Leszcz - Jak złowić?

Jak złowić leszcza, łowienie leszczy, sposób na leszczeJak złowić leszcza? Najlepsze i sprawdzone sposoby na temat połowu leszcza. Dowiedz się jak złowić leszcza dzięki poradom społeczności wędkarzy wedkuje.pl. Metody i techniki połowu, najlepszy sprzęt i nie tylko. Opisujemy najlepsze przynęty i sposoby na łowienie leszczy.

Powrót - Leszcz kompendium

• 2014-01-05, komentarzy (13)

Wybór odpowiedniego kołowrotka

WitamChciałbym pomóc początkującym wędkarzom jak dobrać kołowrotekPierwszą rzeczą jaką powinniśmy ustalić to zakres cenowy wiadomo kupując drogie kołowrotki mamy pewność że są w niemal w 100% dobre ale jak mamy mniejszy budżet pieniężny to warto rozpatrzeć kilka opcjiNa co patrzeć wybierając kołowrotekNie powinniśmy sugerować się firmą wiadomo jak ktoś już jest przekonany do jednej firmy trudno g…

zobacz więcej » 13

• 2014-01-04, komentarzy (23)

Jak łowić leszcze w Odrze

Ileż to już razy słyszałem &8222;Przecież leszcz nie walczy&8221; &8222;Ryba bez charakteru&8221;nawet koledzy w czasach podstawówki gdy chcieli obrazić się wzajemnie nazywali się &8222;leszczami&8221;jak w każdej takiej opowiastce i tu znajdziemy ziarno prawdy Abyśmy mogli głębiej zrozumieć naturę walki leszcza musimy wiedzieć że jego zmagania na kiju są gorsze od np: Brzany Okonia czy Świnki…

zobacz więcej » 23

• 2013-12-15, komentarzy (26)

Żyłka Trabucco T-force Feeder

Ostatnoi skusiłem się na żyłkę firmy trabucco Tforce Feeder Powiem szczerze że się rozczarowałem Zyłka typowo do metody drgającej szczytówki Na początku wszystko było w normie jednak poo 4 miesiącach intęsywnego wędkowania żyłka zmieniła się w spręzynke myślałem że za te piniądze mozna sie spodziewac o wiele lepszej żyłki jednak Może miałem jakis wadliwy model Zleżała nie mam pojęcia 18 zł to nie…

zobacz więcej » 26

• 2013-11-25, komentarzy (8)

Pieczony leszcz

Pieczony leszczSKŁADNIKI:1 duży leszcz1 cebula1 gałązka selera45 gałązek natki pietruszkisólpieprz cytrynowy23 ząbki czosnku1/2 cytrynyPRZYGOTOWANIE:Leszcza oczyścićCebule pokroić w plastryRybę od środka doprawićwłożyć do niej cebulęselera i natkęz oby dwóch stron rybę natrzeć posiekanym czosnkiem i przyprawamiWłożyć w rękaw do pieczenia i piec w 200C ok30 minCebulęnatkę i selera przed podaniem wy…

zobacz więcej » 8

• 2013-11-12, komentarzy (16)

Jak dobierać zanętę na płocie i leszcze

Jak dobierać zanętę na płocie i leszcze Przeglądając różnego rodzaju fora można zauważyć kilka tematów które się powtarzają lecz często odpowiedzi na są skąpe chodzi dokładnie o pytania typu : dlaczego w zanętę typowo leszczową wchodzą płocie i na odwrótZaciekawiony tym faktem postanowiłem sprawdzić co jest na rzeczy Ponieważ pomimo końca października pogoda dopisywała więc test padł na 3 kolejne…

zobacz więcej » 16

• 2013-10-17, komentarzy (20)

Letnia różnorodność

Po majowych boleniach przyszedł czas na&8230; wszystko co pływa (i potrafię złowić) w okolicznych wodachWiększość czerwca to bardzo wysoka Odra bez dojścia do koryta (woda na łąkach) więc byłem zmuszony tułać się z kolegami po wodach stojących gdzie łowiliśmy takie ryby jak węgorze karpie czy leszcze Owszem ryby były ale swoimi rozmiarami nie powalały i nie mogłem się doczekać powrotu na Odrę Jedy…

zobacz więcej » 20

• 2013-10-08, komentarze (3)

Browning Champions Choice

WitamW ostatnim rozdaniu sprzetu dla posiadaczy konta ViP zostałem wylosowany i przydzielono mi zanete Browning Champions Choice oraz atraktorNiestety poprzez powstałe zamieszanie dostałem 2 atraktoryBrowninga i MVDE Straszna szkoda gdyz bardziej nastawiłem sie na zaneteOd tego sezonu wedkuje stosujac Method FeederWYniki sa zadowalajace jak dla mnie patrzac na to ze to dopiero przecieranie szlaków…

zobacz więcej » 3

• 2013-09-23, komentarzy (7)

Leszczowa zanęta na jesień

Leszczowa zanęta na jesień Mieszankę zanętową którą skomponowałem na jesienne leszcze oparłem w głównej mierze na zanętach Lorpio Magnetic Bream i Megamix Sweet Almond kompozycji ziaren gotowanych i dodatku melasy W związku z tym że warunki pozwalały na przyrządzenie wszystkiego nad jeziorem nie było kłopotów z gotowaniem ziaren brudnymi Garkami i wszystkimi zapachami które towarzyszą całem…

zobacz więcej » 7

• 2013-09-16, komentarzy (6)

Wędkowanie lekarstwem

Drapieżnik zaczyna już swoje harce Byłam tego widowiska ostatnio świadkiem i spore sztuki nie żałowały sił na pełne gracji wyskoki ponad lustro wody Choć pogoda była wietrzna a chmury szybko pędziły po niebie to cicha zatoczka umożliwiała spławikowe wędkowanie Wymarzona pogoda chciałoby się powiedzieć Nic tylko zanęcić i już spławik leci a na haku dorodne ziarno kukurydzy Grunt około metra i tuż o…

zobacz więcej » 6

• 2013-09-11, komentarzy (11)

Jak odróżnić leszcza od krąpia

Ostatni film o różnicach między płociami i wzdręgami okazał się być pomocny wielu wędkarzom Poproszono mnie w komentarzach pod nim oraz wiele razy wcześniej bym podobne materiały zrobił z innymi rybamiNie jest łatwo na życzenie złowić dwie ryby konkretnego gatunku Udało mi się jednak złowić dwie o które prosiliście leszcza i krąpiaTe dwie pozornie łatwe do rozróżnienia ryby przysporzyły już nieje…

zobacz więcej » 11

• 2013-08-31, komentarzy (14)

Method Feeder w praktyce

Na początku tego roku postanowiłem naskrobać coś o metodzie która bardzo się zajarałemPrzyczyniło sie do tego dwóch moich portalowych kolegów ARCYMISIEK oraz ŚLIWA 80A ze wydaje mi się ze jestem osoba kreatywna to bakcyla złapałem od razuMethod Feeder z mojego punktu widzeniaTen sezon spędziłem pod katem poszukiwańPoczytałem trochę na temat sprzętu i dokonałem pierwszych zakupówZacząłem od wymiany…

zobacz więcej » 14

• 2013-08-22, komentarzy (11)

Wyprawa Na Złote Leszcze

25 czerwca wypłynąłem po raz pierwszy zanęcić miejsce w celu zwabienia tam leszcze Czynność tą powtórzyłem trzy dni z rzędu Co dziennie do wody leciało około 5kg zanęty A nęciłem : Pęczakiem makaronem grochem łubinem bobikiem i ziemniakami Miejsce w którym miałem zamiar łowić miało 6m głębokości dno lekko muliste bez żadnej roślinności wodnej a spad był delikatny w kierunku południowym Łow…

zobacz więcej » 11

• 2013-08-19, komentarze (4)

Zanęta Marcella Van Den Eynde + atraktor wiśniowy

Witam:)Parę tygodni temu było rozdanie nagród dla posiadaczy konta Vip w którym udało mi się zgarnąć zanętę Marcella Van Den Eynde ( 1kg )przekazaną na płoć plus atraktor Marcella Van Den Eynde (aromat wiśniowy) Bardzo dziękuję redakcji za nagrodęZanętę i atraktor wypróbowałem na Wiśle w Kiezmarku dnia 16 i 17 sierpnia łowiąc metodą gruntową Relacja:W zeszły piątek o godzinie 0430 wyjechaliśmy na…

zobacz więcej » 4

• 2013-08-07, komentarzy (15)

Babcia z wody PZW

KARPIE Z WODY PZW Jest 4 sierpnia kilka min po godz 6 nad ranem zrywam się by uśpić budzik i szykować się do pracyW trakcie ogarniania dzwoni telefon od kolegi Kuby Rozmowa z nim nie trwała długo aby usłyszałem mamy wolne zostaliśmy odwołani od pracy To była wspaniała wiadomość ponieważ sobotę miałem pracująca i n…

zobacz więcej » 15

• 2013-07-26, komentarzy (11)

Kolejna udana wyprawa wędkarska

25072013r pochmurne popołudnie godzina 14 myślę sobie przejadę się na rybki posiedzieć nad wodą zresztą to ostatnie dni urlopu więc trzeba z niego skorzystać Zebrałem sprzęt zrobiłem zakupy i wyruszyłem Koło 15 byłem już rozstawiony Jako zanęty użyłem tradycyjnej na leszcza ze sklepu dodatkowo zmieszałem ją z jednym opakowanie białych robaków garści kukurydzy i gotowanej pszenicy Jedno wędzisko z …

zobacz więcej » 11

• 2013-07-26, komentarzy (5)

Nocka nad Odrą

Mieliśmy ambitny pomysł by z okazji trzecich urodzin syna całą rodzinką wyskoczyć na kilka dni pod namiot nad Turawę jednak ostatnie prognozy zapowiadające czwartkowy front z deszczem i burzami pokrzyżowały nasze plany Samochód był już zapakowany śpiwory namioty sprawdzone pies oddany pod dobrą opiekę więc szkoda było to wszystko zmarnować Odstawiamy dzieci do dziadków i kilka minut po dziewiętnas…

zobacz więcej » 5

• 2013-07-25, komentarz (1)

Zanęta HPB na Leszcza.

"Do własnej zanęty trzeba dojrzeć" takie stwierdzenie usłyszałem ostatnio od pasjonata wędkarstwa z którym przyszło mi dzielić miejscówkę na nocce na jeziorze Sasek Wielki koło Szczytna jest w tym dużo prawdy ale zasadność tego stwierdzenia można sprawdzić tylko metoda prób i błędów Ostatnio trafił mi się prawdziwy maraton jeśli chodzi o te jezioro razem z kolega postanowiliśmy nęcić kilka dni te…

zobacz więcej » 1

• 2013-07-16, komentarzy (8)

Przynęty z pszenicy

Pęczak (pszenica) z nostrzykiemSezon letni w pełni więc najwyższa pora rozpocząć intensywne polowanie z wędką spławikową na większą płoć i leszcza Sama sypka gotowa zanęta sprawy tutaj nie załatwi jednak jest na to sposób na dodatek niedrogi których w znaczny sposób może sprawić e nasze wędkowanie będzie niedrogie i zarazem niezwykle atrakcyjneW tym celu udałem się do sklepu zielarskiego i zakupił…

zobacz więcej » 8

• 2013-07-16, komentarzy (14)

W wędkarstwie nie ma reguł

Trzy kolejne sobotnie nocne wędkarskie &8222;wyprawy&8221; Na przełomie czerwca i lipca Niby podobne a jakże różne potwierdzające regułę że w wędkarstwie&8230; nie ma regułNoc spokojna ale poranek&8230;Duszno Otwarty szyberdach i uchylone okna w mojej terenówce to za małoRezygnuję z wyprawy nad Wisłę ale do Chańczy jakoś się doczłapię Chłopie o siedemnastej w sobotę chciałeś znaleźć wolną miejsców…

zobacz więcej » 14

• 2013-07-14, komentarzy (15)

Udane Spiningowanie nad Wisłą

W piątek zadzwonił do mnie wujek i zapytał czy pojadę na ryby nad Wisłę Miałem dylemat czy się nastawiać na leszcza i łowić na grunt czy na spinning Jednak wybrałem to drugie gdyż niedawno kupiłem nowy spinning i kołowrotek Przyszykowałem twistery kopyta woblery i obrotówki Nastawiając się na sandacza i okonia Była sobota wstałem o 0300 a wujek już u mnie był o godzinie 0330 Przyjechaliśmy nad Wi…

zobacz więcej » 15

• 2013-07-10, komentarzy (8)

Mój największy leszcz

Oj długo ustawialiśmy się z kolegą Andrzejem portalowy Bigos44 na ten wypad zawsze coś nam wypadało przeszkadzałoTo praca to rodzina i tak w kółkoA opowieści Andzeja o pokaźnych lecholach nie miały końcaNigdy na takowe ryby się nie nastawiałem wole inne łowy i inne zbiorniki i ogólnie wszystko inne niż jest NieliszuAle Nielisz to Nielisz jeździć tam trzebaW końcu nasz wspólny a zarazem pierwszy …

zobacz więcej » 8

• 2013-07-10, komentarze (3)

Kogut na białą ryba

Wśród wędkarzy panuje stereotyp że kogut to przynęta tylko sandaczowa ale kogut daje o wiele większepole do manewru wędkarzomśliczne okonie i szczupaki wprost potrafią delektować się pierzastymikilerkami ale czy na koguta można złowić choćby wzdręgę czy leszcza Stwierdziłem że muszę to sprawdzić samWieczorkiem zrobiłem kilka kogutów w rozmiarze mikro na paprochowych główkach i małych kotwiczkach i…

zobacz więcej » 3

• 2013-07-09, komentarze (4)

Nocne wędkowanie - zaskoczenie

Okres wakacyjny daje nam więcej swobody i czasu na odpoczynek a co się z tym wiąże na wędkowanie Duże upały dają o sobie znać większość ludzi wolałaby wskoczyć do wody niż siedzieć i wpatrywać się w wędki Jednak Ja Adrian(16 l) z kolegą Bartkiem(16 l) postanawiamy wybrać się na nocne wędkowanie w pobliskim jeziorze które kiedyś należało do PZW lecz z niewiadomych przyczyn przestało należeć ter…

zobacz więcej » 4

• 2013-07-07, komentarzy (6)

Lipcowy leszcz?

Zapowiadało się że upał jednak sobie odpuści Zbieraliśmy się do wyjazdu na ryby cały tydzień i z dnia na dzień przesuwaliśmy plany bo a to pogoda a to praca lub inne przeszkody I takim trafem wybraliśmy się w sobotę 4 lipca w tamtym roku na Myślicach brały już leszcze jak oszalałe W tym jednak przez długą zimę wszystko się poprzesuwało min tarło i leszcz brać nie chciał Byliśmy przecież tydzień wc…

zobacz więcej » 6

• 2013-07-06, komentarzy (16)

Sposób na zaporowego leszcza

Witam dziś opisze wam jak złowić dużo dużych leszczy na zbiorniku zaporowymNa łowisko nie trzeba zrywać się ranotylko wieczorem oko 6 00 aby można się rozpakować zanim się ściemni szykujemy zanętę polecił bym zanęty Lorpio leszcz extra i Harison leszczDo tego dodajemy pinki i białe zanęta nie musi być bogata w grube składniki ponieważ tak czy siak małe leszczyki wejdą w zanętęPotem rozkładamy wędk…

zobacz więcej » 16

• 2013-07-04, komentarze (3)

Przyducha i akcja ratowania jeziora Zachodniego

Zamieszczam artykuł kol Karola Motyki Vce Prezesa ds Zagospodarowania i Ochrony WódW dniu 19062013r zaobserwowaliśmy przypadki śnięcia ryb na Jeziorze Zachodnim w Białobrzegach Śnięcie spowodowane było przyduchą na skutek gnicia traw i materiału organicznego na łąkach wskutek wystąpienia wód z brzegówO zaistniałej sytuacji powiadomiony został Dyrektor Biura Zarządu Okręgu PZW w Radomiu kolega G…

zobacz więcej » 3

• 2013-06-11, komentarzy (8)

Robimy we własne gniazdo

Do napisania tego artykułu skłoniły mnie wyniki akcji sprzątania akwenu &8222;Glinianki&8221; w Zielonce Zespół tych stawów cechuje się wyjątkowo korzystnym położeniem &8211; zaledwie kilkanaście kilometrów od centrum Warszawy różnorodnością &8211; pięć stawów o zróżnicowanym charakterze przyzwoitą infrastrukturą &8211; sporo stanowisk o dobrej dostępności ścieżki (w tym dydaktyczna) plaża boisko …

zobacz więcej » 8

• 2013-05-17, komentarzy (8)

Majowy połów leszczy i krąpi na zalewie rzeszowskim

27042013 łowiłem z chłopakami w Rzeszowie na zalewie usytuowanym na rzece Wisłok Od kilku dni nęciliśmy miejscówkę pod kontem weekendu majowego więc nastawialiśmy się na większą rybę Używaliśmy większych niż zwykle haczyków i grubszych żyłek Jako przynęty używaliśmy standardowo białych i czerwonych robali oraz kukurydzy Jak by nie było na maj uważam że osiągnęliśmy zamierzony cel Ponieważ miałem t…

zobacz więcej » 8

• 2013-05-16, komentarze (4)

Skuter wodny i narty na zalewie Kobyla Góra a Regulamin PZW

Skuter wodny i narty na zalewie   Kobyla Góra a Regulamin PZW

Witam wszystkich i proszę o radę co jeszcze można zrobić i gdzie można zgłosić to co opisuje poniżej Sprawdziłam że na zalewie Kobyla Góra PZW Kalisz wolno wędkować z łodzi z silnikiem elektrycznym i tak faktycznie jest ale będąc na rybach w niedzielę 12052013 r ciepło dużo ludzi odpoczywa spaceruje pływają sobie rodziny na rowerach wodnych wędkarze na łodziach elektrycznych sobie spiningują …

zobacz więcej » 4

• 2013-05-16, komentarzy (23)

Wczesnowiosenny białoryb

Planować sobie możemy a Natura i tak zrobi co zechce nie patrząc na to że nasze plany legną w gruzach No może nie do końca bo jednak kilka razy udało się wyskoczyć nad wodę ba udało się nawet coś złowićTegoroczne wczesnowiosenne feederowanie w porównaniu do lat poprzednich zacząłem dosyć późno bo dopiero pod koniec marca (2503) a ryby zaczęły współpracować z miesięcznym opóźnieniem i to bez żadnej…

zobacz więcej » 23

• 2013-05-15, komentarzy (9)

Magia tyczki

Przypadkowo udało mi się zrealizować film pokazujący niezwykłą skuteczność łowienia na tyczkę Teraz już wiem dlaczego ta metoda cieszy się tak wielkim powodzeniem wśród wędkarzy Sam uprawiając inne metody łowienia nie zdawałem sobie sprawy z tego jak przednia to zabawa Dzięki uprzejmości kolegów tyczkarzy miałem także okazję sam sprawdzić na czym polega wędkowanie tą metodą Powiem krótko magia b…

zobacz więcej » 9

• 2013-05-11, komentarzy (12)

Wyjazd, leszcze i coś jeszcze

Maj przyniósł wędkarzy nad wodę Dziewięć dni długiego weekendu podpowiadało aby wzorem koleżanek i kolegów zasuwać nad rzeki czy jeziora Tak się złożyło że gdy wszyscy już dawno łowili byłem w pracy Cóż &8211; life is brutal jak mawiają Indianie Pociechą była nędzna pogoda oraz perspektywa ze w niedzielę 5 maja także dołączę do w/w pozytywnych wariatów Mieliśmy z żoną zarezerwowany przed miesiącem…

zobacz więcej » 12

• 2013-05-10, komentarze (4)

Pierwszy raz na kutrze z surfcastingiem w tle

O wyprawie na dorsze marzyłem od zawsze Odkąd tylko dowiedziałem się że na Bałtyku można łapać ryby czymś innym niż sieci postanowiłem że muszę spróbować swojego szczęścia z pilkerem w ręku Oczywiście nie wiedziałem na co jak i czym wędkuje się z kutra ale to nie przeszkodziło mi dążyć do spełnienia marzeniaZacząłem zbierać informacje na temat połowów z kutra Wydawało się to wszystko na początku n…

zobacz więcej » 4

• 2013-05-06, komentarzy (15)

Zanęta na płocie i leszcze

WitamChciałbym opisać wam moich skutecznych mieszanek zanętowych które stosuję na rzekę jeziora 1 mieszanka na którą łowię nad zalewem sulejowskim:1kg zanęty traper gold płoć2kg ziemi bełchatowskiej torfowej20gkg mielonej konopi20 dkg kopromelasy10dkg bułki tartejzanęte wsypujemy do wiadra dodajemy konopie mielone bułke tartą i kopro melase wszystko razem mieszamy na suchoNastępnie zanęte nawilżam…

zobacz więcej » 15

• 2013-04-13, komentarze (3)

Wyprawa wędkarska nr 3

[p]Witam Dnia 13 kwietnia o godzinie 730 zdecydowaliśmy razem z żoną wybrać się na ryby po krótkim namyśle z powodu zapowiadających się opadów deszczów decyzja jest jednogłośna jedziemy i bastawybór padł na kanał w miejscowości Skwierzynka Jak zwykle plany planami a na rybki trzeba jechać planowaliśmy z żoną pojechać trzeci raz na łowisko UNIEŚĆ w dniu 14 kwietnia[niedziela] miało być więcej słońc…

zobacz więcej » 3

• 2013-04-05, komentarzy (17)

Bat dla początkujących

Witam ten wpis jest dla początkujących wędkarzy łowiących batem Jak wiecie łowie dość długo i startuje w zawodach dość poważnych mam dość dużo sukcesów na koncie i jest ich coraz więcej dlatego opisze wam jak będzie wam łatwiej zacząć swoją pzygodę z wędkarstwem spławikowymGdy widzę początkujących wędkarzy łowiących ciężkimi wędkami z kołowrotkami i bardzo grubymi zestawami cieszę się że mój tato …

zobacz więcej » 17

• 2013-04-05, komentarzy (6)

Kleń po Mistrzowsku

W poprzednim moim wpisie na temat przynęt trochę po macoszemu potraktowałem kukurydzę Dziś i w kolejnym artykule obok kleni i leszczy wraz z groszkiem konserwowym kukurydza będzie grała główną rolę I tej parze należy się co najmniej Oscar za całokształt kariery Poza tym nieudolnie ale i nieodzownie zbliża się maj Doskonały czas na ich wykorzystanie w praktyce Piszę więc szybko żeby do tego czasu z…

zobacz więcej » 6

• 2013-04-03, komentarzy (27)

Wiosenne płocie z Robinsonem

Wielu a może i niewielu początkujących w czasie zbliżającej się wiosny planuje rozpoczęcie wędkarskiej przygody W głowie snują się obrazy okazałych okazów ulubionych gatunków ryb i niezliczone wędkarskie wyprawy Start dla nowicjusza to również dylemat w wyborze sprzętu i dopasowania go do wybranej metody Przeprowadzając wywiad środowiskowy okazuje się że najpopularniejszą jest metoda spła…

zobacz więcej » 27

• 2013-04-03, komentarzy (32)

Co na haku rybę kusi?

Świąteczny weekend za nami O pogodzie rozpisywać się nie będę Jaka jest każdy widzi Wedle prognoz przed nami jeszcze tydzień śnieżnej masakry i dopiero w okolicach połowy kwietnia rzeczywistość ma dogonić kalendarz Zobaczymy Póki co piąty weekend nad wodą Nie mam przy sobie swojego magicznego kajetu z zapiskami ale z pamięci: 7 popołudniowo wieczornych wypadów + 2 przedpołudniowe &8222;na białą ry…

zobacz więcej » 32

• 2013-03-31, komentarze (3)

Nash Siren S5

Kilka dni temu nabyłem nowe sygnalizatory Nash Siren S5 słyszałem o nich wiele dobrych rzeczy takich jak:niezniszczalnośćwodoodporność oraz głośny dźwiękitpJednak postanowiłem sprawdzić to samSygnalizator jest małystosunkowo lekki i opakowany w specjalny pokrowiec Po zdjęciu pokrowca widzę dwie diody oraz jedno pokrętło które służy do włączania sygnalizatora oraz regulacji głośności dźwięk…

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

zamów reklamę

rekordy Twojego Koła PZW »