Dorsz - Jak złowić?

Jak złowić dorsza, łowienie dorszy, sposób na dorszeDorsz oczami doświadczonych wędkarzy. Sprawdź, jak złowić dorsza. Tylko u nas najlepsze i sprawdzone porady na temat łowienie dorsza. Dowiedz się jak przechytrzyć dorsza. Najlepsze wskazówki od społeczności wędkarzy z całej Polski.

Powrót - Dorsz kompendium

"Bałtyk" da się lubić

Morska majówka rodzin wędkarskich połączona z cyklem zawodów rozgrywanych na wodach naszego pięknego Bałtyku zakończyła się chyba następnym naszym niewielkim sukcesem. Już w dniu 19 maja pierwsi zaczynają treningi morskie. Pierwsze dwa dni próby walki z beloną, która kończy się sukcesami. W czwartek…

Pierwszy dzień sezonu szczupakowego postanowiłem rozpocząć od przetestowania, wygranego niedawno w konkursie wedkuje.pl na Twitterze, kołowrotka morskiego Robinson Quartz Pro Sea. A że, nad morze miałem dość daleko, tym razem przysłużył mi się on przy ciężkim spinningu. Wcześniej jednak, miałem…

- RADOSNE OBLICZE – Pod koniec września zadzwonił do mnie Stachu i oświadczył, że jedziemy na dorsze. Uznałem to za wspaniały pomysł. Nigdy nie byłem na otwartym morzu, a tym bardziej na połowie dorszy. Ekscytacja i ton, z jakim wypowiadał to Stanisław nie pozwolił mi odmówić. Przypomniał…

Miesiąc maj jak zwykle będzie przebiegał w naszym Kole na sportowo. Rozpoczynamy od współorganizacji zawodów wędkarskich Gminy Nowe Ostrowy o puchar Wójta Gminy Kutno Zdzisława Kostrzewy na „ROGAL-u” w dniu 1.05. Zawody otwarte dla mieszkańców gminy. Tego samego dnia startuje drużyna w z…

Grupa kilkunastu osób spędziła wspólny weekend nad Bałtykiem. Wybraliśmy Łebę jako miejsce bazowe dla wypraw na dorsza. Niestety pierwszego dnia pogoda nas nie rozpieściła i musieliśmy zrezygnować z rejsu. Jednak i to miało swoje dobre strony bo mogliśmy zwiedzić Łebę i poznać ciekawe miejsca. Space…

[p]Zestaw sumowo morskiPodczas przedostatniego rozdania sprzętu dla posiadaczy konta Vip poszczęściło mi sie i zostałem obdarowany zestawem sumowo morskim. Miałem zamiar przetestować sprzęt i opisać. Niestety ze względu na pewne cechy sprzętu o których napiszę później sprzętu nie przetestowałem na ż…

Ryby posiadają cztery zmysły: wzrok , dotyk - czyli linię naboczną, węch oraz smak. Smak się dzieli na wewnętrzny w otworze gębowym i smak zewnętrzny, gdzie kubki smakowe są rozmieszczone na zewnątrz ciała, w wąsikach , na skórze, a nawet na płetwach. Poszczególne zmysły są w różnym stopniu roz…

czytaj więcej

Reklama

Sprzęt na dorsza

Zrealizowany w Darłowie materiał jest zestawem prostych porad dla wszystkich, którzy maja zamiar wybrać się na dorsze, a nie zrobili jeszcze zakupów lub chcą dokonać zmian w swoim wyposażeniu. Stereotypy o sprzęcie służącym do morskich połowów obala pięciokrotny mistrz Polski, oraz mistrz Europy w w…

Witam. Zapisałem się do forum głównie z powodu wyprawy na dorsza do Władysławowa. Termin wyprawy był ustalony na 14-ego kwietnia 2013 na Admirała II. Osoba odpowiedzialna za kontakt, zawiodła twierdząc że miała swoje sprawy rodzinne do załatwienia i nie ma obowiązku na odbieranie każdej rozmowy, k…

O mały włos, a tytułowe rozpoczęcie sezonu opóźniło by się o kolejny tydzień lub dwa, pogodę i warunki na oceanie śledziłem od tygodnia i wyglądało na to że w końcu trafimy okienko pomiędzy dużymi falami, silnym wiatrem i deszczem, chociaż ten ostatni jest do przyjęcia, niestety moja łódka nie…

Chyba trudno o lepsze miejsce na hobby jakim jest wędkarstwo morskie niż Irlandia, no może wyłączając Norwegię i Szwecję :) A dlaczego morskie ? A to dlatego, ze wędkowanie na wodach śródlądowych jest praktycznie niemożliwe ze względu na to, że większość rzek i jezior jest otoczona pastwiskami, na k…

Od roku planowałem połowić na morzu, ale jakoś się odwlekało. Albo nie miał, kto jechać albo nie było, czym. Wreszcie się udało, jest ekipa, auto i termin zaklepany. Dzień przed wyjazdem chodzę nakręcony jak po jakimś spidzie. Non stop sprawdzam pogodę, w sobotę ma być kiepsko, ale niedziela 13.05 z…

Maj zapowiada się wyjątkowo sportowo - rekreacyjnie .Już 1 Maja koledzy zamieszkali na terenie gminy Nowe Ostrowy organizują wspólnie z Wójtem Gminy zawody ogólnodostępne dla wędkarzy z Ostrów i okolic. Miejsce zbiornik "ROGAL".Tego samego dnia drużyna Koła startuje w zawodach organizowanych przez S…

Na dorsze wyprawiałem się już od nastu lat / a może więcej/ i to na Bałtyk - z Darłówka i Kołobrzegu - a także w zatokę Kilońską z maleńkiego Heiligen Haffen , w sumie mam się za jako-tako zaawansowanego łowcę. Jakotaki wypłynąwszy w marcu br na zawody morskie naszego koła przeżyłem nader przykrą pr…

Wędkarstwo morskie to przygoda dla twardzieli,co innego łowienie z plaży w pojedynkę a co innego połów z kutra. W tym nie zbyt poetyckim wywodzie nie będzie opisów jak złowić morską rybę,tylko jak przetrwać taką wyprawę. Mowa oczywiście o łowieniu w towarzystwie kilkunastu wędkarzy na dwunasto metro…

Witam Szanowne wędkarskie grono.Chciałbym Wam opisać piękną przygodę na naszym morzu Bałtyckim. Z niecierpliwieniem oczekiwaliśmy ostatecznego potwierdzenia naszych wypływów - wiadomo pogoda o tej porze na morzu jest zmienna w krótkim okresie czasu. Wieczór na dwa dni przed wypływem wykonuję telefon…

Wydawałoby się , że złowić dorsza jest bardzo łatwo. Nic bardziej mylnego. Nie jest to łatwa sztuka , ale postaram się krok po kroku wytłumaczyć jak przechytrzyć ładnego wątłusza. Dorsz jest gatunkiem o ogromnym znaczeniu gospodarczym , dlatego presja na niego jest bardzo duża. Najczęściej łowione s…

Na temat jak złowić dorsza to wydaje mi się ze kto by nie pisał i na jakim sprzęcie by łapał to każdy będzie miał inne zdanie i na pewno będzie miał racje ja ze swej strony mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami i obserwacjami a pływam na dorsze przeciętnie od 200 do 230 dni w rokuSprzęt- są fani…

WĘDKA. Pierwszy raz na dorsza zaopatrzyłem się w wędkę o długości 270 cm i ciężarze wyrzutu 300 gram, która była dosyć ciężka bo ważyła coś ponad 400 gram (potem ją wymieniłem). Wędka takiej długości jest dla mnie optymalna ponieważ pozwala na dalsze oddanie rzutu i jednocześnie na spokojnie opukiwa…