Sum - Jak złowić?

Jak złowić suma, łowienie sumów, sposób na sumyPrzeczytaj fachowe porady na temat połowu suma. Dowiedz się jak złowić suma, połów suma od A do Z. Sprawdź najlepsze porady na temat łowienia tej ryby. Poznaj sposoby na łowienie sumów oraz wszelkie niezbędne przynęty.

Powrót - Sum kompendium

Dzień kiełbia

Wczesny poranek znów powitał mnie nad brzegiem Wielkiej Rzeki.Orzeźwiający chłód osiadających na twarzy mikroskopijnych kropelek rosy dawał do zrozumienia, że lato nieuchronnie zbliża się ku końcowi.Za chwilę krwisto-czerwony rąbek słonecznej tarczy wyłoni się zza horyzontu.Już za moment budzący się…

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości - wędkarską inicjację. Nigdy przedtem nie odważyliśmy się samotnie rzucić wyzwania Wielkiej Rzece. Owszem, bywal…

Wspomnienie sezonu 2014I stało się … za oknem pogoda nie zachęca na wędkarskie eskapady, nastraja melancholijnie, nastał czas wspomnień, rozmów, oglądania zdjęć i filmów wędkarskich naszego autorstwa, czy też renomowanych producentów takich jak National Geographic, Discovery czy Animal Planet…

Mieszkajac blisko rzeki Odry bardzo często jestem nad jej brzegami – prawie codziennie i bacznie obserwuję jakie to zmiany zachodzą w całym jej ekosystemie jak człowiek potrafi ingerować w naturę.Widać to szczególnie po obfitych opadach deszczu na górnym śląsku wtedy to rzeka zmienia się nie d…

Tajemnicze starorzeczeW to miejsce trafiłem zupełnie przypadkiem... Podążając nad dobrze znanym mi jeziorkiem celem "nadwątlenia" dosyć prężnie prosperującej w nim populacji moich ukochanych okoni zboczyłem nieco z kursu wjeżdżając w polną drogę, która po długim prostym odcinku nagle skręcała ku wid…

Początek sierpnia przywitał nas suchą i ciepłą pogodą- wprost wymarzoną na nocny wypad nad Wartę. Planowaliśmy to już z portalowym kolegą Markiem od pewnego czasu ale, jak to w życiu bywa- nie każdemu pasowało. W końcu nadszedł ten dzień, jedziemy! Dylematu nie mieliśmy, metoda ustalona- nastawiamy…

W dniu 12,09,2014r przyjechaliśmy na jezioro Bukowo Duże k/Trzcinna odbębnić kolejną nockę. Wypłynęliśmy w dwie łódki, nastawiając się na dużego, okazałego suma. Jako przynęta posłużył 25 centymetrowy leszczyk. Noc minęła spokojnie, ale krótko przed godziną siódmą zaczęło się, oj jak to się zaczęło!…

Spacerek ... Od jakiegoś czasu wzięło mnie na zwiedzanie rzeki . Jak najdziksze rejony , piękno nieskalane ludzką dłonią . Natura cały czas broniąca się , odradzająca po szkodach wyrządzonych przez człowieka w latach 90-tych . Tym zaraził mnie kolega Darek... Uciec od zgiełku , paze…

Firma Black Cat wypuściła na rynek kilka nowych modeli kołowrotków dedykowanych do łowienia sumów. Kołowrotki firmy Black Cat mają przetrzymać spotkania z największymi rybami. Co więcej, producent wziął pod uwagę pojemność portfela kupującego i przygotował maszyny w różnych pułapach cenowych. Zapras…

Pasta na suma z mixu 4 Succes, firmy NG Polska.Ostatni i zarazem pierwszy w tym roku wypad na sumiki nad Wartę nauczył mnie, że pomimo uprzedniego zaprawienia wątróbki drobiowej dipem, samo jej założenie i nawet obwiązanie, nie zawsze daje oczekiwane efekty. Objawia się to zwłaszcza w sytuacji, kied…

Zagadnienie właściwie banalne bo dobierając żyłkę na suma należy zastanowić się jakiej wielkości ryby mogą wylądować na naszym zestawie. Przeglądając nasze forum, trafiłem na kilka tematów poruszających to właściwie proste zagadnienie. No więc jaka żyłka na suma powinna być aby wypad był udany, oraz…

Tym razem chciałem przedstawić Wam moją opinie na temat plecionki Mikado Nihonto Octa Braid 0,18mm (w kolorze czarnym). Sprzęt do testowania dostałem od redakcji wedkuje.pl i użytkuje go już jakiś czas. Plecionka była już ze mną na kilkunastu bądź kilkudziesięciu wyprawach (najczęściej nie dłuższych…

Wędkarstwo sumowe można określić jako całkiem oddzielny trend w wędkarstwie. Nic więc dziwnego , że tak samo jak dla wędkarzy łowiących karpie, należało przygotować dla łowców sumów całkiem oddzielny dział sprzętu wędkarskiego. Zapraszamy do zapoznania się z wędziskami, kołowrotkami i pozostałym aso…

Witam jutro 10,08,2014 jade na ryby na jezioro pamietkowskie zobaczyme efekty moje nastawienie to sum z gruntu na watobe i serca i na karpia na 3 proteiny i kotwiczka kukurydz zobaczymy efekty zabawy wyjazd o 3 rano na pomost DZIS BYLEM NA ZWIADY MIEJSC I ZAniepokoio mnie ze okolo 10 sztuk ryb bylo…

czytaj więcej

Reklama

Sum z łódki

Kolejna noc na jeziorzePo ostatnim nocnym łowieniu suma nabraliśmy takiej ochoty , że pojechaliśmy na nockę z środy na czwartek, a nie jak planowaliśmy dopiero w piątek. Na jeziorze byliśmy o godz.15.30. Znowu liczyliśmy że znajdzię się jakiś sum - Krzysztof łowił ze swojej kładki ,a ja z łódki. Ty…

Nocka nad WartąDwa tygodnie po ostatnim wypadzie nad rzekę, udaje nam się doprowadzić do nocnej wyprawy. Upały jednak nie ustępują, a na dodatek wokół krążą burze. Pogoda nad wyraz niestabilna. Ostatnia analiza pogody daje 50% szansy, że wszystko wytrzyma do niedzielnego popołudnia, więc decyzja już…

Trzy nadwarciańskie, lipcowe poranki Końcówka czerwca i praktycznie połowa lipca, z wędkarskiego punktu widzenia, nie należały do zbyt obfitych w połowy. Pomimo kilku prób na różnych akwenach, ryby odmawiały współpracy. Nocka nad zalewem poprzedzona kilkudniowym nęceniem, chyba zawiodła najbardziej.…

Żadna z ryb słodkowodnych nie pobudza wyobraźni wędkarzy tak intensywnie jak sum. Niektóre źródła podają, że król europejskich rzek i jezior może osiągać wręcz monstrualne rozmiary. W odpowiednich warunkach wąsaty drapieżnik miałby dorastać nawet do 300 kg wagi. Ciężko sobie nawet wyobrazić tak…

Po ponad dwu letniej przerwie w wędkowaniu nocnym , po namowie kolegi Krzysztofa wybrałem się z nim na jezioro Chmiel Duży na nocną wyprawę na suma. Ten wypad nocny korcił mnie już od dawna. Sum na żywca w nocy Sam na noc nie lubię wyjeżdżać na ryby . Nie mam łódki. Gospodarz jeziora RZGW w Poznan…

Warto wiedzieć o linkach PE (Polyethylen)Linki PE często mylnie określane są mianem plecionek, zapewnie dlatego, iż pierwsza opracowana przez nas linka PE -CORASTRONG faktycznie była plecionką. Są one niezwykle popularne ze względu na swoją wytrzymałość, niewielkie średnice, znikomą rozciągliwość i …

Tournament 8 Braid - kolor różowyPlecionka marki DAIWA - made in Japan. TOURNAMENT 8 Braid to wysokiej jakości linka o świetnych parametrach, okrągło pleciona z 8 nici -bardziej okrągłego splotu, niż w TOURNAMEN nie znajdziecie. Dzięki specjalnie powleczonej powierzchni plecionka lekko i cicho zsuwa…