Płoć - Jak złowić?

Jak złowić płoć, łowienie płoci, sposób na płocieDowiedz się jak złowić płoć. Wszystko o łowieniu płoci. Płoć od A do Z, sprawdź porady społeczności wędkarzy. Techniki połowu, metody, zestawy, przynęty i nie tylko. Metody na łowienie płoci oraz opisy przynęt na portalu wedkuje.pl

Powrót - Płoć kompendium

• 2014-11-04, komentarze (3)

Zanęta na jesienne płocie

Październikowe płocie i niespodziewane bonusyPaździernik jak i cała jesień jest świetną porą do łowienia dużych płoci Osobiście wybrałem się kilka dni przed Świętem Zmarłych nad pobliskie mojej miejscowości jezioro o powierzchni około 12 km2 Wybierając tą wodę raczej nie spodziewałem się dorodnych płoci jednakże chciałem przetrenować selekcjonowanie płotki pośród leszczyków które to dominują nad t…

zobacz więcej » 3

• 2014-10-25, komentarzy (26)

Wstępny rekonesans nad Kanałek Żerańskim

Wstępny rekonesans nad Kanałek ŻerańskimNareszcie nasza ukochana i oczekiwana jesień nadeszła I cieszą się z niej nie tylko łowcy drapieżników ale także białorybu I tak się składa że w obu grupach jestem ja Boczny Trok łowca jesiennych okoni jak i płoci z nad Kanału Żerańskiego Jesień jest czasem dość oczekiwanym przeze mnie ze względu na to że to właśnie podczas jej przymrozków w moim podbieraku …

zobacz więcej » 26

• 2014-10-21, komentarzy (10)

Jesienna płoć pod olszynami

W końcu jesień pokazała swoje drugie oblicze Wiatr dudni w koronach drzew jesienna słota za oknami Temperatura też skoczyła kilka stopni w dół i dała do zrozumienia że potrzeba wyciągnąć z szuflady bawełniane kalesony Z tej okazji również moja żona pokazała pazury ale o tym później Trafiło się jak ślepej kurze ziarno że mam wolny cały tydzień od pracy Grzechem było by nie wykorzystać tak wspaniałe…

zobacz więcej » 10

• 2014-10-16, komentarze (2)

Wietrzny bat.

Wtorek siódmego października przywitał mnie porankiem pełnym wrażeń bo moja najstarsza pociecha stwierdziła że nie wybiera się do przedszkola Moja córka upór i zaciętość odziedziczyła po tacie więc był niezły cyrk aby przekonać ją jednak do wizyty w przedszkolu Gdy tylko małżonka pojechała zawieść dziecko do przedszkola ja pilnie nasłuchując czy najmłodszy członek rodziny się nie budzi błyskawiczn…

zobacz więcej » 2

• 2014-10-16, komentarzy (6)

Ostatnia wędkarska noc

Tydzień temu marznąc nad brzegiem małego bezpańskiego stawu postanowiliśmy że definitywnie trzeba już w tym roku zawiesić nocne łapanie Tym bardziej że tegoroczne nocne wyniki są raczej opłakane a z dnia na dzień robi się coraz zimniej Jakież było nasze zdziwienie gdy w poniedziałek w telewizorze obejrzałem newsa dotyczącego poprawy pogody na nadchodzący weekend ale …

zobacz więcej » 6

Moje wędkowanie

Dokąd to wszystko mnie zaprowadzi Co wyznacza kres tej pasji szaleństwa graniczącej z obłędem manii którą tak przyziemnie nazywam swoim hobby moje wędkowanie Z tym określeniem kojarzy się raczej zbieranie znaczków coś przyjemnego w formie miłego w uprawianiu i ogólnie akceptowalnego jako "rodzaj niegroźnego uzależnienia danego osobnika od szeregu bodźców będących następstwem pewnego zbioru zachow…

zobacz więcej » 17

• 2014-09-29, komentarze (3)

Definitywne zakończenie

Jest ciemno Kot wyszedł na spacer nie ma z kim porozmawiać i dlatego muszę to opisać Po sobotnich zawodach w spławiku pozostało mi trochę zanęty i robaczków Ponieważ niedziela zaczęła się słonecznie spakowałem do samochodu tyczkę ze stanowiskiem i ruszyłem nad zbiornik Brzegi 3 Zamierzałem dotrzeć na groblę rozdzielającą zbiorniki Brzegi 3 od Brzegów 1 żeby na zbiorniku Brzegi 3 czatować na okonia…

zobacz więcej » 3

• 2014-09-17, komentarzy (15)

Lekki grunt na Kanale Żerańskim

Witam tym razem chciałbym przedstawić wam mój sposób jakim jest lekki grunt na łowienie grubych płoci na bardzo trudnym jesiennym łowisku którym jest Kanał Żerański Wędzisko i kołowrotek:Do łowienia kanałowych płoci potrzebne jest nam delikatne wędzisko typu quiwer bądź bardziej znany piker Wędzisko takie powinno mieć od 24m do 3 m długości A jego maksymalny ciężar wyrzutu powinien sięgać czterdzi…

zobacz więcej » 15

• 2014-09-16, komentarzy (0)

Odbyły się Zawody o Największą Rybę w Kole nr 50 ,,Ciepłownik'' w Stalowej Woli

Odbyły się Zawody o Największą Rybę w Kole nr 50 ,,Ciepłownik

Zawody towarzyskie Największa Ryba w kole nr 50 Ciepłownik" odbyły się zgodnie z planem na zbiorniku Warchoły"w dniu 07092014r Frekwencja jak widać nie dopisała a szkoda bo nagrody były niczego sobieW zawodach wzięło udział 11 kolegów W tym dniu była piękna pogoda I myślę że koledzy wędkarze są również grzybiarzami więc wybrali pewnie tę formę odpoczynku Ryba w tym dniu nie brała jak zwykle na zaw…

zobacz więcej » 0

• 2014-09-11, komentarzy (28)

Makaron wędkarski na jesień

Makarony na jesienne wędkowanieWrzesień październik a nawet listopad to jeden z ciekawszych miesięcy podczas którego można zapolować nad jeziorami i rzekami nie tylko na ładnego drapieżnika ale także leszcza czy też płoć Okres zakwitów i wysokich temperatur już praktycznie za nami więc i białoryb przystąpił do odrabiania zaległości w pozyskiwaniu pokarmu i gromadzeniu zapasów przed zbliżającym się…

zobacz więcej » 28

• 2014-09-09, komentarzy (0)

Rodzinne wędkowanie

Zgodnie z wieloletnią tradycją na zaproszenie trzy pokoleniowej rodziny wędkarskiej tj dziadek Zbyszek tata Marek i ja najmłodszy zaprosiliśmy rodziny wędkarskie z Koła Nr 109 "METALURG" Kutno na zawody wędkarskie rodzinne wędkowanie W sobotnie popołudnie spotkaliśmy się nad "ROGALEM" aby rozegrać pierwszą turę zawodów tj spławik metodą odległościową Po ich zakończeniu spotkaliśmy się na wspólnej…

zobacz więcej » 0

• 2014-08-28, komentarzy (11)

Robinson Bluebird Match - teleskopowa matchówka

To nie miało być tak Jest piątkowe przed południe czas na który czekałem z utęsknieniem Jeszcze tylko kilka godzin aby zniknąć odizolować się od zgiełku cywilizacji Gdzieś w nieokreślonym miejscu na ziemi Dobrzyńskiej nad brzegiem jeziora w środku dziewiczego lasu Tylko ja moja wędka i nieodłączny kompan którym jest mój brat Wędka No właśnie gdzie ona zniknęła Gdzie się podziała moja matchówka Z…

zobacz więcej » 11

• 2014-08-27, komentarzy (12)

Wędkowanie w starorzeczu - Profesor lin

Profesor lin &8211; powrót do przeszłościSwoje wędkarskie uzależnienie zacząłem rozwijać wraz z bratem na przydomowym bajorku Jednak jako człowiek i wędkarz potrzebowałem czegoś więcej Innych gatunków innych zbiorników wodnych Na szczęście nasze gospodarstwo położone było w niedużej odległości od Wisły i jej starorzeczy Podczas jednego z niedzielnych spacerów z rodzicami tuż za wałem wiślanym zauw…

zobacz więcej » 12

• 2014-08-25, komentarzy (13)

Ryby z leśnego potoku

Piękne już nie upalne lecz przyjemnie ciepłe sierpniowe dni zachęcają do spędzania czasu na łonie natury Nawet jeśli akurat z różnych względów nie można pozwolić sobie na wędkowanie to i tak warto "przewentylować" płuca świeżymrześkim powietrzemTaka idea przyświeca mi od zawsze Lubię ruchsportczynny wypoczynek Siedzenie w domu gdy na zewnątrz tak pięknie to jak karaPodczas jednego ze spacerów zapu…

zobacz więcej » 13

• 2014-08-25, komentarz (1)

Wędkarskie Zawody Lata - Bez Zanętowe. Dwie Tury 2014 r. Relacja.

Witam Dnia 24 08 2014 roku o godzinie 07:00:00 w miejscowości Rosnowo na łowisku Kanał Energetyczny odbyły się Wędkarskie Zawody Lata organizowane przez Koło PZW nr 025 Koszalin Miętus zaliczane do klasyfikacji WĘDKARZA ROKU 2014 W zawodach udział wzięło 18 wędkarzy Były to zawody spławikowe bez zanętowe Łowiliśmy ryby tylko na różnego typu przynęty wędkarskie począwszy od ciasta wędkarskiego kuku…

zobacz więcej » 1

• 2014-08-21, komentarzy (7)

Bezrybie

Nadszedł czas na powtórkę z rozrywki czyli ponowny wypad nad Wisłę Ostatnio szalał młody może tym razem i mnie się poszczęści Sąsiad co prawda po tygodniowym urlopie (bardziej pasuje określenie po kilku dniachwolnego&8217;&8217;) musiał wrócić do pracy ale my z młodym jeszcze luzaki więc ruszamy Jest środa  nad wodą nie powinno być tłoku wyjazd planujemy na 6:00 nie ma sensu jechać w środku n…

zobacz więcej » 7

• 2014-08-08, komentarzy (8)

Okoń latem

Cisza przed burząNie mogłem spać termometr w pokoju wskazywał o 4 w nocy temperaturze 28 stopni otworzyłem okno i łapiąc rześkie powietrze niczym karp wyjęty z wody patrzyłem w stronę jeziora Bytyńskiego Wielka piękna woda budziła się powoli do życia gdzie nie gdzie trzcinniaczek zaczynał swoją uroczą pieśń której dźwięk roznosił się po całej wsiżabki kumkając tworzyły z nimi niesamowity duet Zs…

zobacz więcej » 8

• 2014-08-03, komentarzy (12)

Sposób na leniwe, chimeryczne ryby

Kiedy byłem jeszcze dzieckiem w wakacje mój dziadek często zabierał mnie na okoliczny staw Mały płytki z brudną wodą W ciepłych miesiącach pozarastany roślinnością wodną do granic możliwości Jednak ryby które można było tu złowić wprawiłyby w osłupienie niejednego wędkarza Nawet takiego co nie jedno już w życiu widział Sposób na leniwe chimeryczne rybyO ile wiosną czy późną jesienią można był…

zobacz więcej » 12

• 2014-07-29, komentarzy (9)

Rzeczne płocie z zanętą DRAGON

Na parę wyjazdów z zanętą DRAGON płociową wybrałem się na Bug w miejsce dosyć głębokie jak na tą rzekę bo ok 3 m Moje wyjazdy poświęciłem tylko na wyjazdy w to miejsce ponieważ w tamtym roku praktycznie za każdym wyjazdem wpadała płotka co najmniej 25 cm W tym roku miejsce te się trochę zmieniło Potrzebne produkty:zanęta Dragon elite płoć czarna 1 kgzanęta Dragon XXLgruba płoć 1 kgczerwone robaki …

zobacz więcej » 9

• 2014-07-29, komentarzy (21)

Zanęta na płocie z Firmą Dragon

Jak wiadomo płocie kochają ziołowe zapachy Kurkuma kolendra koper włoski anyż gałka muszkatołowa lubczyk&8230; Długo by chyba wymieniać Co istotne dla wędkarza zioła są tanim i bardzo skutecznym dodatkiem do wszelkich zanętAle z przyprawami trzeba uważać źle dobrane i połączone mogą nawet zniechęcić ryby do żerowania Pytanie brzmi czy da się stworzyć przewodnik po właściwych połączeniach zi…

zobacz więcej » 21

• 2014-07-25, komentarzy (9)

Na leszcze z zanętami Firmy Dragon

LeszczLeszcz jest gatunkiem występującym w znakomitej większości polskich wód Nie oznacza to jednak że łatwo jest go &8222;upolować&8221; bez wcześniejszego przygotowania Na całkowity sukces wpływ będzie miało wiele czynników takich jak choćby pogoda ciśnienie odpowiedni dobór stanowiska i w końcu kompozycja odpowiedniej mieszanki zanętowej Dobre efekty można uzyskać bazując na produktach f…

zobacz więcej » 9

• 2014-07-16, komentarzy (6)

Nie tylko o… karasiach.

Nareszcie gorące letnie dniMoże nawet trochę za gorąceMoże ale czy się już taki narodził by nam choć raz dogodziłLeje &8211; źle Chłodno &8211; też niedobrze Trochę słońca &8211; mogłoby być chłodniejKsiężyc w pełni &8211; po co Ciemna noc &8211; przydałoby się trochę światłaI tak dalej i tak dalej Marudzimy marudzimy marudzimyA przestrzeń wokół nas ma przecież zawsze swój czar i urok Trzeba ją ty…

zobacz więcej » 6

• 2014-07-16, komentarzy (13)

Płoć z małej rzeki

Trzeba dobrze się przyjrzeć aby zobaczyć wydeptane ścieżki w rzeczywistości &8222;wydeptane&8221; to wąski tunel w ściśle rosnącej wysokiej trawy pokrzyw i trzciny Zanika po kilku dniach tak jakby nigdy nikogo tu nie było nikt tędy nie szedł Gąszcz utrudnia i zniechęca do wędrówki wzdłuż brzegu rzeczki którą momentami trudno dostrzec wśród zielonego dywanu Dziwna to rzeka nie uświadczy na tym od…

zobacz więcej » 13

• 2014-07-09, komentarzy (0)

Pierwsze Towarzyskie Zawody Nocne Mokrsko 2014

W dniach 20140705/06 na zbiorniku "Starorzecze" w Mokrsku odbyły się pierwsze na tym zbiorniku zawody nocne Towarzyskie Zawody Nocne Organizatorem zawodów był kol Janusz Stanik a pomagał mu kol Jan Chatys Sędzia głównym był kol Janusz Stanik a pomagali mu kol Jan Chatys i Andrzej KobylińskiZawody rozpoczęły się w sobotę 05 lipca o godzinie 14:00 i rwały do godziny 10:00 w niedzielę 06lipcaW zawoda…

zobacz więcej » 0

• 2014-07-07, komentarzy (0)

„ XXX” Puchar Burmistrza Brodnicy

W minioną niedzielę tj 06 lipca 2014r na J Wlk Głęboczek odbyły się wędkarskie zawody spławikowe z cyklu &8222;Grand Prix&8221; o Puchar Burmistrza miasta Brodnicy Zawody te zostały rozegrane w jednej turze wzięło w nich udział 22 wędkarzy z Okręgu PZW Toruń Najlepszym zawodnikiem okazał się kol Karol Makowski drugi był kol Grzegorz Konera trzeci kol Marek Rytka cała trójka złowiła powyżej 5 kg …

zobacz więcej » 0

• 2014-06-17, komentarzy (8)

Bat Power Stick Trapera

Właśnie dziś dokładnie obejrzałem bata Trapera z nowej kolekcji na 2014r Mam na myśli bata o długości 5m Powiem tak jak na dość długie wędzisko na ukleje oraz inne drobne i średnie rybki ten bat "igiełka" bardzo mi przypadł do gustu Dlaczego: waga sklepowa wraz z korkami wskazała 110gram super wyważony dosyć sztywny (jak dla mnie idealny) ładnie wykonany (w tej samej fabryce co moja tyczka GST 700…

zobacz więcej » 8

• 2014-06-09, komentarz (1)

Nowy mistrz Koła Nr 109 METALURG Kutno

Nowy mistrz  Koła Nr 109 METALURG Kutno

Pogoda jednak się sprawdziła i XXXVIII spławikowe mistrzostwa Koła o puchar przyjaznej nam firmy PW &8222;MIKA&8221; Kutno odbyły się w bardzo sprzyjających nam warunkach wędkarskich Rozpoczynamy odprawą Zgłosiło się 21 zawodników Wszystkich wita Prezes Koła i przedstawia sędziego głównego zawodów którym dzisiaj jest kol Krzysztof Michalak Przypomina regulamin i rozpoczynamy losowanie sektorów i…

zobacz więcej » 1

• 2014-06-05, komentarzy (0)

Mistrz Koła Radzionków 2014

witam w dniu 11052014 została przeprowadzona I tura w zawodach spławikowych na stawie grotaW zawodach udział wzieło 15tu zawodników Zwycięzcą I tury został kolega Michał Flisowski z wynikiem 3690 II Tura została rozegrana w dniu 19052014 na stawie galman udział w nie wzieło 12tu zawodników zwyciezcą został kolega Jaszczuk Grzegorz z wynikem 5530Tak wiec Mistrzem Koła został kolega Jaszczuk Grzego…

zobacz więcej » 0

• 2014-06-02, komentarzy (27)

Relacja z Zawodów z Okazij Dnia Dziecka

W dniu 20140601 o godzinie 08:00:00 w miejscowości Biłgoraj odbyły się zawody wędkarskie organizowane z okazji Dnia Dziecka przez Koło PZW Czarna Łada Biłgoraj i Koło Miasto Około godziny 800 nad zbiornikiem Bojary zawrzało od młodych wędkarzy Zaszczyciło nas swą obecnością aż 40 uczestników Wędkarze zostali podzieleni na dwie kategorie młodzików do lat 13 i starszaków tzw(reszta świata) od 1…

zobacz więcej » 27

• 2014-05-29, komentarzy (10)

Zanęta - klucz do wędkarskiego sukcesu!

Czy warto nęcić Pytanie retoryczne Oczywiście Nie tylko warto ale i należy Nie wyobrażamy sobie skutecznego wędkarstwa bez rozsądnego procesu nęcenia Wiemy że praktycznie wszyscy się z tym zgadzamy Tylko co w Winnerze rozumiemy przez &8222;rozsądne nęcenie&8221;Skończyły się czasy gdy wystarczyło wrzucić do wody namoczony bochenek czerstwego chleba Obecnie trendy w nęceniu poparte są doświadczenia…

zobacz więcej » 10

• 2014-05-19, komentarze (4)

Płoć Wiosną - test zanęt M.V.D.E

Płoć Wiosną - test zanęt  M.V.D.E

Coraz dłuższe słoneczne dni powodują że wolny czas spędzam tam gdzie w tym sezonie wiosna w zaskakującym tempie realizuje swój coroczny plan &8211; czyli nad wodą W czasie kwietniowych eskapad wędkarskich na celowniku znajduje się płoć Niezwykle pospolita łowna i wszystkożerna Bierze niemal przez cały rok ulubiona przez wielu nierzadko ratuje honor wędkarza Chcielibyśmy łowić ją skuteczniej w rze…

zobacz więcej » 4

• 2014-05-14, komentarzy (0)

Towarzyskie Zawody Spławikowe - Rozpoczęcie sezonu

Dnia 2014/05/11 w Chrobrzu na rzece Nidzie odbyły się Towarzyskie Spławikowe Zawody Wędkarskie dla seniorów &8222;Rozpoczęcie Sezonu 2014&8221; w których udział wzięło 24 wędkarzyZawody zorganizował i sędzią głównym był kol Artur Purski W sędziowaniu pomagali mu kol Wacław Ciepluch Zawody rozpoczęły się losowaniem i gorąca kawą o godz 600 i trwały do godz1200 Zawody przebiegały przy wiosennej p…

zobacz więcej » 0

• 2014-05-12, komentarzy (9)

Haki płociowe Titanium Aji 160G Pro Roach

Wielu spotykanych przeze mnie nad wodą wędkarzy nie tylko młodych ma problem z doborem odpowiedniego haka względem metody i ryb jakie chcą łapać Należy pamiętać że każda ryba ma inaczej zbudowany pysk i producenci nie bez powodu mają w ofercie haki produkowane z myślą o konkretnym gatunku Dziś chciałbym skupić się na omówieniu znanych mi dobrze i sprawdzonych haczyków z serii Titanium Aji 160G Pro…

zobacz więcej » 9

• 2014-04-30, komentarzy (0)

Towarzyskie Zawody Spławikowe

Towarzyskie Zawody Spławikowe &8222;Rozpoczęcie sezonu&8221; juniorzyDnia 2014/04/27 w Sobkowie na zbiorniku &8222;Błonie&8221; odbyły się zawody w których udział wzięło 14 młodych wędkarzyZawody zorganizował kol Marian Jaworski Sędzią głównym był kol Stanisław Korban a w sędziowaniu pomagał mu kol Andrzej Kobyliński Zawody rozpoczęły się o godz 7:00 i trwały do godz10:30 Zawody przebie…

zobacz więcej » 0

• 2014-03-31, komentarze (2)

Wiosenne płociowanie

Minął kolejny tydzień oczekiwań Sobotni wypad ukierunkowany był głównie na płoć Jezioro Myślice było celem W roku poprzednim wczesną wiosną łowiliśmy tam na grunt i padły ładne płocie i leszcz się nawet trafił Początkowo planowaliśmy stanąć w miejscu w którym wypływa kanał łączący jezioro z rzeką Marózką ale miejsce było już oblężone Zarówno od strony jeziora jak i sam kanał Padła więc decyzja &82…

zobacz więcej » 2

• 2014-03-31, komentarze (3)

Kompozycja zanętowa M.V.D.E. Super Champion Roach

Kompozycja zanętowa MVDE Super Champion Roach i atraktor Cherry&8217;n Berry Jaką zanętę ustawić na wiosnę jakiego atraktora i w jakiej ilości użyć Czy ma to być zanęta jasna czy też ciemna Jakie ilości zanęty można zastosować Ile i jakich robaczków lub ziaren dodać Nęcić obficie na początku wędkowania czy też po odrobinie ale systematycznie Pytania niby banalne tym bardziej że nie pierwszy r…

zobacz więcej » 3

• 2014-03-26, komentarzy (0)

Dobre wiadomości o jeziorze Czarnowo

Dobre informacje uzyskałem od kolegi wędkarza Grzegorza Rogalewicza Otóż od 15 kwietnia będzie można organizować zawody wędkarskie na jeziorze Czarnowo które to znajduje się około 11km od Pyrzyc jadąc w kierunku KrajnikaNa akwenie będzie przyszykowanych ponad 60 stanowisk Wszelka roślinność zostanie powycinana zostanie zrobiona droga którą dojedziemy na stanowisko oraz parking …

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

zamów reklamę

Wędkarskie okazy

Połasił się na 5 białych robaków
rekordy Twojego Koła PZW »