukowo Duże k/Trzcinna odbębnić kolejną nockę Wypłynęliśmy w dwie łódki nastawiając się na dużego okazałego suma Jako przynęta posłużył 25 centymetrowy leszczyk Noc minęła spokojnie ale krótko przed godziną siódmą zaczęło się oj jak to się zaczęło Walka była długa ale zakończona sukcesem sum ważył 30 kg i mierzył 174 cmNie był to największy okaz bo pierws…

zobacz więcej » 6

• 2014-09-14, komentarzy (29)

Wrześniowy sum

Spacerek Od jakiegoś czasu wzięło mnie na zwiedzanie rzeki Jak najdziksze rejony piękno nieskalane ludzką dłonią Natura cały czas broniąca się odradzająca po szkodach wyrządzonych przez człowieka w latach 90tych Tym zaraził mnie kolega Darek Uciec od zgiełku pazerności nie których wścibskich wędkarzy gdzie można spokojnie połowić Pukając gumką po kamykach i nie słuchać prz…

zobacz więcej » 29

• 2014-08-26, komentarzy (0)

Kołowrotki Black Cat - EFTTEX 2014

Firma Black Cat wypuściła na rynek kilka nowych modeli kołowrotków dedykowanych do łowienia sumów Kołowrotki firmy Black Cat mają przetrzymać spotkania z największymi rybami Co więcej producent wziął pod uwagę pojemność portfela kupującego i przygotował maszyny w różnych pułapach cenowych Zapraszamy do obejrzenia materiału prosto z Europejskich Targów Wędkarskich EFTTEX 2014 …

zobacz więcej » 0

• 2014-08-24, komentarzy (0)

Pasta na suma z mixu 4 Succes

Pasta na suma z mixu 4 Succes firmy NG PolskaOstatni i zarazem pierwszy w tym roku wypad na sumiki nad Wartę nauczył mnie że pomimo uprzedniego zaprawienia wątróbki drobiowej dipem samo jej założenie i nawet obwiązanie nie zawsze daje oczekiwane efekty Objawia się to zwłaszcza w sytuacji kiedy w łowisko wejdą maluszki takie do 50 cm które potrafią taką wątróbkę często obskubać bez możliwości zacię…

zobacz więcej » 0

• 2014-08-20, komentarzy (8)

Żyłka na suma

Zagadnienie właściwie banalne bo dobierając żyłkę na suma należy zastanowić się jakiej wielkości ryby mogą wylądować na naszym zestawie Przeglądając nasze forum trafiłem na kilka tematów poruszających to właściwie proste zagadnienie No więc jaka żyłka na suma powinna być aby wypad był udany oraz aby obyło się bez łez i zgrzytania zębami Droga Młodzieży Tak Panowie starzy wyjadacze i pogromcy rzecz…

zobacz więcej » 8

• 2014-08-15, komentarzy (7)

Jak zrobić mapę batymetryczną

Batymetria to trudny temat każdy kto chociaż trochę próbował się tym tematem zająć może to potwierdzić Zabiera ogromnie dużo czasu&61514; Mnie najbardziej przeszkadzały ceny sprzętu który jest niezbędny do stworzenia własnych obrazów dna Szukając wszędzie i próbując na różne sposoby ominąć ten problem dotarłem do jakże prostego sposobu który uprościł finansowy ból zakupu drogiej echosondy A mianow…

zobacz więcej » 7

• 2014-08-14, komentarze (3)

Mikado Nihonto Octa Braid

Tym razem chciałem przedstawić Wam moją opinie na temat plecionki Mikado Nihonto Octa Braid 018mm (w kolorze czarnym) Sprzęt do testowania dostałem od redakcji wedkujepl i użytkuje go już jakiś czas Plecionka była już ze mną na kilkunastu bądź kilkudziesięciu wyprawach (najczęściej nie dłuższych niż 5 godziny) Najczęściej sprzęt testowałem na łowiskach którymi są Zalew Zegrzyński oraz starorzecze …

zobacz więcej » 3

• 2014-08-14, komentarzy (5)

Na suma!

Wędkarstwo sumowe można określić jako całkiem oddzielny trend w wędkarstwie Nic więc dziwnego że tak samo jak dla wędkarzy łowiących karpie należało przygotować dla łowców sumów całkiem oddzielny dział sprzętu wędkarskiego Zapraszamy do zapoznania się z wędziskami kołowrotkami i pozostałym asortymentem z kolekcji BIG CAT przygotowanej przez firmę CORMORAN BIG CAT MEGA LIFTERPodwieszany …

zobacz więcej » 5

• 2014-08-09, komentarzy (0)

Jezioro Pamiątkowskie

Witam jutro 10082014 jade na ryby na jezioro pamietkowskie zobaczyme efekty moje nastawienie to sum z gruntu na watobe i serca i na karpia na 3 proteiny i kotwiczka kukurydz zobaczymy efekty zabawy wyjazd o 3 rano na pomost DZIS BYLEM NA ZWIADY MIEJSC I ZAniepokoio mnie ze okolo 10 sztuk ryb bylo zdechniete nawet taki okon ze nigdy na oczy takiego nie widzialem ok 5 kg mysle ze ktos pradem lapal …

zobacz więcej » 0

• 2014-08-07, komentarzy (0)

Sum z łódki

Kolejna noc na jeziorzePo ostatnim nocnym łowieniu suma nabraliśmy takiej ochoty że pojechaliśmy na nockę z środy na czwartek a nie jak planowaliśmy dopiero w piątek Na jeziorze byliśmy o godz1530 Znowu liczyliśmy że znajdzię się jakiś sum Krzysztof łowił ze swojej kładki a ja z łódki Tym razem żywca było trudniej złowić Tak jak i poprzednio liczyliśmy na większą rybę podczas popołudniowego ło…

zobacz więcej » 0

• 2014-08-05, komentarzy (6)

Nocka nad Wartą

Nocka nad WartąDwa tygodnie po ostatnim wypadzie nad rzekę udaje nam się doprowadzić do nocnej wyprawy Upały jednak nie ustępują a na dodatek wokół krążą burze Pogoda nad wyraz niestabilna Ostatnia analiza pogody daje 50% szansy że wszystko wytrzyma do niedzielnego popołudnia więc decyzja już zapadła &8211; jedziemy Ryszard organizuje zanęty i tzw &8222;mięsko&8221; w postaci dendrobeny natomiast …

zobacz więcej » 6

• 2014-08-05, komentarzy (13)

Sumy z Warty

Trzy nadwarciańskie lipcowe poranki Końcówka czerwca i praktycznie połowa lipca z wędkarskiego punktu widzenia nie należały do zbyt obfitych w połowy Pomimo kilku prób na różnych akwenach ryby odmawiały współpracy Nocka nad zalewem poprzedzona kilkudniowym nęceniem chyba zawiodła najbardziej Dwudniowa próba nad jeziorem pomimo solidnego przygotowania i wielu godzin spędzonych bezpośrednio nad wędk…

zobacz więcej » 13

• 2014-08-04, komentarzy (20)

Polowanie na suma

Żadna z ryb słodkowodnych nie pobudza wyobraźni wędkarzy tak intensywnie jak sum Niektóre źródła podają że król europejskich rzek i jezior może osiągać wręcz monstrualne rozmiary W odpowiednich warunkach wąsaty drapieżnik miałby dorastać nawet do 300 kg wagi Ciężko sobie nawet wyobrazić takiego kolosa nie wspominając o zmierzeniu się z nim w wędkarskiej potyczce Dla przeciętnego wędkarza spot…

zobacz więcej » 20

• 2014-08-02, komentarzy (14)

Sum na żywca w nocy

Po ponad dwu letniej przerwie w wędkowaniu nocnym po namowie kolegi Krzysztofa wybrałem się z nim na jezioro Chmiel Duży na nocną wyprawę na suma Ten wypad nocny korcił mnie już od dawna Sum na żywca w nocy Sam na noc nie lubię wyjeżdżać na ryby Nie mam łódki Gospodarz jeziora RZGW w Poznaniu pozwolili łowić na jeziorze bez żadnych opłat dodatkowych od lipca do końca sierpnia tego roku oczywi…

zobacz więcej » 14

• 2014-07-31, komentarze (3)

Savage Gear Line Through 3D - EFTTEX 2014

Na tegorocznych międzynarodowych targach wędkarskich EFTTEX 2014 mieliśmy okazję podpatrzeć nowości firmy Savage Gear Między innymi przynęty spinningowe Savage Gear Line Through 3D z innowacyjnym systemem zbrojenia Innowacyjne rozwiązania pozwalają uchronić silikonowy wabik przed zębiskami atakującego drapieżnika …

zobacz więcej » 3

• 2014-07-29, komentarzy (13)

Wędka na suma w przystępnej cenie - Tritium Catfish Live Bait

Lipiec coraz bliżej a dla mnie lipiec to czas suma W połowie czerwca poszedłem do piwnicy odkurzyć sprzęt sumowy Wyczyścić zmontować zestawy ogólnie dokonać oględzin W ciemnościach powoli schodziłem do piwnicy gdzie postawiłem wędkę Wyciągam rękę do włącznika światła w tym czasie zaliczam ostatni schodek Równocześnie usłyszałem podwójne &8222;pstrrryk&8221; To był włącznik światła i coś pod moją s…

zobacz więcej » 13

• 2014-07-23, komentarzy (21)

Sandacz w lipcu nocą

Kolacja ze śniadaniem czyli randez vous z lipcowym sandaczemSandacz w lipcu nocą Jestem spinningowym maniakiem Nie da się ukryćZakochany od lat w tej metodzie połowu śledzę nowości sprzętowo przynętowe nowe techniki i sposoby kuszenia drapieżników Dużo też eksperymentuję starając się "wstrzelić" w gust i preferencje moich zdobyczyBardzo lubię te swoiste poszukiwania "złotego środka" i choć z wyni…

zobacz więcej » 21

• 2014-07-21, komentarze (2)

Wędziska Jaxon Monolith XT – powiew luksusu dla każdego…

Seria ekskluzywnych wędzisk Monolith XT już od ponad roku zdobi regały dobrych sklepów wędkarskich na terenie całej Polski a także cieszy się coraz większą popularnością rzeszy zadowolonych użytkowników których pozytywne opinie można przeczytać na wielu forach internetowych Do grona wędzisk spinningowych karpiowych oraz feederów serii Monolith XT będących efektem wieloletniego doświadczenia projek…

zobacz więcej » 2

• 2014-07-14, komentarzy (9)

Woblery Quick Bait - nowości na 2014

Co robisz jeśli twój kumpel wędkarz ma urodziny Zapewne kupujesz mu na prezent sprzęt wędkarski Jeśli jest on spinningistą pewnie dostanie zestaw gum blach lub woblerów Jeśli prezentem będzie przynęta łowna a do tego wyjątkowa i inna od wszystkich pozostałych będzie to prezent iście wyjątkowy Firma produkująca woblery Quick Bait wyszła na przeciw wędkarzom szukającym czegoś niepowtarzalnego Tylko …

zobacz więcej » 9

• 2014-07-02, komentarzy (13)

Przypony Kostal na duże szczupaki i nie tylko

Zdążyłem Zapada zmierzch ale jeszcze żerują Rapy śmigają w warkoczu jak złe Kątem oka widzę że od strony brzegu wzdłuż ostrogi pod wodą idzie sum Ukleja wyskakuje w popłochu z wody na długości kilku metrów Szybko określam swoje siły Wędka mocna kołowrotek palcem nie robiony i 150 metrów świeżutkiej markowej plecionki Warkocz tworzy w tym odcinku rzeki ogromne rozlewisko Jest gdzie powalczyć i właś…

zobacz więcej » 13

• 2014-06-09, komentarz (1)

Spinningowe Zawody Wędkarskie Wiosna 2014

Spinningowe  Zawody  Wędkarskie   Wiosna 2014

W dniu 20140608 o godzinie 07:30:00 w miejscowości odbyły się zawody wędkarskie organizowane przez Koło PZW nr 088 Wolbrom W zawodach udział wzięło 0 wędkarzy…

zobacz więcej » 1

• 2014-05-14, komentarze (2)

Spinningowe Mistrzostwo Koła nr. 16

Dnia 11 maja br na Jez Szczuka jest to akwen pod opieką naszego Koła odbyły się zawody wędkarskie o spinningowe o Mistrzostwo Koła Miejskiego PZW w Brodnicy rywalizacja trwała jedną 5godzinną turę w godz 700 1200 zapisanych było 19 zawodników ale wystartowało tylko 15 Niedziela była dosyć chłodnym dniem po niebie przetaczały się ciemnoszare chmury momentami tylko pokazywało się słońce być może …

zobacz więcej » 2

• 2014-05-14, komentarzy (35)

Sum 260cm - największy złowiony przez Polaka!

Klub Spinningowy Robinson Team w składzie Tomasz Kurnik Arkadiusz Gajewski Piotr Wojnowski ustanowił nowy rekord Podczas wyprawy do Włoch nad rzekę Po złowili 3 sumy o łącznej długości 704cm Największy sum miał 260 cm jest to największy sum jaki został złowiony przez Polaków na woblera Zapraszamy do obejrzenia relacji video  …

zobacz więcej » 35

• 2014-05-08, komentarzy (0)

Pragniesz efektywnie pobijać wędkarskie rekordy?! – wędkuj z Owner’em!

Jak głosi stare wędkarskie przysłowie: Jeśli chcesz łowić wielkie ryby &8211; zadbaj o najmniejszy element zestawu&8221; Rzeczywiście to właśnie z pozoru mało istotne akcesoria pełnią w wędkarstwie najważniejszą rolę Z pewnością przekonał się o tym wędkarz który niejednokrotnie przegrał walkę z rybą życia spinningista który po wyczerpującej walce z ogromną brzaną wyciągnął z wody rozgiętą kotwiczk…

zobacz więcej » 0

• 2014-04-30, komentarzy (0)

Plecionki Cormoran CORASTRONG 8-Braid

Warto wiedzieć o linkach PE (Polyethylen)Linki PE często mylnie określane są mianem plecionek zapewnie dlatego iż pierwsza opracowana przez nas linka PE CORASTRONG faktycznie była plecionką Są one niezwykle popularne ze względu na swoją wytrzymałość niewielkie średnice znikomą rozciągliwość i optymalne wyczucie przynęty jakie zapewniająAmerykanie używają określenia PE ze względu na nazwę materiału…

zobacz więcej » 0

• 2014-04-25, komentarzy (9)

Pasta pelletowa - jak przygotować

Pasta pelletowa jak przygotować Potrzebne składniki: Pellet Mix do robienia kulek proteinowych dipy i atraktory różnego rodzaju ziarna oleiste Najpierw wsypujemy kilka garści pelletu do miski bądź jakiegoś szczelnego naczynia i zalewamy go wrzątkiem Pellet musi być zalany w taki sposób aby nie wystawał z wody Miske wystawiamy na dwór aby nie robić w domu niepożądanych zapachów dla domownik…

zobacz więcej » 9

• 2014-04-23, komentarzy (0)

Produkty KOSTAL TACKLE dostępne prosto od producenta!

KPLAST polski producent znanych wędkarzom akcesoriów wędkarskich KOSTAL TACKLE uruchomił własny sklep internetowy oferujący całą swoją ofertę w wyjątkowo korzystnych cenachW sklepie znajdującym się pod adresem KOSTALTACKLESHOPERPL można zaopatrzyć się w agrafki krętliki sygnalizatory brań rurki antysplątaniowe a także przyponyOprócz znanych od wielu lat przyponów DYNAMIK w ofercie firmy pojawiły…

zobacz więcej » 0

• 2014-03-14, komentarzy (6)

Prezes PZW Dionizy Ziemiecki wywiad Rybomania 2014

Przy okazji targów Rybomania 2014 mieliśmy okazję porozmawiać z Prezesem Polskiego Związku Wędkarskiego Prezes PZW Dionizy Ziemiecki podsumował poznańskie targi jako imprezę o charakterze międzynarodowym Podczas rozmowy podkreślona została waga udziału w związku dzieci i młodzieży Prezes zaprosił również wędkarzy na wtorkowe spotkania na ulicy Twardej w Warszawie To będzie specjalny dzień w którym…

zobacz więcej » 6

• 2014-03-10, komentarzy (0)

Plecionka Tournament 8 Braid

Tournament 8 Braid kolor różowyPlecionka marki DAIWA made in Japan TOURNAMENT 8 Braid to wysokiej jakości linka o świetnych parametrach okrągło pleciona z 8 nici bardziej okrągłego splotu niż w TOURNAMEN nie znajdziecie Dzięki specjalnie powleczonej powierzchni plecionka lekko i cicho zsuwa się ze szpuli i przemyka przez przelotki Łatwa w wiązaniu gdyż węzły nie ześlizgują się Udźwig mierzony wg…

zobacz więcej » 0

• 2014-03-02, komentarze (2)

Artur Betcher sumy Ebro Hiszpania wycieczka wędkarska

Artur Betcher na targach wędkarskich Rybomania przedstawił bardzo ciekawą ofertę zorganizowanego wyjazdu nad rzekę Ebro Miejscem docelowym jest oczywiście Hiszpania piękny i gorący kraj w którym łowi się ogromne sumy Wycieczka wędkarska jest w przystępnej cenie a oprócz sumów można łowić również sandacze i karpie których populacja w rzece Ebro jest imponująca Szczegółów możecie dowiedzieć się tut…

zobacz więcej » 2

• 2014-03-01, komentarze (3)

Konrad Kolańczyk KR Fishing Fenwick Sebile Targi Wędkarskie Poznań

O rewelacyjnych wędkach Fenwick a dokładniej o nowych modelach HMG które będzie można kupić już w tym sezonie opowiedział nam właściciel firmy KR Fishing Konrad Kolańczyk Konrad wprowadził nas również w ofertę woblerów Sebile Na ten rok zostały sprowadzone na nasz Europejski rynek kolejne modele przystosowane do łowienia naszych rodzimych drapieżników Wśród nich znajdują się przynęty które zaspoko…

zobacz więcej » 3

• 2014-03-01, komentarzy (5)

Krzysztof Skiba Crazy Carp sklep wędkarski Rybomania 2014

O najnowszej ofercie sklepu wędkarskiego Crazy Carp opowiedział nam właściciel sklepu Pan Krzysztof Skiba Sklep posiada bardzo bogatą ofertę dla miłośników łowienia karpi i amurów Flagową marką sklepu jest firma Imperial Baits ale jak powiedział Pan Krzysztof w jego sklepie znajdują się światowe marki w jednym miejscu Między innymi jest to Corda Daiwa Starbaits Dynamite Baits i wiele innych P…

zobacz więcej » 5

• 2014-02-28, komentarze (3)

Mikko Vahatalo Rapala testy przynęt spinningowych targi wędkarskie

Mikko Vahatalo koordynuje w firmie Rapala projekt związany z woblerami Na żywo mieliśmy przyjemność zobaczyć go gdy przeprowadzał testy przynęt spinningowych na gigantycznym akwarium które znajdowało się na targach w Poznaniu Firma Rapala wypuściła na rynek modele które nawet w rękach totalnego amatora są zabójczą bronią na drapieżniki Przykładem takiego wabika jest Scatter Rap Shad Prowadzon…

zobacz więcej » 3

• 2014-02-26, komentarzy (5)

Marek Chmielewski Black Cat Targi Wędkarskie Rybomania 2014

Marek Chmielewski jest członkiem profesjonalnej grupy Black Cat Team zajmującej się łowieniem wielkich sumów  Targi Wędkarskie Rybomania 2014 były dla nas świetną okazją aby z Markiem się spotkać i podejrzeć co marka Black Cat zaprezentowała dla miłośników sumowych łowów na stoisku Zebco Było co oglądać a pokaz siły najnowszych wędzisk i kołowrotków zrobiło wrażenie na niejednym wędkarzu Zapr…

zobacz więcej » 5

• 2014-02-25, komentarzy (10)

Plecionka Sufix 832 Normark Rybomania 2014

Jeszcze mocniejsza jedwabista w dotyku trzymająca parametry plecionka Sufix 832 Rozprowadzany przez firmę Normark produkt zadowoli najbardziej wymagających spinningistów Na targach Rybomania Plecionkę zaprezentowała na stoisku firmy Normark Pani Joanna Piątkowska Sufix 832 nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków i nie uszkodzi przelotek Linka zrobiona z włókien Dyneema oraz z włókna GORE Perf…

zobacz więcej » 10

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

zamów reklamę

Wędkarskie okazy

6,700 kg 89 cm
rekordy Twojego Koła PZW »