Metody połowu karpia, sprzęt karpiowy, akcesoria karpiowe

wedkuje

Wędkarstwo karpiowe - wiadomości

Metody połowu karpia, sprzęt karpiowy, akcesoria karpioweMetody połowu karpia nie wiesz jak złowić karpia? Tu znajdziesz najciekawsze porady kolegów wędkarzy na temat połowu tej ryby. W opisach sprzęt karpiowy i najskuteczniejsze wabiki, akcesoria służące do ich połowu. Akcesoria karpiowe, sprawdź jakie występują w Polsce. Połowy karpia od A do Z w opisach społeczności wedkuje.pl.

Powrót - Wędkarstwo karpiowe kompendium »

Przeglądaj: według dat | według ilości komentarzy | według ocen | sprzętu:
    • 2012-03-23, komentarzy (13)

Wiosenna zanęta: karaś, karp, lin

Wiosenna zanęta karaś karp lin&8226; 1 szklanka zanęty Traper Ekspert Method wędzony łosoś lub krewetki;&8226; 34 szklanka zanęty traper lin &8211; karaś;&8226; &189; opakowania makaronu gwiazdek;&8226; 1 szklanka gotowanych konopi;&8226; 1 opakowanie białych robaków;&8226; 1 opakowanie dendrobeny;&8226; 2 łyżki kleju do zanęt;&8226; 1 opakowanie dżdżownicy kalifornijskiejSposób przygotowanie:Kono…

zobacz więcej » 13

• 2012-03-23, komentarzy (24)

Zestaw na wczesnowiosenne karpiowate

Najwyższa pora przymierzyć się porządnie do połowu wiosennego karpia karasia i lina Miejsce mam już upatrzone znam dokładnie ukształtowanie dna a nawet rodzaj i głębokość osadów dennych oraz rozmieszczenie i rodzaj występującej tam roślinności Pozostaje tylko zasadnicze pytanie na co będziemy je łapać i jaki wybierzemy zestaw W związku z tym że zdecydowałem się na nęcenie punktowe i wędkowanie na …

zobacz więcej » 24

• 2012-03-14, komentarzy (22)

Wiosenna wyprawa karpiowa 2011

Jest 28 kwietnia 2011 r mija kolejny ciężki tydzień w pracy i razem z Markiem moim wiernym towarzyszem wypraw wędkarskich nie możemy się już doczekać kolejnych niezapomnianych chwil na naszej ulubionej wodzie Przez cały tydzień &8222;nakręcaliśmy się &8222; a przygotowania do naszej 3 dniowej wyprawy były zapięte na ostatni guzik Na piątek solidarnie wypisaliśmy urlopy i już w czwartek po pracy …

zobacz więcej » 22

• 2012-03-14, komentarzy (6)

Dzień Wędkarza 19 marca 2012

Wszystkim wędkarzom życzymy udanego tegorocznego sezonu wędkarskiego oraz spełnienia osobistych marzeń i oczekiwań Życzymy również samych sukcesów w rywalizacji wędkarskiej nie tylko w kole okręgu ale również w kraju i zawodach komercyjnych Nie życzymy połamania kija ale taaaakiej ryby (jak na zdjęciu obok):)Z wędkarskim pozdrowieniem Zarząd Koła Sira Sieradz:) …

zobacz więcej » 6

• 2012-03-09, komentarzy (32)

Jak zostać kłusownikiem

Wielkimi krokami zbliża się nowy sezon 2012 niektórzy już rozpoczęli przygodę z wędką inni dopiero zaczną swoje podboje ale są i tacy którzy mogą tego sezonu nie rozpocząć Powód porozumienia międzyokręgowe Przykład wędkarz mieszkaniec małego miasteczka przez które przepływa mała rzeczka Od najmłodszych lat kiedy tylko zaczął łowić ryby ta rzeczka jest dla niego najlepszym łowiskiem nigdy nie w…

zobacz więcej » 32

• 2012-03-05, komentarzy (17)

Tri-pod firmy Trend recenzja

Witam dziś chciałem się z wami podzielić wnioskami z zakupu tripoda z półki mocno ekonomicznejMianowicie zakupiłem tripod z allegro z firmy Trend i muszę przyznać że po otrzymaniu przesyłki moje obawy co do tego zakupu zostały całkowicie rozwiane Ma co do tego artykułu tylko jedno ale którego nie jestem w tej chwili w stanie podeprzeć dowodami a jedynie śmiem przypuszczać że może to być słaby punk…

zobacz więcej » 17

• 2012-03-04, komentarzy (18)

Ryby a zachowanie na łowisku

Bardzo dużo mówi się o tym że jadąc na upragniony wypad na ryby oddychamy czystym powietrzem mamy kontakt z przyrodą odpoczywamy i jednocześnie czerpiemy przyjemność z naszego hobby Ale zacznijmy w innym tonie jedziemy na ryby ogólne zafascynowanie jakieś wewnętrznę zdenerwowanie szykujemy sprzęt zanęty przynętyKażdy wędkarz chcę przed wyjazdem dopiąć wszystko na ostatni guzik wszystko mus…

zobacz więcej » 18

• 2012-02-26, komentarzy (39)

A może by tak z łuku? Etyczne połowy?

Witam W latach zimnej wojny sowieci po obejżeniu filmu jaki wam przesyłam powiedzieli by zapewne'&1082;&1072;&1087;&1080;&1090;&1072;&1083;&1080;&1089;&1090;&1080;&1095;&1077;&1089;&1082;&1080;&1081; &1047;&1072;&1087;&1072;&1076; &1074;&1077;&1089;&1077;&1083;&1086;' co znaczy kapitalistyczne zabawy zachodu Czasy nam się zmieniły a z nimi praktycznie wszystko Jak się okazuje wędkarstwo także ewa…

zobacz więcej » 39

• 2012-02-26, komentarzy (11)

Mrożone kulki na wiosnę

Tym razem postanowiłem zrobić samemu kulki z gotowego mixu z dodatkiem mięska tuńczyka z puszki ale nie suszone lecz mrożonePrzepis:600g Traper expert boilie mix halibut150g mielony pellet halibutowy50g gammarus1 puszka tuńczyka w oleju ( olej z puszki dodać do jajek )9 jajekświeżo mielony pieprz Jajka wbić do miski dodać olej z puszki od tuńczyka zmielone mięso tuńczyka rozprowadzić w jajkach…

zobacz więcej » 11

• 2012-02-22, komentarzy (20)

Jak zrobić coś na czym zahaczymy w wędce haczyk

Witam wszystkich serdecznie dzisiaj wpadłem na pomysłW jaki sposób mógłbym zahaczyć mój haczyk aby nie wypadał w czasie drogiA więc niektórzy zahaczają haczyk o korek ale po pewnym czasie korek zaczyna się niszczyćNiektórzy z gumki recepturki ale po pewnym czasie one też nie zdają egzaminu i pękają można również za przelotkikabłonekJa wymyśliłem prosty sposób który ułatwi życieWystarczy nam kawał…

zobacz więcej » 20

• 2012-02-21, komentarzy (0)

Przepisy na kulki karpiowe

Witam Panowie już niedługo będzie cieplej wiec mam do podzielenie się z wami przepisami na kulki karpiowe {sprawdzają się też na inne rybki} myślę że każdemu się przydadzą których bd kiedyś więcej jak na razie daje cztery przepisy bardzo dobre i skuteczne przejdźmy do rzeczy :Przepis 1: Ugniatamy trochę piernika z miodem i cukrem i pozostawiamy w naczyniu Do drugiego naczynia z przegotowaną wo…

zobacz więcej » 0

• 2012-02-11, komentarzy (12)

Jak wyciągnąć przelotkę z teleskopu

Mam wędkę która już jest stara i postanowiłem z niej wyciągną przelotki które mogły by mi się w przyszłości przydać lub osobą które znamA więc przejdźmy do rzeczy musimy podpalić świeczkę lub użyć zapalniczkiPodgrzewamy przelotkę około 15 20 sekund ale pamiętajmy aby ja obracać powoli w wękach nad swieczkąPotem bierzemy kombinerki i ściągamy przelotkęMożemy również zdjąć ją palcami ale nie poleca…

zobacz więcej » 12

• 2012-02-10, komentarzy (42)

Jak łapać duże karpie - radzi Edmund Gutkiewicz

Mój problem polega na tym że w okolicy mam wiele stawów w których są karasie i karpie w większości I łowie już na nich z półtora roku i łowię tylko na robaczka grunt to ok 50 cm Zdarzają nam się takie po 2030 cm ale to raz na 2 tygodnie a tak zwykle to od 10 cm do 15 cm karasie zdarzył mi się 1 karpik 11 cm Stawy są do 160 głębokości dno średnio zamulone z roślinnością Co robić żeby łowić te więks…

zobacz więcej » 42

• 2012-02-08, komentarzy (24)

Kulki proteinowe własnej roboty

Kulki proteinowe własnej roboty to często stosowana przynęta na karpie i amury Można kupić je w każdym sklepie wędkarskim w różnych smakach i wielkościach Można także zrobić je samemu Czasami są nawet lepsze od tych ze sklepu wędkarskiegoGdy robię sam kulki proteinowe wykorzystuję ten przepis:&189; szklanki zmielonej psiej karmy&190; szklanki mąki pszennej&190; szklanki mąki kukurydzianej&18…

zobacz więcej » 24

• 2012-02-06, komentarzy (64)

Pierwszy karp na kulkę

Urodziłem się i wychowałem w Parczewie Jest to małe miasteczko na Lubelszczyźnie położone w rozwidleniu rzek Piwonii i Konotopy Na ryby pierwszy raz zabrał mnie mój Tato Pojechaliśmy do lasu i znaleźliśmy odpowiedni kij leszczynowy Potem w sklepie kupiliśmy żyłkę spławik i haczykCo to była za frajda siedzieliśmy nad rzeką i łowiliśmy płotki Lata mijały a ja co wakacje wycinałem kij kupowałem żyłkę…

zobacz więcej » 64

• 2012-01-29, komentarze (3)

Co powinniśmy wiedzieć o wędkach i kołowrotkach

To czy łowisz na sztuczne przynęty czy nie często w równym stopniu zależy od użytego sprzętu i od zastosowanej przynęty A żadna część wyposażenia żaden element zestawu nie jest tu tak istotny jak wędzisko i kołowrotek Bez odpowiedniego wędziska nie jesteś w stanie rzucić przynęty wystarczająco daleko i precyzyjnie Nie czujesz także pracy przynęty możesz więc mieć kłopoty z wykryciem brania Wytwórn…

zobacz więcej » 3

• 2012-01-19, komentarze (4)

Przechowalnia ostatnia ostoja

Wtajcie Chodząc w poprzednim sezonie nad wodę i przy okazji łowiąc ryby lub inaczej mocząc kija zdarzało mi się coś od czasu do wyłowić mniejsze większe stuki choć potworów nie było I mając na uwadze ich zdrowie które nie chybnie zbliża się do końca i z racji swojej miejsca w łańcuchu pokarmowym prędzej czy pużniej trafi na talerz i oczywiście zostanie poddana konsumpcji A że nie lubię ich w post…

zobacz więcej » 4

• 2012-01-14, komentarzy (13)

O etyce słów kilka

Na początek przyswoimy sobie znaczenie słowa etyka Po pierwsze jest to zespół norm i ocen moralnych charakterystycznych dla danej zbiorowości społecznej grupy społecznej klasy warstwy środowiska Po drugie jest to filozoficzna nauka o moralności zajmująca się wyjaśnieniem i ustalaniem takich kategorii jak dobro i zło odpowiedzialność sumienie powinności oraz wytyczaniem zasad i norm moralnego po…

zobacz więcej » 13

• 2012-01-14, komentarz (1)

Pierwsza w 2011 roku

Pewnie każdy z Was czuje się podobnie jak Ja Mamy połowę stycznia więc czas na przemyślenia związane z zeszłym sezonem oraz intensywne zaangażowanie nad kolejnym Jest to okres gorączkowego &8211; no może przesadziłem myślenia nad sprzętem ale także jest to czas na powspominanie zeszłorocznych zasiadek&8230; To chyba najlepszy sposób aby ten zimowy okres który się w końcu z opóźnieniem zaczął przep…

zobacz więcej » 1

• 2012-01-14, komentarzy (5)

Mój pierwszy raz...

Witam Z racji ze od niedawna łowię chciałbym opowiedzieć o pierwszy swoim wyjściu na ryby Od dłuższego czasu kolega namawiał mnie na spróbowanie sił i powrót do "macierzy" Po decyzji na tak przygotowania trwały pełną parą nauka wiązania haczyków zakupy nowych żyłek odgruzowania kołowrotka i takie tam No ale trzeba było się zastanowić gdzie pójść łowić a że w mojej okolicy jest sporo takich fajny…

zobacz więcej » 5

• 2012-01-13, komentarzy (20)

Tripod - strata pieniędzy czy dobre rozwiązanie ?

Ostatnio na emaila otrzymałem wiadomość dotyczącą czy warto kupić stojak typu TRI POD Sam nie wiem od czego zacząć jest tyle plusów i minusów takiego statywu Ale powiem jak sądzę a więc nie mamy zawsze możliwości na rybach wbić podpórek w ziemię np: mamy podłożę z betonu albo ziemia jest zbyt twarda i przy mocnym wkręcaniu zwykła podpórka może nam sie połamać Popatrzmy na to z strony finansowej zw…

zobacz więcej » 20

• 2012-01-12, komentarzy (12)

Karp jak z bajki

Witam pewnego pięknego dnia postanowiłem wybrać się na ryby Była godzina 6:00 kiedy wyruszyłem z domu na łowisko dotarłem o 6:30 postanowiłem jeszcze zabrać mojego kolegę A więc o godzinie 7:00 stanowisko było gotowe łapałem wtedy na kulkę truskawkową O godzinie 11:00 przyjechał znajomy karpiarz i rozbił się obok nas siedzieliśmy i siedzieliśmy z myślą że zaraz coś werznie ale nic a więc umówiłem …

zobacz więcej » 12

• 2012-01-09, komentarze (2)

Przynęty naturalne w kilku słowach

Larwy ochotkowatych (ochotkajokers)Jest to przynęta bardzo skuteczna przez cały rok na wszystkie ryby spokojnego żeru Ponieważ ochotkowate to dość liczna rodzina larwy mogą się znacznie różnić Te większe osiągają 34cm w kolorze krwisto czerwonym lub rubinowym wędkarze stosują jako przynętę haczykową Mniejsze larwy tzw jokers dodawane są do zanętyLarwy muchy plujki (białę robaki)Ryby przyciąga duża…

zobacz więcej » 2

• 2012-01-08, komentarzy (7)

Zasady nęcenia ryb

Podstawowe zasady nęcenia:1Wybieramy zawsze składniki których właściwości nęcących jesteśmy pewni2Nie należy mnożyć ilości składników ponad miarę ilość nie przechodzi w jakość3Dbajmy o to by składniki zanęty były świeże4Proporcje poszczególnych składników muszą być zgodne z ich właściwościami; należy korzystać z zasady złotych proporcji5W czasie przygotowania zanęty nie można niczego zaniedbać lub…

zobacz więcej » 7

• 2012-01-06, komentarzy (12)

Ostatnia zasiadka w sezonie 2011

Ostatnia zasiadka w sezonie 2011 Witam serdecznie kolegów po kiju z utęsknieniem czekając na kolejny sezon wzbudzają się we mnie wspomnienia więc opiszę Wam moją ostatnia zasiadkę w sezonie 2011 Tak więc dzień wolny w pracy był zarezerwowany na wypad już długo wcześniej więc rano szybkie pakowanie gratów do samochodu i nad jezioro Miejsce zasiadki to dobrze znany mi zbiorniku w okolicy Piły …

zobacz więcej » 12

• 2012-01-05, komentarzy (18)

Koszyczek zanętowy z butelki PET

Zainspirowany niektórymi z komentarzy do mojego ostatniego wpisu 'Koszyczek zanętowy własnej roboty' postanowiłem wykonać koszyczek z plastikowej butelki PETWykonanie tego typu koszyczka jest bardzo proste wystarczy wyciąć z butelki kilka niewielkich prostokątów które po odpowiednim zwinięciu będą w stanie przybrać kształty i wymiary normalnego koszyczka Co ważne nie należy ich wycinać wzdłuż bute…

zobacz więcej » 18

• 2011-12-27, komentarzy (16)

Spóźniona i bolesna refleksja nad zakupionym sprzętem

Witam Koleżanki i Kolegów po kijuChciałem się podzielić się z Wami refleksją na którą wpadłem po zakupie sprzętu wędkarskiegoCała sprawa miała się tak że po ponad 10 letniej przerwie chciałem wrócić do sportu i rozrywki jaką było zawsze dla mnie wędkarstwo jako że na przestrzeni tych lat mój sprzęt dziwnym trafem rozpłynął się w czasoprzestrzeni (młodsze rodzeństwo) byłem zmuszony do sporego jed…

zobacz więcej » 16

• 2011-12-16, komentarzy (27)

Własny sygnalizatory brań

Własny sygnalizatory brań Chciałbym przedstawić wam dwa sposoby na zrobienie własnych sygnalizatorów brań A więc do dziełaPotrzebne będą : pudełka od kliszy (można użyć piłeczek pingpongowych ale troszeczkę więcej z tym będzie roboty tylko troszeczkę bądź innych małych pojemniczków plastikowych) sznurek albo gruba żyłka czy plecionka nożyczki nożyk ze spiczastą końcówką stara rurka antysplątaniow…

zobacz więcej » 27

• 2011-12-09, komentarze (3)

Zanęta na karpiowate

Chciałbym przedstawić zanętę na karpiowate Będą min karp lin leszcz krąp brzana karaś złocisty i srebrzysty płoć tołpyga kleń i ukleja Tyle rodzajów ryb nam wystarczyPora na zanętę Oto ona:Zanęta na karpiowate 15 bułki tartej 05 części mąki kukurydzianej 05 części kaszy kukurydzianej 1 część zmielonych płatków owsianych 02 części cukru 05 części mielonych nasion słonecznika zapach wedle własne…

zobacz więcej » 3

• 2011-12-09, komentarzy (7)

Kamizelka-bardzo przydatna rzecz dla każdego wędkarza.

Witam posiadam kamizelkę już od kilku dobrych latekma ona wiele kieszonek i dziś opowiem dlaczego warto ją miećCzęsto spinningiści mają swoje ""ulubione"" ""najlepsze"" przynęty więc w kamizelkach jest taki plastik na zaczepienie ichMuchowcy (nie wiem jak napisać) mają ulubione muchy więc kupują takie skórzane ""opakowanie"" i przechowują tam swoje muszkiNo to teraz dla każdego :Można trzymać dok…

zobacz więcej » 7

• 2011-12-09, komentarze (2)

Wszystko dla Wedkujacych

Koledzy wędkarze muszę się podzielić z Wami infoa mianowicie za pomocą naszej strony znalazłem hurtownie wędkarską która w dniu dzisiejszym została otwarta Oczywiście dopisałem się aby iść na otwarcie Fakt jest taki ze mam do tej hurtowni zaledwie 500 metrów wiec nie przepuściłem takiej okazji choć dla niektórych wędkarzy przyjazd do Poznania morze być kłopotliwy Muszę naprawdę powiedzieć ze ze w…

zobacz więcej » 2

• 2011-12-05, komentarzy (13)

Karpiowy duch

Będąc jeszcze małym chłopcem bardzo często jeżdziłem wraz z dziadkiem na jego ulubioną wodę na karpieWoda to leżała malowniczo położona pośród pól zaś z trzech stron otoczona była sosnowym lasemWszystko dla mnie było to bardzo tajemnicze a gdy nocą na pobliskich leśnych drzewach hukały sowy miałem nawet małego strachaDziadek zawsze po przybyciu nad wodę wyciągał swoje ukochane bambusy które nazywa…

zobacz więcej » 13

• 2011-12-04, komentarzy (21)

Mój zestaw gruntowy

Witam wszystkich wędkarzyChciałbym opisać pokrótce sprzęt jaki używam oraz uzbrojenie Moje gruntówki staram się montować jak najprościej bo moim zdaniem im prościej tym lepiejWędziska jakich używam do metody gruntowej to wędziska firmy Daiwa długości 360 jest to Daiwa 576M360 o cw 80120gDo tego zbroję go w kołowrotek DAM Quick SES 240 który ma 2 łożyskaprzełożenie 1:46 i tylny hamulecNa szpuli ma…

zobacz więcej » 21

• 2011-12-02, komentarze (2)

Panierowanie, czyli sztuka kamuflażu

Witam ostatnio dużo myślałem jak maksymalnie zakamuflować swój zestaw w wodziePrzeglądając różne portale i fora zostały tam wymieniane ciężarki zamaskowane typu przezroczystetorf czy inne ale koszt takich wynalazków jest niemały wiec myślę jak by tu w domowych warunkach coś wymyśleć no więc czytałem też że można kupić zwykłą oliwkę np30gnałożyc na nią klej bezbarwny i bezwonny i obtoczyć w żwirze …

zobacz więcej » 2

• 2011-12-01, komentarzy (9)

Latarka czołowa

Proszę nie przyjmować tego wpisu jako kryptoreklamy Po prostu chciałem się podzielić z resztą braci wędkarskiej informacją o czymś co uważam za dobre i bardzo przydatne Latarka czołowa &8222;czołówka&8221; czy jak by ją nie zwał nieodłączny (dzisiaj) element wieczornych i nocnych zasiadekJest ich na naszym rynku kilka kilkanaście Różne kształty sposoby mocowania rodzaje zasilania itd itp Produkt k…

zobacz więcej » 9

• 2011-12-01, komentarzy (18)

Kamizelka wędkarska – dlaczego warto ją mieć ?

Kamizelka wędkarska &8211; dlaczego warto ją mieć Na rynku mamy całą gamę różnej odzieży wędkarskiej np czapki płaszcze obuwie itp jednak nad wodą najbardziej przydatna jest kamizelka wędkarska &8211; dlaczego Kamizelka nie jest jednak obowiązkowym elementem lecz bardzo ułatwia życie wędkarzowi nad wodą dlaczego Odpowiedź jest prosta kamizelka posiada ogromną ilość kieszeni jest wygodna po…

zobacz więcej » 18

• 2011-11-25, komentarze (2)

Raz, dwa, trzy - nęcimy

Aby skutecznie łowić należy przyzwoicie nęcić w przypadku gdy na rybki wybieramy się na 45h na przykład z batem i nastawieniem na płocie lescze i uklejki do wody wrzucamy kule zanętowe i po kilku chwilach Można liczyć na branie czyli nie jest konieczne długotrwałe necenie we przypadku karpia jest inaczej chodź nie zawsze&8230;Gdy na początku swojej przygody z rybami rozmawiałem z starszymi i bardz…

zobacz więcej » 2

• 2011-11-24, komentarzy (12)

Basenowe miśki

W okolicach naszego miasta płynie rzeka Odra toteż znajdują się tutaj baseny portowe w których to odbywał się przeładunek różnego rodzaju towarów takich jak np węgielruda złom a również i zbożeCzęśc przeładowywanego zboża np przenicy spadała z ogromnej dżwigowej łyżki oczywiście do wodyRyby karpiowate tylko czychały na taką wyżerkę i wokół cumujacych tam barek miały bardzo bogatą stołówkęPrzeładow…

zobacz więcej » 12

• 2011-11-22, komentarze (2)

Człowieczy killer

To już jesień jak to szybko wszystko mija sezon minął nam jak by to wszystko działo się wczoraj wszystko mija nam bezpowrotnieZastanawiamy się tylko ile to niewykorzystanych sytuacji mieliśmy nad wodą ale dochodzimy do wniosku niech niezacięte rybki sobie pływają będzie więcej atrakcji w przyszłym rokuMyślimy nad naszymi wyprawami że mogły byc lepsze mogły byc bardziej zorganizowane ale niczego ni…

zobacz więcej » 2

• 2011-11-21, komentarzy (21)

Kartoflany przysmak

Piękna liliowa zatoczka starej glinianki malowniczo położona niedaleko Kożla czasami przypominająca mi lata mojej młodości ponieważ to tutaj właśnie łowiłem swoje pierwsze krasnopiórki czy też karasieTo własnie tutaj podglądałem starszych wędkarzy łowiących dorodne karpie na kartofla trochę im zazdroszczącNo ale dorastając w erze proteinowych wynalazków takich jak kulki czy też tak znakomity pelet…

zobacz więcej » 21

Ogłoszenie płatne

daj ogłoszenie

Mój rekordowy leszcz
rekordy Twojego Koła PZW »