Leszcz - Jak złowić?

Jak złowić leszcza, łowienie leszczy, sposób na leszczeJak złowić leszcza? Najlepsze i sprawdzone sposoby na temat połowu leszcza. Dowiedz się jak złowić leszcza dzięki poradom społeczności wędkarzy wedkuje.pl. Metody i techniki połowu, najlepszy sprzęt i nie tylko. Opisujemy najlepsze przynęty i sposoby na łowienie leszczy.

Powrót - Leszcz kompendium

• 2014-09-11, komentarzy (17)

Makaron wędkarski na jesień

Makarony na jesienne wędkowanieWrzesień październik a nawet listopad to jeden z ciekawszych miesięcy podczas którego można zapolować nad jeziorami i rzekami nie tylko na ładnego drapieżnika ale także leszcza czy też płoć Okres zakwitów i wysokich temperatur już praktycznie za nami więc i białoryb przystąpił do odrabiania zaległości w pozyskiwaniu pokarmu i gromadzeniu zapasów przed zbliżającym się…

zobacz więcej » 17

• 2014-09-09, komentarzy (0)

Rodzinne wędkowanie

Zgodnie z wieloletnią tradycją na zaproszenie trzy pokoleniowej rodziny wędkarskiej tj dziadek Zbyszek tata Marek i ja najmłodszy zaprosiliśmy rodziny wędkarskie z Koła Nr 109 "METALURG" Kutno na zawody wędkarskie rodzinne wędkowanie W sobotnie popołudnie spotkaliśmy się nad "ROGALEM" aby rozegrać pierwszą turę zawodów tj spławik metodą odległościową Po ich zakończeniu spotkaliśmy się na wspólnej…

zobacz więcej » 0

• 2014-09-08, komentarzy (6)

Lin na nogacie w księżycową noc

Księżycowa noc i Pan Profesor0607 Września 2014Noc księżycowa 9 stopni i lekki wiatrPo powrocie z grzybów w Ornecie szybko zapakowałem kije i nad wodę Dojechałem nad rzekę Nogat ustalałem miejscówkę przez tydzień na łowisku byłem o 19:00 Piękny dzień skusił mnie na ten wypadzik Do godziny 23: 00 cisza jak by makiem zasiał Zawsze uwielbiam tą ciszę ponieważ większe okazy mają szanse na pobieranie …

zobacz więcej » 6

• 2014-09-07, komentarzy (0)

Kameralne zawody wędkarskie - Puchar

Piękny dzień wczoraj (06092014 r) mieliśmy ja i pięciu innych uczestników kameralnych zawodów wędkarskich gdy czciliśmy pamięć pierwszego prezesa naszego Koła GKO płka Walentego Dacewicza Przede wszystkim świeciło słońce które mocno ogrzewało marzenia zajęcia miejsca na podium i widoczna była duża aktywność rybek w wodzie A tę mieliśmy nierówną Ja wybrałem głębszą bowiem nastawiłem się na leszcz…

zobacz więcej » 0

• 2014-08-29, komentarzy (5)

Feeder na Wisłę - Robinson Tritium Feeder

Poprzedni sezon nauczył mnie jednego Duża woda na rzece to jeszcze nie tragedia Zalane bankowe miejscówki ograniczony dostęp do koryta to tylko bodziec który zmuszał do szukania innych rozwiązań Szukając nowych miejsc i nowych zestawów w końcu trafiłem na miejsce gdzie woda cofa się z Wisły do wpadającej do niej mniejszej rzeczki Z jednej strony napiera wzbierająca zmącona Wisła a z drugiej nacis…

zobacz więcej » 5

• 2014-08-28, komentarzy (11)

Robinson Bluebird Match - teleskopowa matchówka

To nie miało być tak Jest piątkowe przed południe czas na który czekałem z utęsknieniem Jeszcze tylko kilka godzin aby zniknąć odizolować się od zgiełku cywilizacji Gdzieś w nieokreślonym miejscu na ziemi Dobrzyńskiej nad brzegiem jeziora w środku dziewiczego lasu Tylko ja moja wędka i nieodłączny kompan którym jest mój brat Wędka No właśnie gdzie ona zniknęła Gdzie się podziała moja matchówka Z…

zobacz więcej » 11

• 2014-08-25, komentarze (3)

Leszcz z rzeki - rzeczne krąpie

Sposób na rzeczne krąpiki i leszczykiOstatnie dni sierpnia to zdecydowanie chłodniejsze noce z temperaturą około 10°C poranne mgły oraz odczuwalna w powietrzu zwłaszcza o poranku wilgoć i towarzysząca jej rosa Woda w rzece powoli się klaruje chociaż nadal widoczne są ślady zakwitów Las nad rzeką szczególnie o poranku jest pełen życia Z pośród gęstwiny dębowych koron dochodzi natarczywe skrzeczenie…

zobacz więcej » 3

• 2014-08-21, komentarzy (7)

Bezrybie

Nadszedł czas na powtórkę z rozrywki czyli ponowny wypad nad Wisłę Ostatnio szalał młody może tym razem i mnie się poszczęści Sąsiad co prawda po tygodniowym urlopie (bardziej pasuje określenie po kilku dniachwolnego&8217;&8217;) musiał wrócić do pracy ale my z młodym jeszcze luzaki więc ruszamy Jest środa  nad wodą nie powinno być tłoku wyjazd planujemy na 6:00 nie ma sensu jechać w środku n…

zobacz więcej » 7

• 2014-08-17, komentarze (4)

Wędkowanie w sierpniu

Urok sierpniowej zasiadkiSierpień wreszcie ostudził powietrze Lato wyluzowało i nieco spuściło z tonuMuszę przyznać że niezmiernie mnie to cieszyW zasadzie co roku jest mniej więcej podobnie że po okresie upałów w którymś momencie przychodzi ochłodzenie które dobrze wpływa na wędkowanie w sierpniu Fajnie bo nie trzeba już ograniczać wędkowania do nocy (choć lubię czasem zarwać nockę klimaty) lub …

zobacz więcej » 4

• 2014-08-05, komentarzy (6)

Nocka nad Wartą

Nocka nad WartąDwa tygodnie po ostatnim wypadzie nad rzekę udaje nam się doprowadzić do nocnej wyprawy Upały jednak nie ustępują a na dodatek wokół krążą burze Pogoda nad wyraz niestabilna Ostatnia analiza pogody daje 50% szansy że wszystko wytrzyma do niedzielnego popołudnia więc decyzja już zapadła &8211; jedziemy Ryszard organizuje zanęty i tzw &8222;mięsko&8221; w postaci dendrobeny natomiast …

zobacz więcej » 6

• 2014-07-30, komentarz (1)

Leszcz z Bugu z zanętą Dragon

Na ryby jeżdżę najczęściej na rzeki Postanowiłem kilka wypadów na rzekę Bug poświęcić testom zanęty i dodaniu jej optymalnych składników Zawsze wybieram dosyć głębokie miejsca a przede wszystkim miejsca gdzie może się pokarm zatrzymać Miejsce te ma ok 34m Mam również 2 miejsce obok ok 50m Wędkuje z gruntu i rzadko zmieniam tą metodę na spławikPrzygotowanie które opisuje jest na metodę gruntową (…

zobacz więcej » 1

• 2014-07-26, komentarzy (13)

Zanęta Dragon XXL Karp z przyprawami

W zeszłym roku wspólnie z moim tatą opracowaliśmy naszą mieszankę na karpie na bazie zanęta Dragon XXL Konkretniej mówiąc &8211; mój tata wybrał zanętę a ja przyłożyłam do niej kobiecą rękę eksperymentując w kuchni z przyprawami Tym sposobem stworzyliśmy mieszankę która bardzo dobrze sprawdza się na moim okolicznym stawie wabiąc nie tylko karpie ale też liny czy leszcze A oto czego potrzebujemy d…

zobacz więcej » 13

• 2014-07-25, komentarzy (8)

Na leszcze z zanętami Firmy Dragon

LeszczLeszcz jest gatunkiem występującym w znakomitej większości polskich wód Nie oznacza to jednak że łatwo jest go &8222;upolować&8221; bez wcześniejszego przygotowania Na całkowity sukces wpływ będzie miało wiele czynników takich jak choćby pogoda ciśnienie odpowiedni dobór stanowiska i w końcu kompozycja odpowiedniej mieszanki zanętowej Dobre efekty można uzyskać bazując na produktach f…

zobacz więcej » 8

• 2014-07-14, komentarz (1)

Lekcja pokory

Planujemy kolejny wyjazd nad Wisłę jednak nasze plany na bieżąco weryfikuje prognoza pogody Teoretycznie czeka nas mokry weekend panuje więc prawdziwa huśtawka nastrojów Jedziemy nie jedziemy mamy dylemat ryby na mokro czy mecz o trzecie miejsce w domu przed telewizorem W piątek zapada decyzja ze względu na pogodę zostajemy w domu W sobotni poranek moi wędkarscy kompani odwiedzają mnie z inform…

zobacz więcej » 1

• 2014-07-09, komentarzy (0)

Pierwsze Towarzyskie Zawody Nocne Mokrsko 2014

W dniach 20140705/06 na zbiorniku "Starorzecze" w Mokrsku odbyły się pierwsze na tym zbiorniku zawody nocne Towarzyskie Zawody Nocne Organizatorem zawodów był kol Janusz Stanik a pomagał mu kol Jan Chatys Sędzia głównym był kol Janusz Stanik a pomagali mu kol Jan Chatys i Andrzej KobylińskiZawody rozpoczęły się w sobotę 05 lipca o godzinie 14:00 i rwały do godziny 10:00 w niedzielę 06lipcaW zawoda…

zobacz więcej » 0

• 2014-07-07, komentarzy (7)

Leszczowa zanęta z firmą Dragon

Leszczowa zanęta z firmą Dragon Potrzebne składniki: Zanęta Dragon XXL Leszcz 2kg Atraktor Leszczowy Dragon 40ml Melasa w płynie 60ml Kukurydza konserwowa (jedna trzecia puszki) Czerwone Pieczywo Fluo 30ml Paczka dużej pinki 250 ml Jedno opakowanie kasterów Jedna paczka białych robaków Jedna paczka ciętych czerwonych robaków Dziesięć gotowanych ziaren bobu1Na początek do naszego wiadra trafiają …

zobacz więcej » 7

• 2014-07-07, komentarzy (0)

„ XXX” Puchar Burmistrza Brodnicy

W minioną niedzielę tj 06 lipca 2014r na J Wlk Głęboczek odbyły się wędkarskie zawody spławikowe z cyklu &8222;Grand Prix&8221; o Puchar Burmistrza miasta Brodnicy Zawody te zostały rozegrane w jednej turze wzięło w nich udział 22 wędkarzy z Okręgu PZW Toruń Najlepszym zawodnikiem okazał się kol Karol Makowski drugi był kol Grzegorz Konera trzeci kol Marek Rytka cała trójka złowiła powyżej 5 kg …

zobacz więcej » 0

• 2014-07-03, komentarzy (10)

Zaginione łowisko cz.2

Skręciliśmy w kierunku niewielkiego rozlewiska z trudem przepłynęliśmy przez linię srebrno zielonej trzciny Wysoki na blisko 3m mur wydawał się nie do przebicia Kilkadziesiąt metrów dalej wydostaliśmy się na spokojną płytką rzeczkę o bardzo przejrzystej wodzie i mulistym dnie Miała najwyżej 10m szerokości Nieznane mi dotąd rośliny porastały oba brzegi Nie pomyślałbym nigdy o istnieniu tak bajkow…

zobacz więcej » 10

• 2014-06-25, komentarze (4)

Mija czerwiec

No I jednak mnie ruszyłoPraktycznie od początku cerwca nosiłem się z zamiarem opisania czegoś na blogu no ale jakoś wciąż brak weny W końcu wypadów niewiele jak i sił i czasu na nie zbyt mało to jednak coś w sumie za każdym razem było coś co zasługuje choćby na małą wzmiankę więc mnie w końcu naszło by ten czerwiec zebrać do kupy i opisać możliwie dokładnie tylko te fakty które zapewne na długo…

zobacz więcej » 4

• 2014-06-17, komentarzy (8)

Bat Power Stick Trapera

Właśnie dziś dokładnie obejrzałem bata Trapera z nowej kolekcji na 2014r Mam na myśli bata o długości 5m Powiem tak jak na dość długie wędzisko na ukleje oraz inne drobne i średnie rybki ten bat "igiełka" bardzo mi przypadł do gustu Dlaczego: waga sklepowa wraz z korkami wskazała 110gram super wyważony dosyć sztywny (jak dla mnie idealny) ładnie wykonany (w tej samej fabryce co moja tyczka GST 700…

zobacz więcej » 8

• 2014-06-09, komentarz (1)

Nowy mistrz Koła Nr 109 METALURG Kutno

Nowy mistrz  Koła Nr 109 METALURG Kutno

Pogoda jednak się sprawdziła i XXXVIII spławikowe mistrzostwa Koła o puchar przyjaznej nam firmy PW &8222;MIKA&8221; Kutno odbyły się w bardzo sprzyjających nam warunkach wędkarskich Rozpoczynamy odprawą Zgłosiło się 21 zawodników Wszystkich wita Prezes Koła i przedstawia sędziego głównego zawodów którym dzisiaj jest kol Krzysztof Michalak Przypomina regulamin i rozpoczynamy losowanie sektorów i…

zobacz więcej » 1

• 2014-06-05, komentarzy (0)

Mistrz Koła Radzionków 2014

witam w dniu 11052014 została przeprowadzona I tura w zawodach spławikowych na stawie grotaW zawodach udział wzieło 15tu zawodników Zwycięzcą I tury został kolega Michał Flisowski z wynikiem 3690 II Tura została rozegrana w dniu 19052014 na stawie galman udział w nie wzieło 12tu zawodników zwyciezcą został kolega Jaszczuk Grzegorz z wynikem 5530Tak wiec Mistrzem Koła został kolega Jaszczuk Grzego…

zobacz więcej » 0

• 2014-06-03, komentarzy (18)

Lin z gruntu dla początkujących

Lin z gruntu dla początkującychŁowienie linów nie jest w gruncie rzeczy łatwe ale po wypracowaniu sobie kilu technik może się wszystkiego nauczyć Chciałbym dzisiaj przedstawić kilka podstawowych informacji które mogą się przydać początkującym wędkarzom którzy nadal mają z tym problem Pamiętam moje pierwsze próby licznych starć z tą piękną zielonozłotą rybą Byłem wtedy mało doświadczonym wędkarze…

zobacz więcej » 18

• 2014-05-29, komentarzy (10)

Zanęta - klucz do wędkarskiego sukcesu!

Czy warto nęcić Pytanie retoryczne Oczywiście Nie tylko warto ale i należy Nie wyobrażamy sobie skutecznego wędkarstwa bez rozsądnego procesu nęcenia Wiemy że praktycznie wszyscy się z tym zgadzamy Tylko co w Winnerze rozumiemy przez &8222;rozsądne nęcenie&8221;Skończyły się czasy gdy wystarczyło wrzucić do wody namoczony bochenek czerstwego chleba Obecnie trendy w nęceniu poparte są doświadczenia…

zobacz więcej » 10

• 2014-05-23, komentarzy (10)

I Spinningowe Grand Prix Bistensee

W niedzielę 18go maja bieżacego roku spotkaliśmy się na Iszym Spinningowym Grand Prix 2014 Roku Na starcie stawiło się jedenastu wędkarzy Po załatwieniu formalności wszyscy wypłynęli na jezioro Pogoda postawiła zawodnikom bardzo wysoko poprzeczkę W pierwszych godzinach tafla wody wyglądała jak stół i cieżko było skłonić ryby do współpracy Dopiero około godziny 12tej gdy powierzchnia jeziora pokry…

zobacz więcej » 10

• 2014-05-22, komentarze (3)

Jeziorowe leszcze latem

Wcześniejszy wpis opisywał łowienie jeziorowych leszczy wiosną teraz przyszedł czas na kilka słów o lecie Podczas łowienia leszczy schody zaczynają się właśnie latem kiedy leszcze powinny już żerować w ciepłej wodzie jak oszalałe a tu przysłowiowa figa z makiem Nawet w systematycznie nęconym łowisku trafiają się rzadko i do tego nie za duże Wtedy właśnie trzeba zaprząc do pracy wyobraźnie Latem aż…

zobacz więcej » 3

• 2014-05-11, komentarzy (6)

Jeziorowy spławik dla początkujących - łowienie na spławik w jeziorze

Jeziorowy spławik dla początkujących łowienie na spławik w jeziorze Poprawnie zamontowany zestaw pozwala zarówno sięgnąć do miejscówek oddalonych o kilkadziesiąt metrów od brzegu jak też cicho dyskretnie łowić niemal pod samymi nogami np z łodzi Metoda spławikowa ma jednak swoje ograniczenia ponieważ wymaga dobrej widoczności aby nie przegapić ruchów spławika czasem z dużej odległości Metoda…

zobacz więcej » 6

• 2014-05-10, komentarzy (5)

Jeziorowe leszcze wiosną - jak łowić

Od wczesnej wiosny ogromna liczba leszczy przemieszcza się na duże wypłycania takie do dwóch metrów głębokości w północnych okolicach jeziora To właśnie te strony brzegów jezior są najdłużej nasłonecznione Tu wiosną wszystkie gatunki ryb mają najwięcej naturalnego pożywienia które w cieplej wodzie wypełza spod gałęzi kamieni i innych zimowych kryjówek Także w tych okolicach leszcze niedługo przyst…

zobacz więcej » 5

• 2014-05-04, komentarzy (22)

Wczesnowiosenny feeder

Wczesnowiosenny feederI tak źle i tak nie dobrze W zeszłym roku były narzekania na długą zimę zbyt wysoką wodę i było bardzo ciężko W tym roku było zupełnie odwrotnie (z wyjątkiem tego ostatniego) o ile brak zimy na wczesnowiosenne łowienie nie był zmartwieniem o tyle poziom wody który przypomina letnią niżówkę już tak Niektóre bankówki które dawały wiele żrących przed tarłem jazi i leszczy w tym…

zobacz więcej » 22

• 2014-04-26, komentarzy (7)

Wyniki - I Zawody Spławikowo - Gruntowe Koła Sum 54 Wyszogród

W dniu 13042014r na rzece Wiśle w Wyszogrodzie odbyły się:                 "I Spławikowo Gruntowe Koła Sum 54 Wyszogród" W zawodach wzięło udział 23 zawodników (w tym jedna kobieta:)) O godz 6:30 po losowaniu numerów startowych zawodnicy rozeszli się na swoje stanowiska i o godz 7:00 rozpoczęto łowienie W zależności od wylosowanej "miejscówki" doświadc…

zobacz więcej » 7

• 2014-04-26, komentarzy (23)

Duży leszcz na spławik

/ Dla początkujących wędkarzy/Leszcz też rybaZacznę od modyfikacji mojej zasadyreguły:W wędkarstwie nie ma reguł ale&8230;&8230; są i obowiązują zasadyDziś o leszczach ale i (po trosze) o braku wędkarskich reguł pewników czyli wiadomo o czym o urodzie wędkarstwaTym samym &8211; wszystko co poniżej to subiektywne (z naciskiem na &8222;subiektywne&8221;) oceny spostrzeżenia delikatne sugestie &8211…

zobacz więcej » 23

• 2014-04-02, komentarzy (0)

Mondial -f MS-1 Carp food (Halibut)

Mondial -f MS-1 Carp food  (Halibut)

Mieszanka zanętowa na bazie Mondial f MS1 Carp food (Halibut)Firma Mondial jako producent min zanęt zapewne dla niektórych z Kolegów będzie znana jednak ja osobiście z samą firmą i zanętą MS1 miałem do czynienia podczas ostatniego wypadu po raz pierwszy Opakowanie o wadze 35kg w przyzwoitej cenie około 16 PLN mieszanki dobrane pod różne gatunki ryb więc dlaczego nie spróbowaćZakupiłem jedną paczk…

zobacz więcej » 0

• 2014-04-02, komentarz (1)

Marcel Van Den Eynde - łowienie na owoce

Łowienie na owoce wiśni jest przez większość wędkarzy uważane za typowo letnią metodę ja jednak praktykuję je już wczesną wiosną wraz z pojawieniem się pierwszej wyżówkiPierwsza wyżówka na rzece to dobra okazja by zapolować na większe ryby Wraz ze wzrostem stanu wody rośnie bowiem intensywność żerowania białorybu &8211; nurt podmywa mocniej brzegi zabierając ze sobą liczne owady larwy czy ślimaki…

zobacz więcej » 1

• 2014-03-31, komentarzy (0)

Zanętę i atraktory Marcel Van Den Eynde

Wiosna zawitała już na stałe za naszymi oknami i nareszcie przyszedł czas na wypróbowanie i przetestowanie zanęty którą dostałem od redakcji wędkujepl w ramach rozdania sprzętu dla posiadaczy konta VIP Redakcja podarowała mi zanętę Marcel Van Den Eynde Super Crack Bream (leszcz) oraz dwa atraktory zapachowe również MVDE o zapachu Lemon"N Vanille (zapach cytryny z nutą wanilii) oraz Apple"N Her…

zobacz więcej » 0

• 2014-03-26, komentarzy (0)

Dobre wiadomości o jeziorze Czarnowo

Dobre informacje uzyskałem od kolegi wędkarza Grzegorza Rogalewicza Otóż od 15 kwietnia będzie można organizować zawody wędkarskie na jeziorze Czarnowo które to znajduje się około 11km od Pyrzyc jadąc w kierunku KrajnikaNa akwenie będzie przyszykowanych ponad 60 stanowisk Wszelka roślinność zostanie powycinana zostanie zrobiona droga którą dojedziemy na stanowisko oraz parking …

zobacz więcej » 0

• 2014-03-21, komentarzy (18)

Olin Gutowski film Zanęta na wiosnę domowym sposobem

Film zanęta na wiosnę wiosenna zanęta nie może być byle jaka O tej porze roku ryby łatwo przekarmić przez co nęceniem źle dobraną mieszanką można wywołać  skutek odwrotny od zamierzonego Jak wykonać skuteczną i niezwykle wydajną zanętę domowym sposobem od początku do końca prezentuje Olin Gutowski Mamy nadzieję że ten materiał przekona was że stanie przy kuchni może być całkiem faj…

zobacz więcej » 18

• 2014-03-16, komentarzy (21)

Makaron gwiazdki - niezwykła przynęta

Gdy nasze robaki się zasmierdziały a chcemy z rana pojechać na ryby wszystkie sklepy pozamykane wielu wybiara kukurydze lecz nie jesteśmy z tego zadowoleni gdyż uważamy że ryby już się nie mogą patrzeć na nią W Takich chwilach warto wypróbować MAKARON o kształcie GWIAZDEK Trzyma sie on dobrze haczyka dzięki dziurce na środku Aby go przygotwać potrzeba:3 łyżki makaronu w kasztłecie gwiazdeczek…

zobacz więcej » 21

• 2014-03-14, komentarzy (152)

Spławiki Tim Skrzetuski - film + konkurs

Spławik spławikowi nie równy wie to każdy wędkarz używający tego typu sygnalizatora brań W powyższym materiale Pan Maciej Skrzetuski przedstawia spławiki firmy Tim Skrzetuski Oprócz bogatego wzornictwa i szerokiej gamy modeli spławików o różnym zastosowaniu produkty Pana Macieja są niezawodne i wykonane z najwyższej jakości materiałów Zapraszamy również na konkurs Aby wziąć udział w zabawie w…

zobacz więcej » 152

• 2014-03-13, komentarzy (10)

Ziemia z kretowiska w wędkarstwie

Szykując się do nowego sezonu postanowiłem solidnie się przygotować ponieważ w poprzednim sezonie zacząłem próbować łowić &8222;wyczynowo&8221; a co za tym idzie cała otoczka(zanęty zestawy oraz sposób łowienia) Pierwszą rzeczą w której zacząłem się doskonalić był sposób przygotowania zanęty Ziemia z kretowiska w wędkarstwieLektura Internetu zachęciła mnie do stosowania glin oraz ziemi lecz …

zobacz więcej » 10

• 2014-03-12, komentarzy (5)

Raj dla wędkarza

Witam wszystkich dziś opowiem wam o mojej wyprawie z dnia 9 marca Do starorzecza odry w Krośnie Odrzańskim mam zaledwie 200m więc wybrałem się tam aby trochę połowićUżywam bata 6m firmy York spławik 1g żyłka główna 016 a przypon 010haki nr 14 marki OWNER Zanęty jakiej używałem to Sensas 3000 Gros Gardons Noire 1kg oraz 2kg ziemi bełchatowskiej Używałem tylko na pinkiOkoło 8 rano zacząłem łowieni…

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

Wędkarskie okazy

rekordy Twojego Koła PZW »