Jak złowić leszcza, łowienie leszczy, sposób na leszcze

Leszcz - Jak złowić?

Jak złowić leszcza, łowienie leszczy, sposób na leszczeJak złowić leszcza? Najlepsze i sprawdzone sposoby na temat połowu leszcza. Dowiedz się jak złowić leszcza dzięki poradom społeczności wędkarzy wedkuje.pl. Metody i techniki połowu, najlepszy sprzęt i nie tylko. Opisujemy najlepsze przynęty i sposoby na łowienie leszczy.

Powrót - Leszcz kompendium

• 2015-05-26, komentarzy (0)

Zawody spławikowe, II tura Mistrzostw koła Ina - Wapnica, 23.05.2015

W dniu 23.05 na gościnnych wodach Stargardzkiego Towarzystwa Wędkarskiego odbyła się II tura zawodów o tytuł spławikowego Mistrza Koła Ina. Przy równej ilości punktów o podziale miejsc zadecydowała ogólna waga złowionych ryb z dwóch tur  Mistrzem koła na 2015 rok został Tomasz Pawelec , v-ce mistrz Terlecki Zbigniew , II v-ce mistrz Terlecki Grzegorz. W II turze zajęli kolejno:…

zobacz więcej » 0

• 2015-05-25, komentarz (1)

Spławik MK 2015

Jest coś magicznego w tej metodzie. Dawniej - jako podstawowa - gromadziła w naszym Kole dziesiątki uczestników, a dziś - najbardziej z metod rozwinięta - skusiła jedynie pięciu chętnych. Rozwinęli swe stanowiska , rozstawiając grzebienie i rolki, wyciągając topy i chwytaki oraz lansując długie laski. Jedynie w jednym przypadku dominował sięgający nieba bat. Laska czy bat, na ścieżce przy stanowis…

zobacz więcej » 1

• 2015-05-18, komentarzy (0)

16.05.2015 r. - 1. tura MISTRZ KOŁA 2015

Za nami 1. tura zawodów o tytuł MISTRZ KOŁA 2015. Zawody odbyły się w sobotnie popołudnie na jeziorze Strykowskim w Januszewicach na tzw. byku. Stawiło się tylko 18 zawodników, w tym 1 junior. Punktualnie o godzinie 13 prezes powitał zawodników i zapoznał ich z regulaminem zawodów. Losowanie numerów stanowisk i rozejście się na swoje stanowiska. Przygotowania trwały do god…

zobacz więcej » 0

• 2015-05-18, komentarze (3)

Pierwsze Spławikowe Mistrzostwa koła PZW Miasto Kętrzyn zorganizowane przy współpracy ze Starostwem.

Dnia 17 maja odbyły się zawody wędkarskie o "Tytuł Mistrza Koła 2015". W zawodach wzięło udział 20 zawodników. Spod biura wyjechaliśmy autokarem zgodnie z planem, nad łowiskiem byliśmy już o 6 rano. Po odczytaniu regulaminu zawodów i wylosowaniu stanowisk, zajęliśmy swoje stanowiska wędkarskie. Rozkładanie sprzętu, sondowanie łowiska, nęcenie do godziny 7.00, kiedy to otrzymaliśmy sygnał do rozpoc…

zobacz więcej » 3

• 2015-05-17, komentarze (3)

Nocne leszcze z gruntu

Na pierwszą leszczową nockę umawialiśmy się z Romanem już od jakiegoś czasu. Pamiętam jak w kwietniu czytałem wpis krisbeer"a, opisujący jego nockę z młodym i sąsiadem. Zastanawiałem się w duchu, jak bardzo przemarzli. Jednak szczerze mówiąc, zazdrościłem im tego wyjazdu. Klimat takich zasiadek docenia każdy, kto choć raz spędził noc wpatrując się w świetliki, czy nasłuchując charakterystycznego p…

zobacz więcej » 3

• 2015-05-13, komentarzy (6)

Wiosenne jezioro i powrót do korzeni

Warto zaczekać nad wodą jeszcze godzinkę. To ulubiona pora tajemniczego linaCo roku, gdy zbliża się majówka, jadę na swoje ulubione łowisko położone w północnej Polsce. Wypad planuję tak, żeby być na miejscu przynajmniej na tydzień przed rozpoczęciem sezonu na szczupaki. Nie, nie, oczywiście nie łowię od razu zębac…

zobacz więcej » 6

• 2015-04-28, komentarzy (12)

Niedoceniane leszcze wiosną z jeziora

Mamy niewiele gatunków ryb, zwłaszcza rodzimych, bez określonego wymiaru i limitu ochronnego, dlatego też ciągle zastanawia mnie fakt, dlaczego do tej grupy został zaliczony leszcz. Jeszcze przecież nie tak dawno obowiązywał na niego dzienny limit 10 sztuk, przy wymiarze 25cm, a dzisiaj ta ciekawa i atrakcyjna wędkarsko ryba, popadła chyba w niełaskę urzędników. Ileż to nasłuchałem się opowie…

zobacz więcej » 12

• 2015-04-26, komentarz (1)

Radzyny 2015 - zawody z cyklu Najwszechstronniejszego Wędkarza

Dnia 26.04.2015 zostały rozegrane zawody zaliczające się do cyklu Najwszechstronniejszego Wędkarza Koła na 2015 rok. Drugie zawody w tym sezonie okaząły sie bardoz udane, łącznie zawodnicy złowili prawie 60kg ryb. Praktycznie sama drobnica z nielicznymi wyjątkami nieco większych okazów. Pogoda mimo wcześniejszych złych zapowiedzi okazała się łaskawa a nawet dośś sprzyjająca. Zawody zakończyły się …

zobacz więcej » 1

• 2015-04-24, komentarzy (0)

Zawody o puchar Gerarda Raszewskiego

Serdecznie zapraszamy wszystkich kolegów dnia 26.04 na zawody o puchar przechodni Gerarda Raszewskiego.  Zawody odbędą się na Radzynach zbiórka o godz. 7.00 wjazd od ulicy szamotulskiej. Do zobaczenia nad wodą! Korzystając z okazji chcielibyśmy również poinformować, że na zorganizowanym niedawno sprzątaniu brzegów jeziora Lusowskiego zostały zebrane 42 worki śmieci oraz uprzątnięte dwa martwe…

zobacz więcej » 0

• 2015-04-19, komentarzy (18)

Leszcze na tyczkę z Nielbarka

Zrobiło się trochę cieplej, tak nie zupełnie do końca lecz wyraźnie widać postępy odradzającej się przyrody. Rybom w wodzie, a szczególnie szczupakom, okoniom i płociom zebrało się na miłosne igraszki. Z niecierpliwością czekam na majówkę ponieważ w kwietniu obowiązuje w moim okręgu okres ochronny zarówno szczupaka jak i okonia. Dlatego od zawsze w tym czasie ustawiałem swój wędkarski celownik na …

zobacz więcej » 18

• 2015-04-18, komentarzy (6)

Jak zrobić pellet na ryby w domu? To proste!

Oglądając skuteczność łowienia i nęcenia pelletem postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić go samemu. Na początku znalazłem przepis na bazę ciasta w internecie, drugim krokiem było wymyślenie odpowiedniego smaku/aromatu, który bym chciał wykonać. Kupiłem podstawowe produkty, które były mi niezbędne do ciasta. Mąkę kukurydzianą (ja kupiłem grillowaną z Gut-Mixu), mąkę pszenną, kasz…

zobacz więcej » 6

• 2015-04-13, komentarzy (8)

Grunt wygrał ze spławikiem

Jak to często bywa w dzień wyjazdu na ryby, obudziłem się jeszcze przed budzikiem. Uśmiech od razu zawitał na mojej twarzy, bo przez okno widziałem bezchmurne niebo, a pierwsze promienie słońca rozświetlały poranną szarówkę. Ten widok, dodał mi energii, której tak często brakuje zaraz po wstaniu z łóżka. "Napijesz się kawy" moja kochana żonka przeciągając się na łóżku zapytała. "Pewnie, że tak", o…

zobacz więcej » 8

• 2015-03-30, komentarzy (10)

Wiosenny leszcz

Szukając w okolicy dobrego łowiska pojechałem nad staw w miejscowości Szczodre. W miejscowości tej znajduje się ośrodek zarybieniowy i z tego co słyszałem staw jest co jakiś czas zasilany rybami. Staw znajduje się w parku, jego przedłużeniem( połączone płytkim rowem) jest tzw Kaczy Staw na którym można łowić wyłącznie ze specjalnym zezwoleniem na które najzwyczajniej w świecie mnie nie stać. Wyb…

zobacz więcej » 10

• 2015-03-28, komentarze (2)

Zasiadka feederowa na Zalewie Rybnickim - pierwszy dzień wiosny

Relacja z treningu gruntowego 21.03.2015 na Zbiorniku Elektrowni Rybnik.Nad wodą pojawiliśmy się o godzinie 5:00 - choć z małymi utrudnieniami ponieważ droga przy wjeździe na parking była rozkopana ale jakoś się udało. Z wyborem stanowiska nie było, przez niski stan wody na zalewie cały brzeg jest jednym wielkim stanowiskiem. Po rozłożeniu wszystkich tobołków zaczęliśmy wędkować zaraz przy wschodz…

zobacz więcej » 2

• 2015-03-09, komentarzy (46)

Marcowy spławik, czyli komedia pomyłek

"Chcesz to cię zawiozę"Na ryby miałem jechać dopiero w połowie miesiąca i juz byłem pogodzony z tą myślą. Praca rodzina, codzienne sprawy i wędkarstwo. Wszystko trzeba pogodzić, a rzeczą, której zawsze brakuje jest czas. Tak się fajnie złożyło, że w piątek udało mi się urwać kilka godzin. Problem był jeden, jak dojechać na łowisko. Tu z pomocą przyszła moja kochana małżonka, pewnie widziała, że ju…

zobacz więcej » 46

• 2015-03-02, komentarze (3)

Przedwiośnie z przystawką

Wędkarski wypad nad rzekę Drwęcę podczas, którego łowimy na przystawkę spławikową. Wykorzystywane przynęty to groch, mady i czerwone robaki. W powietrzu czuć powoli wyczekiwaną wiosnę i mam nadzieję, że na dniach ryby ruszą się konkretnie.…

zobacz więcej » 3

• 2015-03-01, komentarzy (14)

Sposób na jesienno-zimowe płocie z glinianki

Gdzie łowić?W okresie jesienno-zimowym jednym z moich ulubionych płociowych łowisk są glinianki położone w miejscowości Zielonka. Łowisko to jest bardzo zróżnicowane i każdy znajdzie tam miejsce dla siebie. Ja najbardziej upodobałem sobie część z małymi stawami położonymi od strony torów kolejowych. W okresie późno jesiennym wybieram odcinki łowiska z wodą od 1,3m do 2,5m. Podczas typowania łowisk…

zobacz więcej » 14

• 2015-02-15, komentarzy (7)

Fenomen feedera

W wodzie żyją nie tylko drapieżnikiZakochanemu bez pamięci w spinningu wędkarzowi trudno jest myśleć o rybach inaczej niż o żądnych mięsa, niekoniecznie zębatych bestiach , które w nieskrępowany niczym sposób folgują swoim morderczym instynktom. Kiedy mówię, że wybieram się na ryby to zawsze pierwszym skojarzeniem będzie szczupak, sandacz, okoń czy boleń Po latach mojej przygody z wędkarstwem dziś…

zobacz więcej » 7

• 2015-01-17, komentarze (3)

Warciański feeder i test zanęt Goodfish

W ostatnich tygodniach grudnia byłem pochłonięty spinningiem. Do tego tak naprawdę stopnia, że moje nogi zaczęły odmawiać posłuszeństwa. Chcąc nie chcąc, musiałem więc zrobić sobie krótką przerwę. Aby nie rezygnować jednak zupełnie z wędkowania, postawiłem na feeder. Niedzielne wyprawy na zębacze, zastąpiłem spokojniejszą, noworoczną już zasiadką, ukierunkowaną na leszcze. Przy okazji miałem możli…

zobacz więcej » 3

• 2015-01-07, komentarzy (10)

Jesienny spinning

Znowu nie było takiej jesieni, jaką bym sobie życzył, ale było zdecydowanie lepiej, niż w roku poprzednim. Owszem, było sporo podobieństw: ciepło, brak śniegu i przymrozków (no, jakieś się tam zdarzyły, ale było ich bardzo mało), ale największa różnica była w ciśnieniu atmosferycznym. W minionym roku, było ustabilizowane, nie wariowało prawie w ogóle - jesienią 13", niemal bez przerwy, mieliśmy si…

zobacz więcej » 10

• 2014-12-28, komentarzy (25)

Wspomnienie wielkiej rzeki...

Decyzja o tym wyjeździe zapadła w naszych głowach na wiele dni wcześniej, zanim byliśmy wreszcie w stanie go zrealizować.Traktowaliśmy tą wyprawę jako prawdziwy sprawdzian naszej męskości - wędkarską inicjację. Nigdy przedtem nie odważyliśmy się samotnie rzucić wyzwania Wielkiej Rzece. Owszem, bywaliśmy tu i ówdzie, łowiliśmy nawet całkiem niezłe ryby ale zawsze pod czujnym okiem "starych wygów". …

zobacz więcej » 25

• 2014-12-28, komentarzy (8)

Sztuczna ochotka... szybko, tanio i łatwo ?

Witajcie drodzy koledzy Wędkarze i koleżanki Wędkarki, dzisiaj chciałbym przybliżyć kwestię sztucznej ochotki jako przynęty podlodowej.Ochotka sztuczna, jak każda rzecz na świecie ma swoich zwolenników, jak i przeciwników, a co za tym idzie wady, i zalety, które chciałbym w poniższym wpisie przybliżyć.Zalety: 1. jest ona z pewnością trwalsza od żywej larwy i można na nią dłużej łowić.2. w pod…

zobacz więcej » 8

• 2014-12-22, komentarzy (5)

Testy Zanęt M.V.D.E-lin/karaś cz. 3 oraz podsumowanie

Witam wszystkich serdecznie. Dzisiejszym wpisem chciałbym podsumować przeprowadzone przeze mnie testy zanęt M.V.D.E. w kategorii lin/karaś. Oprócz ostatniej części relacji przedstawię wam również moją opinię i spostrzeżenia na temat każdego z testowanych produktów z osobna. Zapraszam was koleżanki i koledzy do lektury.W ostatnich dwóch wpisach przedstawiłem przebieg moich testów na czterech łowisk…

zobacz więcej » 5

• 2014-12-18, komentarzy (8)

Ziarna, makaron oraz robaki- czyli jak utrzymać ryby w łowisku?

Podstawą skutecznego nęcenia jest odpowiednia kompozycja mieszanki zanętowej. Oprócz składników odpowiadających za pracę zanęty, czy też pełniących rolę wabiącą, należy zadbać o obecność w serwowanej przez nas mieszance, składników odpowiadających za utrzymanie ryby w łowisku. Do tej ostatniej grupy zaliczamy przeróżnego rodzaju ziarna, pellety, robaki białe, czerwone itd. Poniżej kilka słów o mie…

zobacz więcej » 8

• 2014-12-17, komentarzy (6)

Zaginione łowisko cz. 4

Słońce stało tuż nad horyzontem, wieczór był jasny, dobrze więc widziałem całą okolicę pod sobą. Przede mną rozpościerał się widok na całą bagienną dolinę. Z tej wysokości doskonale widziałem w odległości około kilkunastu kilometrów jezioro, obrzeżone gęstym sitowiem. Przez lornetkę zauważyłem liczne, niewielkie wyspy, na których wyraźnie coś się ruszało ale nie mogłem poznać co to jest.Z tego kr…

zobacz więcej » 6

• 2014-11-29, komentarzy (40)

Leszcze oraz płocie na spławik w mroźny listopadowy poranek

Mroźny listopadowy spławik Na prawdopodobnie ostatnią spławikową wyprawę w tym roku wybrałem się nocą z 28 na 29 listopada. Celem mojej wyprawy były oczywiście płocie i leszcze na spławik z Kanału Żerańskiego, które w tym roku są wyjątkowo nieaktywne. Opis wyprawy:Na łowisko dotarłem około godziny czwartej rano. I pomimo tak wczesnej godziny myślałem, że akwen będzie bardzo oblegane, ale po dojech…

zobacz więcej » 40

• 2014-11-19, komentarze (3)

Zepsute starorzecze

Zepsute starorzeczeKolejny tegoroczny długi weekend przed nami, jest więc okazja by wybrać się nad wodę. Prognozy pogody co prawda straszyły deszczem, ale co tam deszcz, jak chce się pooddychać na świeżym powietrzu. Choć przyznać muszę, że nie tylko o oddychanie tu chodzi, a o wielce szanownych panów szczupaka i okonia, które to nie zaszczyciły naszych haczyków swą obecnością w tym roku.Oczywiście…

zobacz więcej » 3

• 2014-10-26, komentarzy (6)

„Przypadkowy” leszcz na spinning

W niedzielne popołudnie 26 października wybrałem się z kolegą nad rzekę Wartę w miejscowości Sieraków. Naszym celem było złowienie szczupaka na spinning, choć szczęśliwi bylibyśmy także gdyby na nasze przynęty skusiły się okonie. Obrzucanie główek zaczęliśmy od godziny 13.30. Pierwsze dwie – zero brań, przy trzeciej około godz. 14.30 na mojej wędce melduje się szczupak o wymi…

zobacz więcej » 6

• 2014-10-25, komentarzy (26)

Wstępny rekonesans nad Kanałek Żerańskim

Wstępny rekonesans nad Kanałek ŻerańskimNareszcie nasza ukochana i oczekiwana jesień nadeszła. I cieszą się z niej nie tylko łowcy drapieżników ale także białorybu. I tak się składa że w obu grupach jestem ja Boczny Trok łowca jesiennych okoni jak i płoci z nad Kanału Żerańskiego. Jesień jest czasem dość oczekiwanym przeze mnie ze względu na to że to właśnie podczas jej przymrozków w moim podbiera…

zobacz więcej » 26

• 2014-10-16, komentarze (4)

Wietrzny bat.

Wtorek siódmego października przywitał mnie porankiem pełnym wrażeń bo moja najstarsza pociecha stwierdziła że nie wybiera się do przedszkola. Moja córka upór i zaciętość odziedziczyła po tacie więc był niezły cyrk aby przekonać ją jednak do wizyty w przedszkolu. Gdy tylko małżonka pojechała zawieść dziecko do przedszkola, ja pilnie nasłuchując czy najmłodszy członek rodziny się nie budzi, błyskaw…

zobacz więcej » 4

• 2014-10-08, komentarzy (0)

Nocny (letni) leszcz

Wstępne plany na tegoroczne lato, były mocno spinningowe. Ba, nocno spinningowe. Jednak, jak to czasami bywa, na planach się skończyło i podczas minionego lata, skupiłem się mocno na nocnych, ale nie spinningowych sandaczach, a feederowych leszczach.W roku ubiegłym, wybrałem się kilkukrotnie typowo na nocnego leszcza i jak na pierwsze "celowe" próby, złowienia łopaty po ciemku, wyniki były zadowal…

zobacz więcej » 0

• 2014-10-05, komentarzy (0)

Leszczowanie

Sposób spędzenia soboty - 4.10.2014 r. - podpowiedział mi Edek. Była to propozycja wspólnego spławikowania w porównywalnych warunkach. To coś w rodzaju treningu bez trenera. Chodziło o sprawdzenie atrakcyjności zanęty, trafności dobrania użytych zestawów i rozpoznanie dna pod kątem, gdzie łowimy leszcze - dalej od brzegu - na 13-stkę, czy bliżej brzegu - na 9,5 -tke. łowiska nie będę wymieniać z …

zobacz więcej » 0

• 2014-09-29, komentarze (3)

Definitywne zakończenie

Jest ciemno. Kot wyszedł na spacer, nie ma z kim porozmawiać i dlatego muszę to opisać. Po sobotnich zawodach w spławiku, pozostało mi trochę zanęty i robaczków. Ponieważ niedziela zaczęła się słonecznie, spakowałem do samochodu tyczkę ze stanowiskiem i ruszyłem nad zbiornik Brzegi 3. Zamierzałem dotrzeć na groblę rozdzielającą zbiorniki Brzegi 3 od Brzegów 1, żeby na zbiorniku Brzegi 3 czatować n…

zobacz więcej » 3

• 2014-09-27, komentarze (3)

Zakończenie w spławiku - taktyka na zawody

Rano, już na wyjściu z klatki schodowej przywitał mnie deszczyk. Nie cofnąłem się. Wszak oprócz tego, że jestem zawodnikiem amatorem, to jestem także działaczem wędkarskim. To ja mam realizować rekreację i sport. Jeżeli już przyjdzie mi uznać wyższość deszczu nad planem zawodów naszego Koła, to miejscem do podjęcia decyzji jest uzgodniony plac zbiórki nad wodą. Tu - o 8.05 stawili się już wszyscy …

zobacz więcej » 3

• 2014-09-24, komentarzy (8)

Wędkowanie na Bugu - odsłona druga

Jakieś miesiąc temu siedząc z kumplami przy kartach (w tym oczywiście z sąsiadem) pada hasło, musimy jechać na Bug. Od słowa do słowa i wyprawa gotowa. Dwóch naszych kolegów postanowiło jechać z nami. Wyjazd zaplanowany na połowę września, ostatecznie ruszyliśmy 18. W tak zwanym międzyczasie, byłem jeszcze na weselu, gdzie temat przy stole zszedł na wędkarstwo. Okazało się że dwóch braci mojej …

zobacz więcej » 8

• 2014-09-16, komentarzy (0)

Odbyły się Zawody o Największą Rybę w Kole nr 50 ,,Ciepłownik'' w Stalowej Woli

Odbyły się Zawody o Największą Rybę w Kole nr 50 ,,Ciepłownik

Zawody towarzyskie Największa Ryba w kole nr 50 Ciepłownik" odbyły się zgodnie z planem na zbiorniku Warchoły"w dniu 07.09.2014r. Frekwencja jak widać nie dopisała a szkoda bo nagrody były niczego sobie.W zawodach wzięło udział 11 kolegów. W tym dniu była piękna pogoda. I myślę że koledzy wędkarze są również grzybiarzami więc wybrali pewnie tę formę odpoczynku. Ryba w tym dniu nie brała jak zwykle…

zobacz więcej » 0

• 2014-09-11, komentarzy (28)

Makaron wędkarski na jesień

Makarony na jesienne wędkowanieWrzesień, październik, a nawet listopad, to jeden z ciekawszych miesięcy, podczas którego można zapolować nad jeziorami i rzekami nie tylko na ładnego drapieżnika, ale także leszcza, czy też płoć. Okres zakwitów i wysokich temperatur już praktycznie za nami, więc i białoryb przystąpił do odrabiania zaległości w pozyskiwaniu pokarmu i gromadzeniu zapasów, przed zbliża…

zobacz więcej » 28

• 2014-09-09, komentarzy (0)

Rodzinne wędkowanie

Zgodnie z wieloletnią tradycją na zaproszenie trzy pokoleniowej rodziny wędkarskiej tj. dziadek Zbyszek, tata Marek i ja najmłodszy zaprosiliśmy rodziny wędkarskie z Koła Nr 109 "METALURG" Kutno na zawody wędkarskie - rodzinne wędkowanie. W sobotnie popołudnie spotkaliśmy się nad "ROGALEM" aby rozegrać pierwszą turę zawodów tj. spławik metodą odległościową. Po ich zakończeniu spotkaliśmy się na ws…

zobacz więcej » 0

• 2014-09-08, komentarzy (17)

Lin na nogacie w księżycową noc

Księżycowa noc i Pan Profesor06-07 Września 2014-Noc księżycowa, 9 stopni i lekki wiatr.Po powrocie z grzybów w Ornecie, szybko zapakowałem kije i nad wodę. Dojechałem nad rzekę Nogat, ustalałem miejscówkę przez tydzień, na łowisku byłem o 19:00. Piękny dzień skusił mnie na ten wypadzik. Do godziny 23: 00 cisza jak by makiem zasiał. Zawsze uwielbiam tą ciszę, ponieważ większe okazy mają szanse na…

zobacz więcej » 17

Ogłoszenie płatne

Bagna u Mańka - Stulno k. Woli Uhruskiej - łowisko specjalne i agroturystyka
„Bagna u Mańka” to położone na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim, tuż przy g…

Bagna u Mańka - Stulno k. Woli Uhruskiej - łowisko specjalne i agroturystyka „Bagna u Mańka” to położone na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim, tuż przy granicy z Ukrainą, w miejscowości Stulno k. Woli Uhruskiej malownicze tereny zajmujące powierzchnię około 50 ha. W skład całego kompleksu…

zobacz całe ogłoszenie »

daj ogłoszenie

zamów reklamę

rekordy Twojego Koła PZW »