Leszcz - Jak złowić?

Jak złowić leszcza, łowienie leszczy, sposób na leszczeJak złowić leszcza? Najlepsze i sprawdzone sposoby na temat połowu leszcza. Dowiedz się jak złowić leszcza dzięki poradom społeczności wędkarzy wedkuje.pl. Metody i techniki połowu, najlepszy sprzęt i nie tylko. Opisujemy najlepsze przynęty i sposoby na łowienie leszczy.

Powrót - Leszcz kompendium

Kutnowska Liga Wędkarska na start

Realizując Uchwałę Walnego Zgromadzenia Koła zaprosiliśmy przedstawicieli organizacji wędkarskich działających w naszym mieście na rozmowy w sprawie kontynuowania Ligi Wędkarskiej. Przybyli Koledzy z :Koło nr 110 "MIEJSKIE" Kutno - Prezes Jacek ByczekKoło nr 111 "MIEJSKIE" Kutno - Prezes Marek Tomc…

Płocie i leszcze można wabić tą samą mieszanką, delikatnie modyfikując jej ilość, konsystencje, wilgotność oraz zapach. Zanęta na kanał - nęcenia na kanałach - mieszanki są z reguły miałkie, ponieważ mieszkańcy kanałów nie pobierają dużo pokarmu. Ciemne, muliste dno podpowiada, aby przygotować zanęt…

Bałtyckie leszcze - jak łowić Wielu wędkarzy nie zdaje sobie sprawy z tego, jak piękne leszcze można łowić z bałtyckiej plaży. Nie Jest to ani trudne, ani kosztowne i nie wymaga wyspecjalizowanego sprzętu. Sam do pewnego czasu nie zdawałem sobie sprawy że w taki sposób można łowić leszcze, aż do cza…

Firma Dragon prężnie podbija europejski rynek i mocno zaznaczyła swoją obecność na Targach EFTTEX w Wiedniu. Oprócz doskonałych wędzisk, kołowrotków i asortymentu spinningowego firma Dragon posiada szeroką ofertę zanęt, która usatysfakcjonuje najbardziej wybrednych miłośników metody spławikowej i gr…

Bardzo skutecznym sposobem poławiania dużych leszczy w rzekach jest właśnie metoda gruntowa, a zwłaszcza drgająca szczytówka. Na początek zacznę od łowiska a mianowicie rzeczne leszcze da się łowić niemal wszędzie.Warto jednak na początku skupić się na trzech podstawowych typach miejscówek. Będą …

nazwa: Lorpio Winter GroundBaitProducent: LorpioWaga opakowania: 0,5 kg.Dostępne rodzaje: płociowa, płociowa czarna, leszczowa, leszczowa czarna.Wielkość drobin: prawie w całości to masa to drobiny niemal pyliste.Przeznaczenie: Zanęta przeznaczona do nęcenia ryb w sezonie zimowym. Składniki, aromat,…

Witam.Chciałbym przedstawić feeder Shimano alivio o długości 360 cm i 100 gram wyrzutu. Łowiłem nim przez cały sezon i złego słowa o nim nie powiem. Dobrze wyważony kijek z duża ilością przelotek jak na taką długość. Wędka jest smukła, lekka i ma bardzo cienki blank. W zestawie jest tuba ochronna na…

czytaj więcej

Reklama

Wybór odpowiedniego kołowrotka

Witam.Chciałbym pomóc początkującym wędkarzom jak dobrać kołowrotek.Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy ustalić to zakres cenowy, wiadomo kupując drogie kołowrotki mamy pewność, że są w niemal w 100% dobre, ale jak mamy mniejszy budżet pieniężny to warto rozpatrzeć kilka opcji.Na co patrzeć wybierając …

Ileż to już razy słyszałem „Przecież leszcz nie walczy”, „Ryba bez charakteru”,nawet koledzy w czasach podstawówki gdy chcieli obrazić się wzajemnie nazywali się „leszczami”,jak w każdej takiej opowiastce i tu znajdziemy ziarno prawdy .Abyśmy mogli głębiej zrozum…

Ostatnoi skusiłem się na żyłkę firmy trabucco T-force Feeder. Powiem szczerze że się rozczarowałem..... Zyłka typowo do metody drgającej szczytówki. Na początku wszystko było w normie jednak poo 4 miesiącach intęsywnego wędkowania żyłka zmieniła się w spręzynke... myślałem ,że za te piniądze mozna …

Pieczony leszczSKŁADNIKI:1 duży leszcz1 cebula1 gałązka selera4-5 gałązek natki pietruszkisól,pieprz cytrynowy2-3 ząbki czosnku1/2 cytrynyPRZYGOTOWANIE:Leszcza oczyścić.Cebule pokroić w plastry.Rybę od środka doprawić,włożyć do niej cebulę,selera i natkę.z oby dwóch stron rybę natrzeć posiekanym czo…

Jak dobierać zanętę na płocie i leszcze Przeglądając różnego rodzaju fora można zauważyć kilka tematów które się powtarzają lecz często odpowiedzi na są skąpe, chodzi dokładnie o pytania typu : dlaczego w zanętę typowo leszczową wchodzą płocie i na odwrót.Zaciekawiony tym faktem postanowiłem sprawd…

Po majowych boleniach, przyszedł czas na… wszystko, co pływa (i potrafię złowić) w okolicznych wodach.Większość czerwca, to bardzo wysoka Odra, bez dojścia do koryta (woda na łąkach), więc byłem zmuszony tułać się z kolegami po wodach stojących, gdzie łowiliśmy takie ryby, jak węgorze, karpie,…

Witam.W ostatnim rozdaniu sprzetu dla posiadaczy konta ViP, zostałem wylosowany i przydzielono mi zanete Browning Champions Choice oraz atraktor.Niestety poprzez powstałe zamieszanie dostałem 2 atraktory.Browninga i MVDE. Straszna szkoda gdyz bardziej nastawiłem sie na zanete.Od tego sezonu wedkuje …

Leszczowa zanęta na jesień Mieszankę zanętową, którą skomponowałem na jesienne leszcze oparłem w głównej mierze na zanętach Lorpio Magnetic Bream i Megamix Sweet Almond, kompozycji ziaren gotowanych i dodatku melasy. W związku z tym, że warunki pozwalały na przyrządzenie wszystkiego nad jezio…

Ostatni film o różnicach między płociami i wzdręgami, okazał się być pomocny wielu wędkarzom. Poproszono mnie w komentarzach pod nim oraz wiele razy wcześniej, bym podobne materiały zrobił z innymi rybami.Nie jest łatwo na życzenie złowić dwie ryby konkretnego gatunku. Udało mi się jednak złowić dwi…

Na początku tego roku postanowiłem naskrobać coś o metodzie która bardzo się zajarałem.Przyczyniło sie do tego dwóch moich portalowych kolegów ARCYMISIEK oraz ŚLIWA 80.A ze wydaje mi się ze jestem osoba kreatywna to bakcyla złapałem od razu.Method Feeder z mojego punktu widzenia.Ten sezon spędziłem …

25 czerwca wypłynąłem po raz pierwszy zanęcić miejsce w celu zwabienia tam leszcze. Czynność tą powtórzyłem trzy dni z rzędu. . Co dziennie do wody leciało około 5kg zanęty. A nęciłem : Pęczakiem ,makaronem , grochem ,łubinem , bobikiem i ziemniakami. Miejsce w którym miałem zamiar łowić miało 6…

25.07.2013r. pochmurne popołudnie godzina 14 myślę sobie przejadę się na rybki posiedzieć nad wodą, zresztą to ostatnie dni urlopu więc trzeba z niego skorzystać. Zebrałem sprzęt, zrobiłem zakupy i wyruszyłem. Koło 15 byłem już rozstawiony. Jako zanęty użyłem tradycyjnej na leszcza ze sklepu, dodatk…

Mieliśmy ambitny pomysł, by z okazji trzecich urodzin syna całą rodzinką wyskoczyć na kilka dni pod namiot nad Turawę, jednak ostatnie prognozy zapowiadające czwartkowy front z deszczem i burzami pokrzyżowały nasze plany. Samochód był już zapakowany, śpiwory, namioty sprawdzone, pies oddany pod dobr…

"Do własnej zanęty trzeba dojrzeć" takie stwierdzenie usłyszałem ostatnio od pasjonata wędkarstwa z którym przyszło mi dzielić miejscówkę na nocce na jeziorze Sasek Wielki koło Szczytna , jest w tym dużo prawdy ale zasadność tego stwierdzenia można sprawdzić tylko metoda prób i błędów. Ostatnio traf…

Pęczak (pszenica) z nostrzykiemSezon letni w pełni, więc najwyższa pora rozpocząć intensywne polowanie z wędką spławikową na większą płoć i leszcza. Sama sypka, gotowa zanęta sprawy tutaj nie załatwi, jednak jest na to sposób na dodatek niedrogi, których w znaczny sposób może sprawić, e nasze wędkow…

Trzy, kolejne, sobotnie, nocne, wędkarskie „wyprawy”. Na przełomie czerwca i lipca. Niby podobne, a jakże różne, potwierdzające regułę, że w wędkarstwie… nie ma reguł.Noc spokojna, ale poranek…Duszno. Otwarty szyberdach i uchylone okna, w mojej terenówce, to za mało.Rezygnuję…

W piątek zadzwonił do mnie wujek i zapytał czy pojadę na ryby nad Wisłę. Miałem dylemat czy się nastawiać na leszcza i łowić na grunt czy na spinning. Jednak wybrałem to drugie gdyż niedawno kupiłem nowy spinning i kołowrotek. Przyszykowałem twistery, kopyta, woblery i obrotówki. Nastawiając się na…

Oj długo ustawialiśmy się z kolegą Andrzejem portalowy Bigos44 na ten wypad zawsze coś nam wypadało, przeszkadzało.To praca to rodzina , i tak w kółko.A opowieści Andzeja o pokaźnych lecholach nie miały końca.Nigdy na takowe ryby się nie nastawiałem wole inne łowy i inne zbiorniki i ogólnie wszystk…

Wśród wędkarzy panuje stereotyp ,że kogut to przynęta tylko sandaczowa ,ale kogut daje o wiele większepole do manewru wędkarzom-,śliczne okonie i szczupaki wprost potrafią delektować się pierzastymikilerkami ,ale czy na koguta można złowić choćby wzdręgę czy leszcza? Stwierdziłem ,że muszę to sprawd…

Okres wakacyjny daje nam więcej swobody i czasu na odpoczynek a co się z tym wiąże na wędkowanie. Duże upały dają o sobie znać, większość ludzi wolałaby wskoczyć do wody niż siedzieć i wpatrywać się w wędki . Jednak Ja Adrian(16 l) z kolegą Bartkiem(16 l) postanawiamy wybrać się na nocne wędkowanie …

Zapowiadało się, że upał jednak sobie odpuści. Zbieraliśmy się do wyjazdu na ryby cały tydzień i z dnia na dzień przesuwaliśmy plany, bo a to pogoda, a to praca lub inne przeszkody. I takim trafem wybraliśmy się w sobotę 4 lipca, w tamtym roku na Myślicach brały już leszcze jak oszalałe. W tym jedna…

Witam dziś opisze wam jak złowić dużo dużych leszczy na zbiorniku zaporowym.Na łowisko nie trzeba zrywać się rano,tylko wieczorem oko 6 00 aby można się rozpakować zanim się ściemni ,szykujemy zanętę polecił bym zanęty Lorpio leszcz extra i Harison leszcz.Do tego dodajemy pinki i białe zanęta nie mu…