Renowacja starej Romany

/ 23 odpowiedzi / 10 zdjęć
Witam!  Ponieważ stałem się posiadaczem starej Romany chciałem zaczerpnąć porady. Zabrałem się za remont kadłuba i mam pare pytań. na razie jestem w trakcie usuwania farb: antyporostowa na części podwodnej, wydaje m się ze cały kadłub był malowany na zielono bo podczas usuwania zdzierałem pęcherze a pod nimi jest biała powłoka ,,prawdopodobnie żelkot". Na całym kilu jest zdarty aż  do laminatu. Czym mogę to pokryć żeby zachować wodo odporność. Cały kadłub chcę pomalować podkładem epoxydowym 2x i farbą poliuretanową. Dodam ze łódz będzie slipowana co wypad więc antyporostówka odpada. Odkryłem też pare uszkodzeń prawdopodobnie próby naprawy osmozy jakąś szarą szpachlą. Jutro zabieram się za szlifowanie tej zielonej farby, zrobie pare fotek i wrzuce dla zobrazowania sprawy. Proszę o fachowe rady bo to moja pierwsza łódka i na pewno szybko nie zmienie.  
u?ytkownik221


O remoncie łodzi Romany czytam tu na forum od kilku lat, co raz ktoś ją zaczyna remontować ale chyba nikt nie skończył? Wystarczy poszukać na portalu a znajdzie się wiadomości dotyczące remontu łodzi Romany, chyba ze ciągle to ta sama stara poczciwa Romana. (2014/02/19 08:43)

Michu2128


Ja mam zamiar ją skończyć nie będzie to jakiś jacht tylko łódka na ryby. Wieczorem wrzucę fotki. Zapraszam do dyskusji.  (2014/02/19 17:06)

Michu2128


Tutaj widać małą dziurę. Nie jest na wylot, mam zamiar zeszlifować odtłuścić amoniakiem, szpachlówka epoksydowa. co o tym sadzicie?

(2014/02/19 18:46)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Tu widać zdarty żelkot do laminatu. Nie wiem co z tym zrobić, pomaluje chyba topkotem. (2014/02/19 18:48)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Ubytki spowodowane prawdopodobnie naprawa osmozy widać na środku małą dziurkę. Szpachel zlazł bez większego problemu. Oczytałem się różnych wypowiedzi na forach i postanowiłem zeskosowac szerzej i dac małą łate żywica+mata, później szpachel i malowanie.

(2014/02/19 18:53)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Pod zieloną farbą widać białe coś ,,żelkot'' chyba. Zielona powłoka jest dość cienka i dość mocno się trzyma. 

(2014/02/19 18:57)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Nie jest chyba aż w tak złym stanie, ale chce ją podreperować i pomalować żeby wytrzymała pare latek. (2014/02/19 18:59)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

HornBoats


Michu2128 czy liczyłeś ile Ciebie może kosztować ten remont? (2014/02/19 21:09)

kodzak124


a ile satysfakcji chłopak będzie miał a koszta mysłe ze 400-500 złoty na pomalowanie starczy (2014/02/19 21:16)

Michu2128


Własnie tak mi wychodzi ok 500 zł. Dzisiaj nie miałem na nią casu, ale załatwiłem papiery szlifierke z reg. obrotów i oscylacje. Kolega sprezentował mi farbę Hempla 20kg + 5 kg utwardzacza, farba okrętowa, zastanawiam się czy tym nie pomalować. Kolor trochę nie taki bo srebrny metalik. Co o tym sadzicie? stosował ktoś tą farbę do łodzi laminatowych? Może podkład epoksy a potem Hempla? (2014/02/20 23:00)

unril


robiłem remont prawie identycznej romany. tak jak u ciebie miałem wyciętą rufę pod krótki silnik, zeszlifowany kil do laminatu i wiele jeszcze innych patentów włącznie z namoczoną pianą budowlaną w komorach wypornościowych co  podnosiło ciężar łodzi o jakieś 60 kg.
przy renowacji trzeba przede wszystkim zastanowić się jak bardzo jest popękany żelkot na części podwodnej....tego nie zobaczysz póki nie zeszlifujesz wszystkich warstw farby do samego żelkotu. każdy tzw pajączek musi być oszlifowany do laminatu i na nowo zalaminowany. nadmiar nowego laminatu szlifuje się i na to nakłada topkot. tak przygotowany kadłub dopiero można malować. przy malowaniu poliuretanem trzeba koniecznie pamiętać o tym że musi być tego kilka warstw plus odpowiedni podkład a dopiero na koniec idzie kolor. jeżeli nie zabezpieczysz pajączków laminat i tak będzie pił wodę pomimo zastosowania farb antyosmozowych - rozmawiałem bardzo długo z głównym technologiem farb Oliva. ja swój remont zakończyłem z sukcesem ale...trzeba się liczyć  z tym że co dwa sezony trzeba taki kadłub odświeżać.
inną opcją jest zeszlifowanie do laminatu całości, naprawa ubytków i położenie topkotu - sprawa załatwiona na kilka sezonów.
jeżeli będziesz chciał przywrócić wysokość pawęży do oryginalnego stanu to mogę powiedzieć jak ja to zrobiłem.
ważne...nie szpachlować szpachlą samochodową... lepiej laminować i szlifować, oczywiście jak nie masz szpachli do jachtów.
romana ma super właściwości nautyczne i jak najbardziej remont jest wskazany bo stare laminaty były porządne, nie to co obecnie - wszystko wiotkie jak z żyletki.
pozdrawiam,
Przemek (2014/02/21 08:30)

HornBoats


..."stare laminaty były porządne, nie to co obecnie - wszystko wiotkie jak z żyletki."

no bym tak nie uogólniał... (2014/02/21 22:33)

Michu2128


u mnie jest tylko jedna komora wypornosciowa na dziobie. Na rufie jest zrobiona zabudowa ze schowkami. Do dzisiaj nic nie zrobiłem z braku czasu. macie może jakiś sposób na dobrą szpachlówke czy stosować kupną, jakiej uzywac zywicy ? Może być epidian 5? (2014/02/23 21:18)

Michu2128


Witam wszystkich ponownie. Dawno się nie odzywałem, brak czasu. Każdą wolna chwile poświęcałem mojej romance. Oto efekty mojej pracy

(2014/09/01 13:56)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Podkład epoksydowy druga warstwa (2014/09/01 14:00)

Michu2128


Druga warstwa podkładu epoksydowego. (2014/09/01 14:02)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Koniec walki z kadłubem. wiele godzin szlifowania, wzmocniony kil 2x mata 450 zywica epoksyd sikadur. Efekt zadawalający

(2014/09/01 14:06)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

Michu2128


Teraz czas na pokład, znowu szlifowanie i przeróbki. Trochę gadżetów inst. elektr. itd. ale najpierw wodowanie. Pozdr. (2014/09/01 14:10)

Dario1988


Świetnie sobie z tym poradziłeś. Jestem naprawdę pod wrażeniem profesjonalności wykonania (2014/09/01 15:50)