Jaka ładowarka do akumulatora żelowego?

/ 17 odpowiedzi
Tym razem zadam pytanie w którym jestem kompletnie już zakręcony bo o ile akumulatory TOYAMA cieszą się dobrą opinią o tyle o dobrym prostowniku( ładowarce do nich) to nigdzie na żadnym forum opinii nie znalazłem.

Proszę zatem o podpowiedź jaką ładowarkę DO AKUMULATORÓW ŻELOWYCH warto kupić.([b]NAJWAŻNIEJSZA JAKOŚĆ NIE CENA[/b])

Proszę się nie śmiać ale słyszałem że zła ładowarka potrafi w 2 do 3 lat zarżnąć nowy akumulator czyli ponad 1400zł w plecy jak się ma 2.

[b][size=16]Bardzo proszę o podpowiedzi tylko osoby które używają akumulatorów żelowych i ładowarek do nich dłużej niż 3 lub 4 lata bez uszczerbku na zdrowiu akumulatora[/size][/b].

Proszę o niewypowiadanie się osoby które chcą pomóc bo znalazły linka w necie do ładowarki bo i ja pewnie znajdę.

Wole odświeżać temat przez tydzień sam i nie mieć odpowiedzi niż dostać wiele odpowiedzi od ludzi bez doświadczenia w temacie.

W tym temacie proszę tylko i wyłącznie o pomoc w wyborze ładowarki JAKIEJ FIRMY JAKI MODEL I TYLKO SPRAWDZONE a nie rozreklamowane (reszta sprzętu nie jest ważna) i [b]TYLKO OSOBY Z DOŚWIADCZENIEM.[/b]

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Artur
u?ytkownik8975


Posiadam prostownik z automatyczna regulacją ładowania .Po naładowaniu do pełna, akumulator otrzymuje tylko prąd podtrzymywania strat naturalnych .O taki prostownik należy pytać w wyspecjalizowanych sklepach ,nie kupować elektronicznych tanich bubli .Pozdro. (2009/12/20 09:34)

pisaq


Tak jak Kolega powyżej stwierdził.
Należy zwrócić uwagę na wykres ładowania.
Dobry prostownik naładuje akumulator "na maxa" będzie podtrzymywał i kontrolował stan naładowania - a co za tym idzie przy spadku stanu naładowania będzie to korygował.
Akumulator można przeładować oraz nie-do-ładować. W przypadku prostowników PA-120 jest to praktycznie niemożliwe.
Szukałem wykresu dla Kolegi, ale nie znalazłem, mam u siebie ale nie dysponuję skanerem.
Zatem...oto schemat mojego autorstwa :D
Zasada działania ładowarki PA-120. (2009/12/20 11:57)

Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.

pisaq


Aha. Firma Mean Well jakby kto pytał ;) (2009/12/20 12:18)

u?ytkownik8030


Dobry prostownik powinien mieć pewien bajer. Mianowicie ... ładowanie  z rozładowaniem.

Cała sprawa polega mniej więcej na tym, że taki prostownik działa w cyklu 2/1, czyli przez dwie jednostki czasu ładuje, a prze jedną rozładowuje.

(2009/12/21 18:38)

u?ytkownik8030


O ile odsiarczanie jest najbardziej potrzebne przy aku. kwasowych, to przy żelu dobrze jest posiadać ładowarkę impulsową z tzw ładowaniem buforowym i zabezpieczeniem termicznym.

Może Kolegę zainteresuje taka ładowarka -ale ostrzegam, jest to sprzęt średniej jakości, tyle, ze posiada kilka przydatnych funkcji.

http://www.swistak.pl/a3871165,PROSTOWNIK-12V15A-DO-ZELOWYCH-PROFESIONALNY.html#

(2009/12/21 19:14)

u?ytkownik8030


Może ta była by lepsza.

http://www.allegro.pl/item858448172_ladowarka_do_akumulatorow_zelowych_12v_15a.html

(2009/12/21 19:18)

u?ytkownik8030


AHA - ja nie używam, ale się wypowiedziałem, bo pływamy z kolegą na czymś takim i tez to ładujemy. Ładowarę sami zbudowaliśmy, ale ma wszystko co trzeba. Zatem polecam tę ostatnia z Allegro, bo najbardziej przypomina mi tę której używamy. Jest tez kilka firm robiących coś takiego na zamówienie. Można tam bardzo dokładnie sprecyzować cechy urządzenia na jakim nam zależy. No ale wiadomo, ze taki sprzęt będzie droższy niż seryjny. (2009/12/21 19:22)

Waldi Fish


Kolega nie podał co prawda parametrów zakupionych akumulatorów firmy Toyama, ale przypuszczam, że chodzi o akumulatory NPG 120 Ah, 12 V. Mają one szereg zalet jak: zwiększoną ilość cykli rozładowania - ładowania, duża tolerancja na podwyższoną temperaturę pracy, bardzo niski poziom samorozładowania, dobra wydajność.
Do ładowania tego typu akumulatorów poleciłbym inteligentną ładowarkę do akumulatorów żelowych i AGM o symbolu ZP-3. który zbudowane jest na najnowszej przetwornicy impulsowej firmy Dell. Jest to ładowarka o małych rozmiarach, inteligentna i w pełni automatyczna.   Pozwala na szybkie ładowanie akumulatorów o pojemności od 4 do 120 Ah. Przeznaczony jest głównie do ładowania akumulatorów bezobsługowych, a do takich należą akumulatory firmy Toyama. Proces ładowania zasadniczego podejmuje od napięcia (6,8V), przy czym sprawdza czy akumulator nie jest częściowo zasiarczony. W razie potrzeby załącza funkcję odsiarczania ładując małym prądem nawet kilka godzin. Gdy zakończy się już funkcja odsiarczania, załącza ładowanie zasadnicze. Przy akumulatorach sprawnych, a tylko wyładowanych  podejmuje ładowanie zasadnicze jako pierwsze. Prąd ładowania wówczas zależy od  parametrów dynamicznych akumulatora, oraz jego pojemności. W trakcie ładowania osiąga napięcie (14V) a prąd ładowania ograniczany jest przez źródło prądowe, które precyzyjnie doładowuje akumulator. W przedziale pomiędzy (14 do 14,5V) następuje ograniczanie prądu do (2A) przy którym zachodzi zjawisko delty napięcia i lawinowo przechodzi do (13,7V) redukując przy tym prąd ładowania (0-2A). Napięcie w przedziale (13,7V) utrzymywane jest z tolerancją od (13,65 do 13,72V) Możliwe jest doładowywanie pulsacyjne, w celu poprawy parametrów dynamicznych akumulatora. Przy małych pojemnościach  akumulatorów do (25Ah) uaktywniana jest dodatkowa funkcja ładowania precyzyjnego,(pulsuje dioda zielona) lecz załączana jest dopiero po około dwóch dniach ładowania. Prąd ładowania wówczas jest pompowany impulsami do o wartości nie przekraczającej (0,01A) Załączenie się tej funkcji  jest testem akumulatora na jego upływność. Jeżeli ta funkcja się uaktywnia to akumulator ma dobrą kondycję i w stanie zasilania buforowego może być podłączony przez wiele miesięcy (nawet cały sezon zimowy), bez obawy odparowania elektrolitu. Jest to stan zasilania buforowego. W przypadku chwilowego poboru prądu z akumulatora energia jest natychmiast uzupełniana ładowaniem zasadniczym. Posiada system podnoszenia wyładowanego akumulatora od (0V). Prostownik rozpoznaje poszczególne etapy naładowania akumulatora, sygnalizuje zakończenie ładowania zasadniczego. Może być podpięty do akumulatora zamontowanego w urządzeniu lub poza nim. (nie powoduje zakłóceń pracy komputerów). Tętnienia napięcia przy prądzie (10A) są na poziomie (0,4V). Jest odporny na zmiany napięcia zasilania sieci pracując stabilnie od ( 130V- 240V). Posiada zbilansowany system informacji na dwóch zintegrowanych diodach (zielonej i czerwonej),oraz obracający się element wentylatora też jest informacją poglądową.
Podałem dokładniejszy opis ładowarki nie wiedząc czy będzie on dla kolegi zrozumiały, ponieważ nie wiem, jaki jest poziom wiedzy elektronicznej kolegi, jednak z opisanych wyżej powodów uważam, że ładowarka ta w pełni sprawdzi się do ładowania akumulatorów firmy Toyama. Dodam jeszcze, że jej cena wynosi około 200 zł
, ale jest ona uzasadniona różnorodnością funkcji jakimi dysponuje. (2009/12/21 20:24)

avallone78


UUUUUUps, moj poziom wiedzy elektronicznej konczy sie na rozbebeszaniu zabawek moich dzieci w celu naprawy a co za tym idzie one sa juz potem nienaprawialne ;)

Co do ładowarki to musze miec naprawde dobra i nie wazne jest ile za nia dam bo skoro kupuje sprzet za 8000zl to i na dobra ladowarke sie znajdzie.

Pisalem do goscia z volty.pl na maila z prosba o prade i poradzil mi model Mean Well PA-120N-13C.
http://www.allegro.pl/item849903051_ladowarka_akumulatorow_zelowych_12_150ah_mean_w.html

Jestem w stanie kupic 2 ladowarki tylko po to zeby testowac je i w razie czego zajechac tylko jeden akumulator.

Waldi dziekuje za odpowiedz prosze o linka do tej ladowarki.

Czy ktos ma jakies inne propozycje?? jak zauwazyl slusznie Waldi chodzi o TOYAMA NPG 120Ah (2009/12/21 21:11)

Mojzesz57


Witajcie.

Nie jestem wędkarzem i nie chcę sie tym bawić. Mam za to problem odnośnie akumulatorów żelowych i ładowarek. Mam skuter elektryczny z PFRON z dwoma akumulatorami żelowymi. Przez dwa lata ładowane były tylko raz. Teraz chciałem naładować dostarczoną do sprzętu ładowarką i nic. Taki sam sprzęt ma kolega. Moja ładowarka ma takie objawy: jedna dioda czerwona - zasilanie świeci, druga dioda biała przed naładowaniem, a po naładowaniu ma być zielona świeci i wentylator śmiga ale coś słabo. Kiedyś było lepiej (3 lata temu aż huczało). Kiedy podłączyłem do skutera na 10 godzin na końcu efekt zerowy. Dioda biała, ładowarka zimna, a akumulatory puste. Włączam kluczyk i tylko sygnał dźwiękowy jest. Poza tym nic. Poszedłem do kolegi po jego ładowarkę. Okazało się, że i on również dwa lata temu ładował swoje akumulatory. Opowiedziałem mu o objawach, które zaobserwowałem. Podłączył swoją ładowarkę do akumulatorów na całą noc. Rano jego ładowarka w przeciwieństwie do mojej była ciepła, lecz przez cały czas dioda świeciła się tylko sieciowa czerwona. Druga wogóle się nie świeciła i wentylator nie kręcił. Akumulatory nie naładowane. Ładowarki tej samej firmy i marki HP 8204B. Czy ktoś ze znawców orientuje się w czym może być problem, skoro dwie niezależne od siebie ładowarki różnie się zachowują, a efekt ten sam - brak naładowania. Czy to wina ładowarek, czy akumulatorów? A może wszystko siadło? Na początku w naszych terenach górzystych mozna było pokonać do 50 km dziennie przy wadze osobnika ok.50 km. W drugim roku było tylko 35-40 km. W trzecim był szpital i operacja. W czwartym rehabilitacja. A teraz miała być powtórna jazda, a tutaj klapa.

Pozdrawiam i czekam na opinie.

(2010/07/28 22:10)

kedzio


Wszystko wskazuje na to, że akumulatory są uwalone. Prawdopodobnie pozostawiłeś je w stanie rozładowanym i po dwóch latach zwyczajnie zdechły. Akumulator żelowy, szczególnie taki, który jest używany do napędu pojazdów elektrycznych, musi być na bieżąco ładowany, a jeśli odstawia się go na dłużej, to powinien być przechowywany w temperaturze pokojowej, podłączony do ładowarki z tzw. cyklem konserwacyjnym. Jeśli nie ma na to warunków, to raz na pół roku trzeba taki akumulator doładować do pełnego stanu. Jestem pewny, że twoje akumulatory zmarły śmiercią zaniedbania. Może jeszcze były gdzieś w garażu, gdzie mróz im dopomógł. W każdym razie baterie są martwe. Można by spróbować je reanimować, ale do tego jest potrzebna specjalna ładowarka. Twoja nie da rady. Jednak koszt zakupu ładowarki ze wzbudzaniem będzie dość duży, powiedzmy od 5 stówek do 15 stówek. (2013/04/14 14:42)

kedzio


O znalazłem coś takiego za 420 złotych. Nazywa się UltiPower 15A 12V ale pamiętaj, że ładowarkę taka trzeba dobrać do pojemności akumulatorów. Więc może znajdziesz i tańszą. (2013/04/14 14:47)

gil70


Witam serdecznie. Mam aku Hoopecke 200 AH czy ktoś może coś powiedzieć na temat tego aku,
a najważniejsze jaką ładowarkę do tego muszę kupić. (2013/06/06 19:55)

szpanre


rzuc okiem na schumachera spi6, lucart ma ich duzo, ogolnie prostownik fajny cenowo tez dobrze stoi a ciekawe gadzety ma typu wyswietlacz informujacy o % stanie naładowania, taka ciekawostka (2017/11/13 19:19)

amstaf358


Tak jak wyżej Schumacher 10a ,sprawdzona ,z funkcją odsiarczania.........mam do Toyamy i jest o.k (2017/11/13 23:07)

frankomadro


rzuc okiem na schumachera spi6, lucart ma ich duzo, ogolnie prostownik fajny cenowo tez dobrze stoi a ciekawe gadzety ma typu wyswietlacz informujacy o % stanie naładowania, taka ciekawostka

przeszedlem z cteka, takze jezeli jest ktos kto posiada go lub posiadal to nie bedzie zawiedziony, schumacher jest nowszy i wlasciwie wygodniejszy, to prawda wyswietlacz jest pomocny ale sama jakosc produktu zadowala, trzyma sie jest dobrze zrobiony i nie grzeje sie, spi6 > ctek (2017/11/15 20:17)

aldente


rzuc okiem na schumachera spi6, lucart ma ich duzo, ogolnie prostownik fajny cenowo tez dobrze stoi a ciekawe gadzety ma typu wyswietlacz informujacy o % stanie naładowania, taka ciekawostka


CZTERY LATA....po pytaniu...jak myślisz...czy kupił już nowy akumulator? :-)) (2017/11/18 17:18)